Olie / Turbo drukmeter.

Hallo,

Omdat er bijvoorbeeld geen olie temperatuur en Turbo druk meter in een Polo zit, heb ik wat gezocht hoe dit op te lossen.
Sensoren in leidingen en het blok hangen heb ik geen zin in, dus uitlezen via OBD zou het simpelste moeten zijn.

Nu zijn er wel wat merken die OBD aangelsoten meters verkopen zoals:
Race Diagnostics Liquidcube

Kufa Tec
Inblenden op de MFA

P3cars - geen inbouwframe voor de Polo

VI monitor

Pivot 52x

Echter veel nog niet echt getest op de Polo 6R, of althans weinig over te vinden.
Tevens moet je het ergens wegbouwen.

Nu leveren sommige merken ook OBD Wifi devices, en kun je met een I-Phone of I-pod ook gewoon een applicatie als DefToaster REV gebruiken.

Voorbeelden van adapters:
PLX devices Kiwi WiFi
OBD key
OT-2



Heeft er iemand ervaring met zo'n soort oplossing in een Polo6R ?

Ik zie het meeste in een WiFi oplossing, enige nadeel is de Ipod die je dan zichtbaar moet ophangen, maar er zijn daar denk ik wel oplossingen genoeg voor, of die komen nog wel.
 
jacovn zei:
Hallo,

Omdat er bijvoorbeeld geen olie temperatuur en Turbo druk meter in een Polo zit, heb ik wat gezocht hoe dit op te lossen.
Sensoren in leidingen en het blok hangen heb ik geen zin in, dus uitlezen via OBD zou het simpelste moeten zijn.

Nu zijn er wel wat merken die OBD aangelsoten meters verkopen zoals:
Race Diagnostics Liquidcube

Kufa Tec
Inblenden op de MFA

P3cars - geen inbouwframe voor de Polo

VI monitor

Pivot 52x

Echter veel nog niet echt getest op de Polo 6R, of althans weinig over te vinden.
Tevens moet je het ergens wegbouwen.

Nu leveren sommige merken ook OBD Wifi devices, en kun je met een I-Phone of I-pod ook gewoon een applicatie als DefToaster REV gebruiken.

Voorbeelden van adapters:
PLX devices Kiwi WiFi
OBD key
OT-2



Heeft er iemand ervaring met zo'n soort oplossing in een Polo6R ?

Ik zie het meeste in een WiFi oplossing, enige nadeel is de Ipod die je dan zichtbaar moet ophangen, maar er zijn daar denk ik wel oplossingen genoeg voor, of die komen nog wel.

Ik heb een digitale olie temp. meter in mijn polo zitten. Zit gewoon in het mfd.

FotoZZOSZ3IO-1.jpg
 
Enkel de GTI (en mss ook benzine) polo's hebben nog de olie temp meters.
De Diesel versies jammer genoeg niet meer en ook de data is niet aanwezig als ik het goed begrepen heb.

Ik ben een tijdje geleden ook op zoek gegaan om dat op een of andere manier zichtbaar te krijgen.
Maar wat niet gemeten wordt kan je ook niet tevoorschijnt toveren. :(
 
PoloDave zei:
nee de gewone benzines hebben het ook niet.. maar al zou alleen de koelwater temp meter werken dat zou al 99% schelen, beter dan niks zoals nu

Ja kan de teller unit van de GTI inbouwen.
Dan heb je ook de temp-meter.

In DLD hebben al een paar mensen deze update gedaan!
En worden de tellers aangeboden voor 280euro (ex verzenden)
 
TwistedBE zei:
Bij een diesel mag je het jammer genoeg wel vergeten. :(

Waarom ??
Er is al iemand met een diesel en de GTI teller!

OK het voorgloei lampje doet het niet, en de toerenteller begint pas bij 7000 met het rode gedeelte maar verder werkt het daar wel.
Waarschijnlijk zal het wel om een 1.6TDI gaan.

Maar een diesel is niet per definitie uitgesloten
 
Omdat zoals ik in een van men vorige Posts als zei.
Dat de data niet aanwezig is bij de diesel variant.
Dan mag je duizend tellertjes installeren als je geen inputdata hebt...

Dat is wat kufatec me wist te vertellen toek ik informeerde naar hun Module die dat soort info uitleest.
 
PoloDave zei:
Kufatec zegt dat het niet kan, iemand anders HEEFT het werkend ;) spreekt voor zich wie er gelijk heeft lijkt me..

Wie dan ? Er is nog niemand die het bij een diesel heeft gedaan hoor.
Naftjes jah maar bij diesels ben ik het nog niet tegengekomen ?!?
De verhalen hier zijn enkel speculatie maar geen enkel bewijs of feit !

Ik wil zelf niks liever dan de olietemp zichtbaar te hebben, maar het ziet er slecht uit voor de diesel rijders.
 
TwistedBE zei:
PoloDave zei:
Kufatec zegt dat het niet kan, iemand anders HEEFT het werkend ;) spreekt voor zich wie er gelijk heeft lijkt me..

Wie dan ? Er is nog niemand die het bij een diesel heeft gedaan hoor.
Naftjes jah maar bij diesels ben ik het nog niet tegengekomen ?!?
De verhalen hier zijn enkel speculatie maar geen enkel bewijs of feit !

Ik wil zelf niks liever dan de olietemp zichtbaar te hebben, maar het ziet er slecht uit voor de diesel rijders.

Ik denk dat we nu 2 verhalen door elkaar halen.
1. Het plaatsen van een GTI teller met een temperatuur metertje en andere extra's
2. Het kunnen uitlezen van de olietemperatuur op de GTI teller.

Wat ik heb gelezen is dat de GTI teller in de Polo Diesel wel aangelsoten kan.
Dat alleen het voorgloei lampje niet werkt.

maar of ook de olie temp kan worden uitgelezen, volgens zijn verhaal op het duitse forum wel.
citaat:
Wie gesagt, es funktioniert wirklich alles, von den Navigationspfeilen bis hin zu den Media Daten. Natürlich auch Wasser- und Öltemperatur... darauf kam es mir in erster Linie an.


Ik ga de persoon in kwestie wel even een PB sturen.

to be continued...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!