Pas op met verkeersdrempels bij de Bluemotion, carterpan

Mijn Polo Bluemotion staat nu bij de garage. :(:(
Deze week was ik in Velp bij Arnhem in de Hendrikus Avelinghstraat en daar hebben ze van die leuke verkeersdrempels. Ik zag het te laat en rijd er met zo'n 30 kilometer p.u. over heen, echt niet veel harder. Een behoorlijke hobbel, dacht ik nog. Even verderop parkeer ik de auto in de stromende regen. Ik sluit hem af, loop weg en denk, oeps, telefoon vergeten. Ik loop terug en zie in de stromende regen op al die plassen een enorme zwarte oliedrap drijven. Ik kijk onder de auto, zie niets, want dat ding is zo laag en wist het toen toch zeker. Die drempel heeft de carterpan geraakt. Ik kon het oliespoor terug vervolgen naar de drempel waar het begon.
Die carterpan heeft dus nu een scheur en wordt nu gemaakt. Ik kan echt van geluk spreken dat ik slechts 50 meter doorgereden ben, anders had ik de motor weg kunnen gooien. De auto is opgesleept en naar de garage gebracht.
Ik heb het bij de verzekering opgegeven en die zien het gelukkig als een verzekerde schade en dus wordt het gemaakt.
Ik heb al heel wat auto's gehad en al heel wat drempels genomen, maar dit nog nooit.
Dus:
Pas op bij drempels bij de Bluemotion, de motor hangt daar kennelijk zo laag in, dat dit zo maar kan gebeuren .
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
ik heb de gemeente inmiddels geïnformeerd. De olie is trouwens al bijna weg, met de vele regen drijft die het riool in, ook niet fris, maar ja.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Het was een 30 km zone en ik reed 30 en kennelijk is dat te hard voor deze drempel en neen, ik was niet met mijn telefoon aan het spelen, ik zit namelijk nooit met mijn telefoon te spelen als ik rijd, daar heb ik meer dan genoeg sociaal besef voor. Dank voor je positieve bijdrage.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!