Olie wisselen: zin of onzin?

de vraag olie wisselen of niet is opzich al te belachelijk voor woorden tenzij je auto olie verbruikt/zuipt moet je absoluut je olie optijd wisselen, ikzelf doe +- 20 k per jaar en wissel mijn olie en filter elke 10k een gezond onderhouds interval vind ik tussen de 10 a 15 k of jaarlijks moest je niet aan deze km komen , nu longlife is eigelijk gewoon voor lease auto's minder onderhoud kost minder geld voor leasing maatschapijen.omdat deze auto's toch na een paar jaar afgeschreven zijn en geloof me heb al 2 ex lease autos gehad en niets dan problemen omdat het onderhoud interval gewoon te lang is. Doe gewoon tussen de 10a15 k olie (met juiste specificaties)+ filter en je gaat zien dat je motor langer meegaat en gebruik vooral de juiste olie zeker met wagens met roetfilter
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Mijn olie (10W40) zit er nu 10.500km. in. Volgens een kenner hoefde ik deze nog niet te vervangen.
Rijd vaak korte stukken maar ook wel langere stukken. Rij net geen 10.000 per jaar.
Hoop maar dat de kenner het goed heeft.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
motorvervuiling.nl ====> Wij van WC eend, adviseren WC eend ;)

En dat is precies het lastige aan deze discussie: autofabrikanten, garages, leveranciers van olie en filters: alle professionals hebben er belang bij om regelmatig oliewissels te doen. Eenvoudig en voorspelbaar regelmatig terugkerend werk met een flinke marge.

Ga daar dan maar eens als "amateur" een tegenwicht tegen bieden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!