OEM LED Bi-xenon lampen vs Dectane Dayline lampen.

Beste mede forummers

Ik heb de volgende paar vragen.

Mogelijkheid 1:
Is het mogelijk om in een Polo 6R Bluemotion technology de OEM LED Bi-xenon lampen in te bouwen?
Ik heb al gehoord dat je dan speciale adapters moet kopen en ze dan werken? Klopt dit?
Las ook al verhalen dat er hele apparatuur moet gekocht worden en die bevind zich op de achteras en wat het een kostelijk grapje maakt...
Maar wat zit er nu allemaal in deze lampen(de lampen alleen) Zit er hoogte regeling in ingebouwd, opstartmodule?
Op marktplaats/internet vind je wel bedrijven die je de lampen tegen een redelijke prijs kunnen aanbieden(500 à 600 euro)
dus dan maakte ik effe snel de berekening: pak 550 euro voor de lampen en 50 voor de adapters en dan zou het moeten werken?
Nou dit zal wel weer te mooi om waard zijn zeker.... Kan iemand me hier enige duidelijkheid info over bezorgen?


Mogelijkheid 2:
Je koopt gewoon lekker die nieuwe Dectane Dayline lampen die Djaggo en Graafie hebben. Optisch zien ze er zo goed als hetzelfde uit op enkele kleine details na dan....
Als je de ledjes als drl wil gebruiken moet je een module kopen die op de site van dectane zelf staat(kost een 30 tal euro's als ik me niet vergis)
de lampen zijn gewoon halogeen en kan je dus ook xenonlampen inbouwen...
Nu is mijn vraag zijn deze lampen kwalitatief ook goed.. Met andere woorden, werkt de hoogteregeling goed, hoe is het lichtbeeld, krijg je foutmeldingen,...
Deze optie nemen is veruit de goedkoopste 269 voor de lampen bij Djaggo met eventuele verzendkosten erbij, een xenonsetje erin monteren en je bent gesteld!

Wat zou ik doen? Ik twijfel een beetje... Zou het liefst OEM houden ook al kost het wat meer, maar er zijn ook grenzen.

Graag reactie van jullie mede forumleden

Groeten Daniël
 
Als je even de zoekfunctie gebruikt dan kan je precies vinden wat je nodig hebt voor oem xenon in een BM. Het is niet onmogelijk maar het is ook niet zomaar ingebouwd.

Ik kan je wel vertellen dat je minimaal 500 euro ex koplampen kwijt bent als je oem xenon wilt en het ook goed wil hebben met achteras sensor enz...
 
Als je even de zoekfunctie gebruikt dan kan je precies vinden wat je nodig hebt voor oem xenon in een BM. Het is niet onmogelijk maar het is ook niet zomaar ingebouwd.

Ik kan je wel vertellen dat je minimaal 500 euro ex koplampen kwijt bent als je oem xenon wilt en het ook goed wil hebben met achteras sensor enz...

Wat was jij kwijt dan om het te krijgen zoals jij nu heb?
 
sensor op de achteras zorgt voor de automatische hoogte regeling. De xenon zou als het goed is ook moeten meedraaien dus daar zou ook een sensor voor geplaatst moeten worden.

Ik zou zelf knutsellen en projectors plaatsen, er zijn ook bedrijven/mensen die dit voor je doen.

Ford focus koplamp

ff3-mini-25.jpg


oem vs modded

ff3-mini-29.jpg
 
Automatische hoogteregeling is toch dat je lichtsterkte wordt aangepast als er tegenliggers zijn? Of is dat gewoon voor als jou auto zwaar geladen is vanachter en daardoor de koplampen meer naar boven staan en mensen gaat verblinden?
 
Automatische hoogteregeling is toch dat je lichtsterkte wordt aangepast als er tegenliggers zijn? Of is dat gewoon voor als jou auto zwaar geladen is vanachter en daardoor de koplampen meer naar boven staan en mensen gaat verblinden?

Jep. Als je auto zwaarbeladen is en als je over drempels rijdt worden de lampen automatisch naar beneden gesteld.
 
Hmm.. Ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar:roll:
Maar dan zou ik het liever niet volledig oem doen zoals armo;)
Ik weet dat kunset adapters verkoopt voor de xenon, maar ik zou dan het liefste gewoon de huidige elektrische hoogte regeling gebruiken;)

Aangezien het in nederland is toegestaan om achteraf xenon te plaatsen met elektrische hoogte regeling, vraag ik mij af of dat een maasje is voor de originele xenon, aangezien deze toch achteraf geplaatst is:roll:
 
VW  6R  1.2TDI 
Maar in principe kan je toch gewoon adapters kopen voor de kabels(kabelboom)en dan aansluiten? Werken ze dan?
Je hebt dan gewoon geen hoogte regeling...? Maar je hebt toch zo een rollertje langs je stuur waarmee je de stand van je lampen kan regelen? Werken deze dan niet meer?
 
