P0234 en knipperend gloeispiraal

Hallo allemaal,

Ik heb soms last gehad van een knipperend gloeispiraal, eerst zonder veranderend rijgedrag, maar sinds vandaag ook met het mil lampje en noodloop.

Bij het uitlezen geeft de auto p0234.
Dit zou duiden op een turbodruk sensor (g31) of turbodruk regelaar (n57).

Maar weet iemand waar ik kan zien waar deze sensoren te vinden zijn?

Alvast bedankt!

Gr Arie
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Kijk ff als de sensor wel goed aangesloten is
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
Heb je VCDS?
Kun je eens het volgende doen:
Motor starten
VCDS:
- Select control module
- 01 Engine
- Security access: 27971
- Adaptation
- Resetting of all learned values
- Basic settings
- Test of EGR deviation (of iets in die trent)

Doen wat er in beeld staat. Daarna weer stukje rijden.
 
Ik heb helaas alleen een WiFi obd stekker.
Mn neppe vagcom stekker met vagcom programma krijg ik niet werkend, hij connect wel maar wilt de modules niet laten draaien..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16618.html deze code ook eens bij werkbus gehad en hadden ze eerst magneetklep vervangen en dat was niet de oplossing en erna de turbo omdat de verstelling niet werkt. Maar het kan meerdere oorzaken hebben. Ik weet ook niet of 1.2 tdi verstelbare schoepen heeft is te zien aan stangetje op turbo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Ik heb donderdag toen ik de sensoren wist te vinden deze even gedemonteerd met de bedoeling ze te inspecteren/reinigen en terug te plaatsen.
Maar deze bleken zo schoon als nieuw en vond ook geen beschadigingen.
Na het terug monteren de foutmelding gewist en sindsdien 588 probleemloze kilometers gereden.

Tot vanavond toen het spiraaltje weer knipperde en het vermogen wegviel, geen MIL dit keer.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Vanmorgen weer het spiraaltje met MIL tijdens het rijden gekregen. Welke app gebruiken jullie om de freeze frame data met een wifi obd kastje te kunnen zien?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Even gerommeld in mijn onderdelendoosje, en ik vond het volgende ..

N75 turbodruk ventiel
G505 DPF verschildruksensor
G31 inlaatspruitstuk druk sensor

Dan weet je hoe ze eruit zien nieuw Stick Out Tongue

IMG_20170603_112617.jpg


G31 inlaatspruitstuk druk sensor
weet jij waar deze inlaat spruitstuk op moet heb je er geen foto van
 
volkswagen 1.2 tdi  9n3  1200 75pk 
50e101d54e7672a25f9fa7ce60bb6115.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!