Oem bi-xenon

Beste forumleden,
Op het moment ben ik een beetje aan het rondneuzen voor het laten inbouwen van een setje OEM Xenon in mijn polo 6r. Maar nu kom ik van alles tegen. Dimmen van de led met knipperlichten, LED dimmen met gewoon licht aan, huidige bochtverlichting wel of niet meer werkend enzovoorts. Ik ben er nu bekend mee dat het niet mogelijk is met een hoogteregeling of dat kost veel geld en tijd(niet rendabel).
Maar nu vroeg ik mij af of iemand een bedrijfje kent die de OEM lampen kan leveren het liefst die van dat hippere witte LED licht heeft(na 2012), deze kan installeren met de bijbehorende adapters, waarbij de LEDs uitgaan zodra je, je richtingsaanwijzer gebruikt(wat ik hier las is dat mogelijk), grootlicht werkend en als laatst dat mijn huidige halogeen bochtverlichting gewoon blijft werken(Is dit origineel? heeft een r-line polo met xenon dit dus ook gewoon?).

Ik ben in het bezit van een Polo 1.2 Tsi zonder start stop systeem

Hopelijk weten jullie iets voor mij!
Alsvast dank!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90PK 
Dat het dimmen een lastig klusje is, was mij wel bekend. Maar volgens mij is je knipperlicht wat slecht zichtbaar als je LEDs vol aan staan, of heb ik het mis? Maar het is dus wel mogelijk bij een OEM achteraf inbouwen dat je led aan een kant uit gaat als je je knipperlicht gebruikt? Dat is zo te programmeren ?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90PK 
Als ik zo naar dat schema kijk is het mij niet de moeite waard hem te laten dimmen. Maar heeft er iemand ervaring met het gewoon aanlaten van de LEDs is je knipperlicht dan goed of slecht zichtbaar en is het programmeren van het uitgaan van de knipperlicht wel wat handiger.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90PK 
Als ik zo naar dat schema kijk is het mij niet de moeite waard hem te laten dimmen. Maar heeft er iemand ervaring met het gewoon aanlaten van de LEDs is je knipperlicht dan goed of slecht zichtbaar en is het programmeren van het uitgaan van de knipperlicht wel wat handiger.
Het knipperlicht is gewoon goed zichtbaar hoor met de ledjes aan. Het knipperlicht zit naast de leds hè, niet erboven of eronder. ;)
 
Of is het een kwestie van extra kabels naar de huidige BCM. Merk alweer dat ik er weinig sjoege van heb :(. Simpel elektronisch zou er een signaal uit de bcm moeten komen voor de knipperlicht die naar zo'n ding moet gaan die van positief een nul maakt naar je DRLs. Dat heb ik ooit nog wel opgestoken bij natuurkunde haha:mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90PK 
Nee de LED module wordt aangestuurd door de BCM door middel van PWM (pulse width modulation)
Dat is een 12V signaal dat heel snel aan-uit gaat. Interessant: https://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-width_modulation
Dat signaal staat op pin 12 van de xenon stekker. Die regelt eigenlijk hoe fel de LED is.
Knipperlicht gaat ook via de BCM, de BCM weet dus alles en regelt alles.
BCM denkt, knipperlicht aan, oke PWM naar 0 voor de DRL aan die kant.

Nu wil ik niet suggereren dat de BCM echt een bewustzijn heeft, maar in ieder geval mijn BCM heeft wel zo z'n buien...
 
Oh oke en mijn Polo heeft zeker die PWM niet. Dus zou ik de hele BCM moeten vervangen om die PWM te hebben. Maar nu ben ik nieuwsgierig hoe dat dan gaat als je van halogeen naar de OEM xenon met DRL. Dan heb je die PWM als nog niet?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90PK 
Zonder BCM swap lijkt mij dat de enige mogelijkheid voor de LED's aan of uit is. Daarom is de functie LED uit bij knipperlicht niet mogelijk, omdat hij dan tijdens het "aan zijn" tijdelijk moet uitschakelen, wat dus niet wordt beschouwd als helemaal uit. Denk dat het wordt gezien als een soort knipperfunctie, waarvoor je dus PWM nodig hebt zoals @iichel dat zo mooi beschrijft. Correct me if I'm wrong! :mrgreen:

Het is denk ik gewoon een kwestie van hoeveel je wil betalen om die functie werkend te krijgen. Ik gok dat je al snel €300 extra kwijt bent, puur vanwege BCM, bekabeling en de bijbehorende softwareaanpassingen die je moet laten doen. Of je moet de software aanpassingen zelf doen, dan ben je die kosten kwijt. Er zijn gewoon bedrijven die dat voor je willen doen, maar daar betaal je volgens mij dan ook flink voor.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!