Goedemorgen beste leden,
Gisteren ging het spiraal lampje knipperen op onze polo 1,2 tdi uit 2011. Inmiddels heeft de auto 210.xxx gelopen en loopt deze nog op. Na de storing heb ik meteen met VCDS de auto uitgelezen en zag ik de onderstaande foutcode.
16251 - Boost Pressure Regulation
P0299 00 [216] - Control Range Not Reached
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Not Tested since Memory clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 210488 km
Date: 2127.14.31
Time: 16:36:57
Na veel zoeken op deze forums ben ik erachter gekomen dat de turbo slang van de turbo naar de intercooler weleens kan scheuren. Als je voor de auto staat kun je aan de rechterkant onder de inlaat een slang vinden.

Bij mij was deze goed onder de olie en bleek een scheur aan de zijkant.
Gisteren ging het spiraal lampje knipperen op onze polo 1,2 tdi uit 2011. Inmiddels heeft de auto 210.xxx gelopen en loopt deze nog op. Na de storing heb ik meteen met VCDS de auto uitgelezen en zag ik de onderstaande foutcode.
16251 - Boost Pressure Regulation
P0299 00 [216] - Control Range Not Reached
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Not Tested since Memory clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 210488 km
Date: 2127.14.31
Time: 16:36:57
Na veel zoeken op deze forums ben ik erachter gekomen dat de turbo slang van de turbo naar de intercooler weleens kan scheuren. Als je voor de auto staat kun je aan de rechterkant onder de inlaat een slang vinden.

Bij mij was deze goed onder de olie en bleek een scheur aan de zijkant.
Volkswagen
Polo 9N3