Overgaan naar 6-bak?

Hallo iedereen,

Ik heb volgens mij niet eerder iets gepost dus ik zal ik me even kort voorstellen :) ik ben Joey Lohstroh, 22 jaar en woon in Tilburg. Ik heb sinds een paar maanden nu mijn Polo 6r 1.6 TDI uit 2010, de heerlijkste auto die ik ooit gereden heb.

Nu begint er een probleem om de hoek te kijken. De auto is perfect onderhouden geweest maar de versnellingsbak begint wat geluiden te vertonen. Laatst bakolie vervangen waardoor de geluiden minder werden maar ik zal toch moeten denken aan een revisie of vervanging.

Ik heb vervolgens een 6 bak gevonden op internet en naar wat ik van anderen gehoord heb is deze versie sowieso in een 6 bak geleverd? Kan ik mijn huidige bak vervangen door een 6 bak als ik hem daarna gelijk laat Chip Tunen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: aeonius
Een 6 bak lijkt me niet erg verstandig op deze auto. De overbrengingen zijn anders en daarnaast ook kan dat je meer aan moet passen. Ik zou het houden bij een zelf bak dan rijd de auto het beste en geen gezeur dat hij niet meer lekker trekt of hoog toerig is of anders.
 
Een 6 bak lijkt me niet erg verstandig op deze auto. De overbrengingen zijn anders en daarnaast ook kan dat je meer aan moet passen. Ik zou het houden bij een zelf bak dan rijd de auto het beste en geen gezeur dat hij niet meer lekker trekt of hoog toerig is of anders.

Bedankt voor je reactie! Maar het is dus ook niet verstandig ondanks dat de 1.6 TDI ook met een 6 bak geleverd is? Want het leek me dan dat een beetje software tuning en afstelling op de bak het dan goed zou maken aangezien het model er ook mee geleverd is
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk 
Volgens mij namelijk ook niet en haal een Golf niet door de wat met een Polo. Daarnaast past niet elke bak op elke motor.

Zie bijlage voor de bakken die geleverd zijn op deze auto
 

Bijlagen

  • 1604217536049.png
    1604217536049.png
    4.9 KB · Weergaven: 19
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!