Parkeersensor los van bumper

Beste leden,
Ik ben sinds een aantal maanden de trotse bezitter van een Polo 6R 1.2 TSI. Maar nu liet gisteren spontaan mijn parkeersensor rechtsachter los(lijm waar mee die bevestigd zat was los). Ik vandaag naar de volkswagen dealer, bleken die mij niet te kunnen helpen omdat deze achteraf ingebouwd bleken. Het was duidelijk te zien dat mijn PDC sensoren niet zo netjes en nauw sloten als de originele Volkswagen sensoren. Volgens mij ligt dit deels aan de houders van de sensoren. Hoe zitten die bij originele zowel af-fabriek als achteraf ingebouwd? Het lijkt bij mij wel of dat rubbertje eromheen mist of iets. Kan ook niet helemaal geloven dat die houders 'gewoon' vastgelijmd worden met tape tegen de bumper? Of is dit de normale gang van zaken.

Als ik ook op internet zoek naar setjes originele sensoren dan kom ik ook allemaal van die houders tegen die tegen de bumper geplakt worden. Lijkt er ook niet op dat die nou zo lekker sluiten met een rubber of iets.

Wie heeft meer informatie voor mij hoe deze normaal bevestigd zitten en hoe ik dat nu voor elkaar kan krijgen. Met hele nieuwe sensoren of met simpelweg de houder te vervangen.
Alvast dank!

met vriendelijke groet,
Dylan

image.jpeg image.png Nog even ter informatie een fotootje van de sensoren zoals die nu zitten en een foto van een willekeurige polo waarbij een soort rubber zit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90PK 
Dat zou niet zo mooi zijn. Maar het is dus normaal dat de sensoren in een houder zitten en tegen de bumper geplakt worden? Dit zou hem goed moeten afsluiten en stevig vasthouden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90PK 
De sensoren worden inderdaad standaard op de bumper bevestigd met een houder waaraan dubbelzijdig tape bij zit.

De houders die bij achteraf geplaatste sensoren zitten zijn inderdaad niet al te best.

Je kunt het beste nieuwe houders bij de dealer kopen. Daar zit al dubbelzijdige tape aan. De part nummer kan de dealer zelf wel opzoeken of je kunt het zelf opzoeken via de handleiding over het vinden van partnummers van Iichel.

Oh ja, voor het vervangen van de houder zal je je achterbumper er af moeten halen. Dan kan je gelijk even controleren of er geen (trek) spanning op de kabels zitten. Dat kan de oorzaak zijn geweest waardoor ze er af zijn gevallen.

Succes voor de rest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mwah, ik heb zelf ook achteraf PDC ingebouwd en de houders zitten ramvast, wel te zeggen dat ik de originele tape eraf heb getrokken en daarvoor in de plaats Bison Car Fix (Tape) - Klik! heb gedaan. Die gaan niet zomaar meer los.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!