Passen deze Seat Ibiza FR (17 inch) velgen onder mijn 1.0 TSI 95 PK Polo uit 2019?

Het gaat dus om onderstaande velgensetje, welke ik van een collega over kan kopen. Momenteel zitten er wieldoppen onder, dus de vraag is ten eerste of ik zomaar naar 17 inch (van 15 inch) velgen kan en ten tweede als het zou kunnen waar ik dan allemaal rekening mee moet houden. Ik heb geprobeerd te zoeken in het Forum naar de oplossing, maar ik heb geen actuele voorbeelden kunnen vinden helaas. Mocht deze er wel zijn dan ontvang ik graag een linkje natuurlijk :).

Wanneer iemand ervaring heeft met bovenstaande zou ik graag ook nog willen vragen welke banden jullie me adviseren, gezien het feit deze er nieuw op moeten. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar Allseason banden, maar er is een enorm aanbod. Mocht je suggesties hebben hoor ik het graag!

Groet en enorm bedankt,
Max


WhatsApp Image 2023-11-22 at 16.38.14.jpeg
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 95 PK 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
Dank je wel voor je reactie! Ik begrijp het, neemt het een deel van het comfort weg of bedoel je meer qua performance/verbruik?

Heb je eventuele tips voor allseason banden? Vredestein, Michelin etc?
Onder een 6r neemt het wel echt comfort weg als je grove banden hebt met 17 inch velgen
 
  • Leuk
Waarderingen: Maxes88
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!