onderhoud schuifdak

jolo

Bekend lid
161
113
62
Deze vraag is vast al eens gesteld, maar ik kan de topics met het antwoord op mijn vraag gewoonweg niet vinden...sorry...
Het panoramadak van mijn Polo schuift naar mijn idee erg langzaam cq stroef dicht. Vanuit kantelstand sluiten: geen probleem, maar dichtschuiven gaat naar mijn mening (vooral het laatste stukje) erg moeizaam. Ik besef me dat deze vraag erg suggestief is (je moet er eigenlijk bij zijn), maar herkent iemand dit probleem? Kan ik hier zelf iets aan doen (smeren van de bewegende delen)? En vooral; hoe?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Beste jolo.
ik dacht zelf ook het probleem gehad te hebben. Na meerdere vw dealers gebeld te hebben heb ik een speciale vet besteld bij de dealer €50 voor een klein tube, dit is voor je rubbers in te smeren. Na meer maals dit gedaan te hebben was het nog niet weg. Uit eindelijk naar een vw dealer garage gegaan van een familielid, deze hebben hem een onderhoudsbeurt gegeven €20 en geven ook aan dat dat vet overbodig is en ze dat zelf niet gebruiken. Wat ze mijn hebben geadviseerd met een compressor, netjes alle delen schoon spuiten en eens per jaar bij het onderhoud alles weer laten invetten. Advies compressor hebben ze bij sommige luxe wasstraten. Dus trap niet in de smoes je moet dit en dit vet gebruiken
 
Volkswagen  Golf  1.4 tsi act 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: jolo, Initiald en Mikie
WD40 gebruik ik alleen maar om piepende deuren in huis mee te smeren... Ik wil graag weten hoe ik (niet monteur) zelf de bewegende delen kan onderhouden. Dus niet de rubbers smeren, maar het mechanisme dat voor het openen en sluiten van het dak zorgt.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Ow goeie tip!! Dan moet ik de vw dealer maar eens raadplegen wat voor smeermiddel zij gebruiken! Het wordt wel steeds ingewikkelder hè...de werking met een geluidstest controleren... Big Grin

Bedankt!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!