Maar in principe kan je toch gewoon adapters kopen voor de kabels(kabelboom)en dan aansluiten? Werken ze dan?
Je hebt dan gewoon geen hoogte regeling...? Maar je hebt toch zo een rollertje langs je stuur waarmee je de stand van je lampen kan regelen? Werken deze dan niet meer?

Zo makkelijk is het niet en dat "rolletje"/schakelaar werkt dan idd nog niet.
 
@Donatello, 6R Oem xenon draait niet mee in de bochten. Auto hoogteregeling is inderdaad voor zwaar beladen of drempels enz...

Lichtsterkte wordt overigens nooit aangepast.

Djaggo, 1200 euro maar ik had wel geluk. In sommige gevallen moet de BCM in je auto ook vervangen worden namelijk anders werkt niet alles zoals het hoort. Welke wel geschikt is en welke niet weet ik helaas niet meer.

En zoals Donatello al aangeeft; het is niet adapters kopen, klik klak aansluiten en je hebt oem xenon. Mensen die er verstand van hebben en weten wat ze precies moeten doen hebben bijna een dag nodig om het allemaal in te bouwen. Dus begin er niet aan als je er geen verstand van hebt ;)
 
Over de BCM, voor xenon moet de BCM je licht aansturen, zoals dat bij oa de BM het geval is, dus ik vermoed dat de auto's die het licht (halogeen wel te verstaan) aan sturen via de BCM allemaal geschikt zijn;)

Mocht ik toch fout zitten dan heb ik de tekst hierover op polo6rfreunde verkeerd begrepen;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Dat zou goed kunnen Jan. Ik weet wel dat er 6'R's zijn die geen geschikte BCM hebben, welke modellen precies geen idee. Verder denk ik dat het een en andere ook te maken heeft met wat voor opties je fabriek af hebt besteld..
 
Maar soms zie je zo toch dat als je een tegenligger hebt van wow die lampen stralen hard/verblinden en dan komen ze korter bij is het ineens weg....

Dat is dus hoogteregeling? Ik dacht dat er een sensor inzat die de lichtsterkte aanpaste...
Nu heb ik ook xenonsetje erin zitten zonder hoogte regeling(manueel weliswaar) en verblind toch niemand...

Zou ik mijn kabelboom ook moeten aanpassen aangezien ik met een Bluemotion technology rij en geen Bluemotion? Ik heb standaard h7 koplampen....

Wat kost dan dat eigenlijk hoogte regeling?
En de eventuele nieuwe kabelboom?
 
Ik heb effe een ander soort vraagje tussen door ik had net iemand aan de telefoon en die had alle lampen vervangen in zijn BM door led met canbus en zei dat op een dag zijn binnen verlichting het niet meer deed en is dus naar de dealer geweest en zijn boordcomputer moest vervangen worden en omdat hij zelf de lampen heeft vervangen door led met canbus de kosten zelf moest betalen ...nu mijn vraag is dit mogelijk??:confused:
 
Maar soms zie je zo toch dat als je een tegenligger hebt van wow die lampen stralen hard/verblinden en dan komen ze korter bij is het ineens weg....

Dat is dus hoogteregeling? Ik dacht dat er een sensor inzat die de lichtsterkte aanpaste...
Nu heb ik ook xenonsetje erin zitten zonder hoogte regeling(manueel weliswaar) en verblind toch niemand...

Zou ik mijn kabelboom ook moeten aanpassen aangezien ik met een Bluemotion technology rij en geen Bluemotion? Ik heb standaard h7 koplampen....

Wat kost dan dat eigenlijk hoogte regeling?
En de eventuele nieuwe kabelboom?

Dat is grootlichtassistent wat niet op de Polo leverbaar is.

De xenon die jij nu hebtgebruik je op H7 reflecoteren maar die zijn niet gemaakt voor xenon licht dus zal je altijd strooilicht hebben (dus kans dat je tegenliggers toch verblind, dit is op te lossen door projectoren te plaatsen).

Kosten zijn eerder in jouw topic besproken, alles incl. zou neerkomen op 1200 euro incl. originele xenon koplampen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!