Onderhoudsbeurt Polo GTI AW

Goedemiddag,
Ik ben in het bezit van een Polo GTI uit 2019 en nu wil ik het beestje een onderhousbeurtje geven.
Wetende dat in principe de olieen moeten vervangen worden wat ik dus ook zal laten uitvoeren.

Echter spreek ik net een van de mooi verkopende VW dealers en die verteld mij dat een olie beurtje + DSG bak olie verversen een +- 700 Euro gaat kosten.
Ik begrijp dat het een GTI is en dat alles net ietsjes duurder is betreft onderhoud maar vind het zelf wel aan de hoge kant als ik eerlijk mag zijn. (Voor alleen olie verversen)

Wat zijn jullie gedachten hierbij? Zouden jullie de auto altijd dealer laten onderhouden of bij een externe partij?
Als iemand tips heeft voor een goede garage in de buurt van Rotterdam, dan hoor ik dat graag.

Mvg!
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
DSG bak spoelen moet je rond de € 450,00 rekenen ( bij VW Dealer ) Ik heb 60.000 km beurt laten uitvoeren en dan krijg je bougies e.d. ook er nog bij. Ik kan je vertellen dan komt er nog zeker de helft bij..... Ik was ook onaangenaam verrast maar dit blijken toch wel de prijzen te zijn bij een dealer. Ik heb het toen wel laten doen vanwege de garantie
 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Dealer voegt niks toe, een universele garage met een goede reputatie zal het onderhoud net zo goed of zelfs beter uitvoeren. Het feit dat het een gti is zou met de dsg bak en motorolie verversen ook geen zak uit moeten maken, dat is hetzelfde werk als altijd.
Thanks voor je berichtje Andries. Het gaat mij meer om de prijs ten opzichte van de handeling die de garage moet uitvoeren van het verversen van de olie. Klinkt het voor jou bekend dat het zo hoog is? Of vermoed je dat het goedkoper is bij een universele garage?
Wat betreft mijn opmerking dat het een GTI is dus vaak wat duurder is, bedoelde ik eigenlijk meer op de onderdelen vervangen. Die zijn naar mijn idee vaak ietsjes duurder als je goed spul er in wilt hebben. Dat was bij mij bekend maar voor het vervangen van de olie + DSG bak 750 euro vind ik wel erg aan de prijs. Het zal moeten gebeuren dus zit helaas niks anders op dan in de buidel te tasten.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
DSG bak spoelen moet je rond de € 450,00 rekenen ( bij VW Dealer ) Ik heb 60.000 km beurt laten uitvoeren en dan krijg je bougies e.d. ook er nog bij. Ik kan je vertellen dan komt er nog zeker de helft bij..... Ik was ook onaangenaam verrast maar dit blijken toch wel de prijzen te zijn bij een dealer. Ik heb het toen wel laten doen vanwege de garantie
Thanks voor je berichtje ! Ja het is dus vrij normaal dat dit de prijzen zijn voor een olie beurt bij de dealer.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
Thanks voor je berichtje Andries. Het gaat mij meer om de prijs ten opzichte van de handeling die de garage moet uitvoeren van het verversen van de olie. Klinkt het voor jou bekend dat het zo hoog is? Of vermoed je dat het goedkoper is bij een universele garage?
Wat betreft mijn opmerking dat het een GTI is dus vaak wat duurder is, bedoelde ik eigenlijk meer op de onderdelen vervangen. Die zijn naar mijn idee vaak ietsjes duurder als je goed spul er in wilt hebben. Dat was bij mij bekend maar voor het vervangen van de olie + DSG bak 750 euro vind ik wel erg aan de prijs. Het zal moeten gebeuren dus zit helaas niks anders op dan in de buidel te tasten.
Moet goedkoper kunnen dan dat in ieder geval, vraag eens een aantal garages. Daar is niks mis mee, en trek dan je conclusie. Je kan bij garages ook altijd vragen welke onderdelen ze gebruiken, een garage met genoeg vakkennis weet welke onderdelen hoge kwaliteit zijn
Of je kan een berichtje sturen, dan kan ik de goede merken ook vertellen van verschillende onderdelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!