Ombouwen naar R-Line, wat te doen

Bij het uitzoeken van de auto speelde wel mee dat hij wegenbelasting vrij was. Dat krijg je alleen voor elkaar bij de Bluemotion. Daarbij wou ik graag een diesel hebben aangezien ik 35.000-40.000 km per jaar reed. Dan was de keuze beperkt tot de 1.2TDI en de 1.6TDI, waarbij de 1.2TDI 0 euro per jaar was en de 1.6TDI zo'n 1000 euro per jaar kost aan belasting.

Een bluemotion naar R-Line ombouwen is niet eens zo *heel* veel werk. Klinkt gek, ga ik toelichten.
Het interieur heeft al een middenarm steun en de uitgebreide boordcomputer. Cruise control zit er standaard op en het een en ander aan leer.

Het exterieur heeft al mistlampen voor en R-Line sideskirts (ja, dat lees je goed, de bluemotion heeft R-Line skirts!).
De adapter onder de spoiler zit er al op.

De BCM van de bluemotion is best wel luxe, heeft veel opties die je met VCDS aan kunt zetten.

In Nederland is de 1.2TDI ook alleen te verkrijgen als bluemotion (comfortline of trendline, gekenmerkt door o.a. de H4 verlichting).

En, zoals HJV al zegt, het ombouwen is echt leuk werk!
Nu moet ik toegeven dat ik graag aan alles sleutel wat los en vast zit maar een auto is wel echt lachen.
En dan hebben we 't nog niet eens over alle uurtjes speuren op marktplaats/ebay.de/etc.

edit: volgende stap: DSG
echt niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prijskaartje valt me eigenlijk nog wel mee, ongeveer 320-330 euro. En een zaterdagje sleutelen, dat komt er dan wel bij Stick Out Tongue
*zet het met potlood op zijn verlanglijstje voor sinterklaas

In principe heb je 4 niveaus.

Trendline
Comfortline
Highline
GTI

De R-Line is een 'exta' pakket wat je kunt bestellen bovenop comfortline en highline.
De eerste 3 zijn in principe niet motor gebonden. De GTI is alleen in 1.4TSI met DSG verkrijgbaar.

Trendline is het 'instap' model (hoewel er nu ook een easyline is, zie ik net).
Alle bluemotions beginnen als trendline of soms comfortline.

Comfortline/highline hebben extras zoals een beetje leer en chroom, sportstoelen, H7 verlichting, een boordcomputer, cruise control etc.
De precieze optielijst kan ik echter niet vinden. De comfortline heeft geen chromen strip om de ondergrill in de bumper, terwijl de highline dit wel heeft. Zo houd ik ze uit elkaar.

De bluemotion is een beetje een rare eend in de bijt omdat hij standaard mistlampen/DRL heeft, cruise control, boordcomputer en een leuk pakketje met leer, 15 inch lichtmetaal, een middenarm steun en vaak ook isofix.
De stoelen en koplampen komen wel van een trendline.
Eigenlijk bouw ik een Trendline R-Line, wat helemaal niet kan... tralala
 
Aja, broertje van mijn kameraad woont ook net buiten luzern en wij zijn toen "ff" op en neer gereden om zijn golf mk6 gti af te leveren. We hebben geparkeerd vlakbij het station en die parkeergarage zag er idd net zo uit ;)
 
Ja, ze houden hier wel van dikke VAG's. Bij mijn in het appartementencomplex staat een Seat Leon Cupra, Golf R Mk7, Golf GTI Mk5 en een Polo GTI Cup 9n3. Kom ik aan met m'n 1.2TDI Stick Out Tongue

Haha dit was wel een nederlandse auto, staat op naam van zijn broer. Hij werkt in de wegenmarkering en is dus niet altijd daar. Daarbij was het maar de vraag of het een permanente baan zou zijn, dus vandaar ;) en in zwitserland wordt het merendeel geleased heb ik begrepen ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!