P0299 00 [216]

Goedemorgen beste leden,

Gisteren ging het spiraal lampje knipperen op onze polo 1,2 tdi uit 2011. Inmiddels heeft de auto 210.xxx gelopen en loopt deze nog op. Na de storing heb ik meteen met VCDS de auto uitgelezen en zag ik de onderstaande foutcode.
16251 - Boost Pressure Regulation

P0299 00 [216] - Control Range Not Reached

MIL ON - Intermittent - Confirmed - Not Tested since Memory clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 210488 km

Date: 2127.14.31

Time: 16:36:57

Na veel zoeken op deze forums ben ik erachter gekomen dat de turbo slang van de turbo naar de intercooler weleens kan scheuren. Als je voor de auto staat kun je aan de rechterkant onder de inlaat een slang vinden.
1685600336817.png

Bij mij was deze goed onder de olie en bleek een scheur aan de zijkant.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 TDI BNM 
hier zie je de slang, heb alleen geen goede foto van de scheur. Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze slang? qua welke stappen te nemen en welke componenten eerst weg te halen?

Ik denk dat het verwijderen van de luchtfilterhuis voldoende moet zijn.
 

Bijlagen

  • polo.jpg
    polo.jpg
    69 KB · Weergaven: 18
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 TDI BNM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!