Ik reed ze deze week +- 100km per uur op de snelweg en na iets van 10 minuten onderweg (motor nog niet warm) ging het rode olie lampje knipperen met een geluidssignaal iets van 4 seconden toen ging hij weer uit. Olie gecheckt, stond net boven het minimum dus bijgevuld tot max.
Een paar dagen geen last gehad maar gister weer, dit keer met een warme motor 2x na elkaar in stadsverkeer.
Hoe kan ik checken wat er aan de hand is? En wat kan ik eventueel vervangen?
Ik zag dat de oliedruk sensor vooraan het blok zit dus die kan ik vrij gemakkelijk vervangen. Ook zag ik dat de olie pickup in je carter wel eens verstopt kan zitten met slurrie. Komt dit vaker voor ?
Heeft iemand verder tips? Kan ik bijvoorbeeld ergens in VCDS een log doorkijken waarom hij een melding gaf ?
Een paar dagen geen last gehad maar gister weer, dit keer met een warme motor 2x na elkaar in stadsverkeer.
Hoe kan ik checken wat er aan de hand is? En wat kan ik eventueel vervangen?
Ik zag dat de oliedruk sensor vooraan het blok zit dus die kan ik vrij gemakkelijk vervangen. Ook zag ik dat de olie pickup in je carter wel eens verstopt kan zitten met slurrie. Komt dit vaker voor ?
Heeft iemand verder tips? Kan ik bijvoorbeeld ergens in VCDS een log doorkijken waarom hij een melding gaf ?
Volkswagen
6R