Oem standkachel in polo 6r met t6 bediening probleem

geinspireerd door een filmpje op YouTube, wil ik een standkachel gaan inbouwen in de polo. Deze kachel wil ik aansturen dmv een bedieningspaneel uit een t6. Delen zijn binnen echter loop ik nu tegen een probleem aan met het bedieningspaneel.

Het is als volgt: het bedieningspaneel heeft een voeding en 2 draden voor de canbus. Toen ik hem binnen had heb ik hem eerst alleen een voeding gegeven en kon hem op dat moment normaal bedienen, timer datum etc.

Het moment dat ik het paneel aansloot in de auto en dus ook op de canbus veranderde de taal van duits naar engels en kwamen automatisch ook de tijd en datum erin. Echter is vanaf dat moment het paneel niet meer te bedienen en is bij indrukken van een willekeurige knop alleen de datum te zien en gebeurd er voor de rest niks.

Div dingen geprobeerd zoals codering, aanpassingen, actualiteit software, zonder canbus, nacht stroomloos. Alle zonder resultaat.

Iemand hier ideeen bij? Zat zelf te denken dat mogelijk de bcm roet in het eten gooit zit nu nog de orginele bcm in (1.2 tdi bluemotion bcm 6R0 937 088).

Albast bedankt voor het meedenken
40F7EECC-4983-46FB-9651-9D9DFF2283B6.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi 
Hallo,

Leuk project!

Ik heb dat filmpje van Amok op youtube inderdaad gezien. Ik vermoed ook det je op een T6 bcm uitkomt, al weet ik dat niet 100% zeker.

7E0 937 090 (B, C, D)

Dit wordt wel een uitdaging aangezien jij waarschijnlijk een externe gateway hebt, de T6 bcm heeft die ingebouwd.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Ik heb een andere bcm besteld helaas pas dinsdag binnen. Ik hoop dat daar het antwoord ligt. Ik dacht dat 19 in 09 zat geintergreerd maar anders worden het een paar kabels meer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi 
Nou heel wat gezoek later, blijkt het dat ik de verkeerde kachel heb. De hardware is hetzelfde alleen de firmware die erin zit is anders en word zo niet herkend. Ander kachel kost 400,- dus ben aan het zoeken of ik er andere firmware in kan zetten. Bij elkaar word het toch iets te dure grap en gaat alleen nog door als ik mn huidige kachel kan ombouwen. Naast dat het inbouwen niet op de plek kan waar ik wou ivm ruitensproeier reservoir, blijft er erg weinig ruimte over. Webasto monteerd ze achteraf, naast de uitlaat in het midden van de auto. Ook moet ik nog een aparte aansturing (IPCU) kopen, voor het aansturen van de kachel ventilator (climatronic). Dus geef het nog niet op, maar wil er niet meer dan 500,- aan uitgeven.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi 
Ook ze hebben het dus ingewikkelder gemaakt...
7 jaar geleden toen ik de standkachels in Lupo zette was de C of E goed. En de Z was een bij verwarming. Dat was op zich vrij makkelijk.

Hopelijk kan je de firmware omzetten, of misschien een airco/standkachel inbouwer die dat kan.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!