Olie 5W40 gemixt met 5W30

Beste leden,
Misschien een stomme vraag, maar ik heb olie aangevuld met 5W30. Pas later zag ik op het onderhoudsbriefje dat er 5W40 inzit. Is dit een probleem, vooral omdat ik er binnenkort mee op vakantie ga?
Of moet ik de olie verversen?
Alvast bedankt voor de reactie.
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 105pk 
Dit kan normaal gezien geen kwaad hoor , is volgens mij alle 2 volledig synthetisch alleen beetje verschil van olie dikte
groetjes

Edit : & volgens mij gebruikt VW standaard 5w30 ( ben niet zeker Stick Out Tongue )
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Zolang beide de vw specs halen die in je boekje sta, is dit geen probleem. Je zit nu met viscositeit tussen de twee. Ik heb zelf een 5w40 die de 506.00 en 507.00 specs haalt. 505.01 is ook een hele hoge spec speciaal voor pd tdi motoren. Maar weet niet of dealers/garages dit mee op de factuur zetten terwijl dit toch het belangrijkste is. Als je minimaal aan vw 502.00 moet voldoen zit je bijna altijd goed, elke 5w30 en 5w40 voldoet daar aan.
 
Ik had ooit in mijn open corsa met ketting 5w40 met 5w30 gemixt. Vervolgens kon ik het hele blok vervangen omdat de ketting los was geworden. Dit kwam omdat de kettingspanner met oliedruk de ketting spant en die druk kon hij dus niet meer zetten omdat de olie niet meer dun genoeg was. Dit zou door de mix van 30 en 40 komen. Nu werken de polos met riemen (mits tdi) maar het mixen van olie lijkt mij per definitie geen goed idee.
 
Ik had ooit in mijn open corsa met ketting 5w40 met 5w30 gemixt. Vervolgens kon ik het hele blok vervangen omdat de ketting los was geworden. Dit kwam omdat de kettingspanner met oliedruk de ketting spant en die druk kon hij dus niet meer zetten omdat de olie niet meer dun genoeg was. Dit zou door de mix van 30 en 40 komen. Nu werken de polos met riemen (mits tdi) maar het mixen van olie lijkt mij per definitie geen goed idee.

Oeh klinkt niet best, corsatje B ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!