Olie temperatuur

BlackDiesel

Bekend lid
1,112
627
153
Hallo,

Weet iemand of er een manier is om achter de olie temperatuur van een polo 6C te komen? Is dit via coderen of wat dan ook in je dashboard te zetten?

Indien niet mogelijk, weet iemand of er eventueel voorbereiding ligt voor een (aftermarket) olie temperatuur meter? Is dit zelf makkelijk aan te sluiten?

Ik mis het echt om mijn olietemperatuur te kunnen zien, dit kon bij mijn vorige auto wel. KVS temperatuur heb je natuurlijk helemaal niets aan.

Groet
 
Polo  6c  Verkocht 
Hoi,
Als het goed is kan je dit gewoon oproepen tussen je tellers. Kan zijn dat je dit nog wel moet activeren. Dit kan je vinden op je radio scherm bij CAR > Setup. Daar iets met informatie geloof ik. Maar weet niet meer hoe dit heet en heb nu even geen tijd om te kijken bij de auto :oops:
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Gaatiebdat niet pas aangeven als je aan het rijden bent? Volgens mij heb ik ook streepjes als ik het contact aanzet
Wat je ziet is mijn digitale koelvloeistof temperatuur meter. Deze streepjes gaan pas weg als je koelvloeistof boven de 50 graden is.

Mijn hele vraagstelling betreft een manier om mijn olie temperatuur te kunnen zien. Niet mijn koelvloeistof temperatuur dus.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: RodePoloGTI
Als er geen andere optie is vind ik een losse meter ergens mooi geplaatst niet erg. Dit moet sowieso mogelijk zijn neem ik aan?
Dit is zeker mogelijk! maar of het nodig is op een 1.4 tdi? op een performance auto waar je constant het uiterste van vraagt is het inderdaad belangrijk omdat olie die te warm word minder gaat smeren en steeds dunner word. ik heb hem op mijn GTI maar tja als die er niet op zat ook goed.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!