Onderdelen bestellen VW dealer

Max1996

Bekend lid
580
399
112
Beste forumleden,

Misschien een raar verzoek, maar ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen. Voor mijn polo zou ik graag nieuwe inleg onderdelen voor de bumper bestellen. Met de inleg onderdelen bedoel ik de kappen om de mistlampen en de bijbehorende grill die zich daaronder ook bevind. Momenteel zijn deze kappen bij mij lichtgrijs (zie foto 1) omdat ik een polo 6R R-line heb uit 2012. De inleg onderdelen op de 6C R-line zijn glanzend (zie foto 2) en deze zou ik graag willen bestellen voor mijn auto. De onderdelen van de 6C zouden exact hetzelfde moeten zijn als de 6R.

Ik had contact opgenomen met de dealer en die wilt natuurlijk mijn kenteken weten zodat hij de onderdelen gericht kan bestellen die passen bij mijn auto. Echter nu komt het probleem, mijn kenteken hoort natuurlijk bij een Polo 6R en niet bij een 6C. Is er iemand op het forum die beschikt over de glanzende inlegdelen in de bumper van de 6C (R-line?) en zijn kenteken met mij wilt delen?
 

Bijlagen

  • Auto6.jpg
    Auto6.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 51
  • Onderdeel1.jpg
    Onderdeel1.jpg
    79.8 KB · Weergaven: 49
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Zoek de onderdeelnummers op via de VW parts catalog, en bel ze dan nog een keer met de juiste onderdeelnummers, dan is het bestellen geen probleem :)
Vraagje, moet ik kijken onder Polo/Derby/Vento-IND? Daar staan namelijk de jaartallen die oplopen tot en met 2016, en bij de rest niet.
Daarnaast, indien ik daar moet kijken, heb je 3 varianten als ik mijn polo uit 2012 probeer op te zoeken namelijk: 6R-C-000 001, 60-CT000 001 "IND", of de 61-CG000 001 "RUS". Staan IND en RUS letterlijk voor India en Rusland of begrijp ik het totaal verkeerd?

Overigs kan ik nergens de 6C vinden en blijft overal het nummer 6R te staan terwijl de 6C in 2014 is gelanceerd.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
gewoon op onderdeelnummer bestellen

Bovenste grill: 6C0853651J FOD
Middelste onderste grill R-line 6C 6C0853677J 041
Mistlamp kappen L/R: 6C0853665F 041 + 6C0853666F 041
Thanks! Ik vond het aardig lastig te bepalen welk onderdeel ik precies nodig had als je soms keuze had uit 10 verschillende varianten.
Ter controle, bovenstaande onderdeelnummers komen overeen met wat ik bedoel op foto 2? :)
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
het plastic van die kappen is erg lastig te spuiten (veel voorbewerking nodig) of het wordt erg snel lelijk (putjes, steenslag, lak eraf).
ik zou ze bij de dealer of tweedehands kopen en je huidige set verkopen. maak je iemand anders er blij mee die een kale r-line bumper koopt en kun je er nog een centje voor vangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
het plastic van die kappen is erg lastig te spuiten (veel voorbewerking nodig) of het wordt erg snel lelijk (putjes, steenslag, lak eraf).
ik zou ze bij de dealer of tweedehands kopen en je huidige set verkopen. maak je iemand anders er blij mee die een kale r-line bumper koopt en kun je er nog een centje voor vangen.
Dank voor het advies! Dit lijkt mij inderdaad dan de enige goede oplossing. Heb je een indicatie voor hoeveel ik mijn huidige set dan nog kan verkopen?

Vergeet je diffuser achter niet. Die is namelijk ook mat grijs nu.
Niet nodig, er zit momenteel een GTI achterbumper in de pipeline dus ik hoef de diffuser achter niet aan te pakken.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
Vraagje, moet ik kijken onder Polo/Derby/Vento-IND? Daar staan namelijk de jaartallen die oplopen tot en met 2016, en bij de rest niet.
Daarnaast, indien ik daar moet kijken, heb je 3 varianten als ik mijn polo uit 2012 probeer op te zoeken namelijk: 6R-C-000 001, 60-CT000 001 "IND", of de 61-CG000 001 "RUS". Staan IND en RUS letterlijk voor India en Rusland of begrijp ik het totaal verkeerd?

Overigs kan ik nergens de 6C vinden en blijft overal het nummer 6R te staan terwijl de 6C in 2014 is gelanceerd.
Dat 6R blijft staan dat klopt. Staat ook in de VIN van een 6C. Je moet inderdaad kijken onder Polo/Derby... en voor 6C onderdelen jaartal op 2015 zetten. En normaal gesproken niet bij IND en RUS kijken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!