Olie / Turbo drukmeter.

TwistedBE zei:
Welke verhalen dan ? Titel is toch olie/turbodruk meter.

Of je het nu met een tellerunit met meters of gelijk welke andere manier doet we praten toch allemaal over het zichtbaar maken van die temp. => hetzelfde.

100%
10 punten

Dan heeft U ook gelezen op het Duitse forum dat er iemand is met een 1.6TDI diesel die het werkend heeft gekregen !

Wie gesagt, es funktioniert wirklich alles, von den Navigationspfeilen bis hin zu den Media Daten. Natürlich auch Wasser- und Öltemperatur... darauf kam es mir in erster Linie an.


Dan lijkt mij dat het dus WEL kan.
But don't shoot the mesenger
Ik heb het zelf niet, en niet gezien, alleen gelezen.
heb ook de persoon in kwestie gemaild en wacht op antwoorden...
 
Ik hoop echt ten zeerste dat het (binnekort) kan !
Als dat idd zo is dan zal het niet lang meer duren eer er "betere" oplossingen zijn voor een diesel om het zichtbaar te maken.
Want zeg nu zelf een GTI tellerunit op een diesel monteren is gewoon te onozel voor woorden.
(maar wel knap dat het allemaal kan en werkt (op de verschillen tussen diesel en benzine na))

Ik ben ook maar een "messenger" die wat kufatec mijn vertelde doorgeeft.
Laat ons allen hopen dat ze fout zijn hehe.
 
Net een berichtje ontvangen:


Alles funktioniert:
Von der Öl-Temperatur, Wasser-Temperatur, den Media-Daten bis hin zu den Navigationspfeilen vom RNS 310. Es zeigt auch an, welche von den vier Türen gerade offen sind.

Einen Öl-Temperatur Sensor brauchst Du nicht montieren; die erforderlichen Daten holt sich der Tacho vom Can-Bus.


De data schijnt dus wel in het CAN-bus signaal versleuteld te zijn.
Misschien komt er binnenkort dan een mooiere oplossing voor de diesels...
 
Ok
Ik zal een poging doen :

Alles Werkt !
Dus op de MFA is te zien:
Van de olie temperatuur, koelwatertemperatuur, de media data tot aan de navigatie pijlen van de RNS310. Hij laat zelfs zien welke van de 4 deuren er open staat.

En aparte olie temperatuur sensor hoeft niet geplaatst.
De benodigde data wordt door de tellerunit uit de CAN-bus data gehaald.
 
net de knoop doorgehakt en via ebay een GTI teller uit duitsland gekocht! nu het lange wachten tot hij er is dan dan de zoektocht starten naar een dealer die bereid is de KM stand over te zetten
 
PoloDave zei:
vandaag gebeld door de dealer, ze durven het niet aan ivm foutmeldingen etc. en trekken hun handen ervanaf. Dat wordt dus nog moeilijk :(


Nou lekker dan.
En als er straks een klant komt met een polo waarvan de tellerunit defect is kunnen ze ook niet helpen??

Als je GTI teller nieuw is kunnen ze het wel, maar doen ze het dus liever niet.

Op zoek naar een andere dealer....
 
Vandaag de teller erin gehad om te kijken hoe of wat, de temperatuursensor werd direct opgepikt uit de Can-Bus! Verder niks kunnen doen omdat hij nog ingeleerd moest worden.

echter tegen een probleem aangelopen betreffende de KM stand (44435) op de teller, dus rij voorlopig weer met de originele. Wordt vervolgt!

edit: feitje: nieuwprijs bij dealer is €500+ (incl. korting na inleveren oude teller) anders 600+
 
PoloDave zei:
Vandaag de teller erin gehad om te kijken hoe of wat, de temperatuursensor werd direct opgepikt uit de Can-Bus! Verder niks kunnen doen omdat hij nog ingeleerd moest worden.

echter tegen een probleem aangelopen betreffende de KM stand (44435) op de teller, dus rij voorlopig weer met de originele. Wordt vervolgt!

edit: feitje: nieuwprijs bij dealer is €500+ (incl. korting na inleveren oude teller) anders 600+


Heb je geen nieuwe teller unit gekocht dan?

Op het duitse forum kost de teller unit 280euro (+nog 25 verzendkosten)
Nieuw met 0 KM erop.

Meer als 100KM erop kan problemen geven bij de dealer tijdens het inbouwen
Onder de 100KM kan de dealer de tellestand van je oude teller programmeren op de nieuwe GTI teller.
Heb je geen problemen met NAP.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!