Obd eleven scanner (foutcodes bij uitlezen)

Beste forumleden,

Vandaag de OBDeleven scanner gekregen. Hij doet het prima, maar had wel een paar foutcodes in drie modules. Kan ik enkele foutmeldingen negeren of moet ik ze allemaal laten nakijken? Ik maak me eigenlijk alleen zorgen om de kortsluiting van de radio antenne (heb een rcd330 plus) en de knipperlichten foutcode. Wat is jullie advies of zijn er leden die dit ook hebben gehad?

Alvast bedankt!


Zie foto’s:
 

Bijlagen

  • C84208A7-524D-4758-9172-8325F89EC9B9.jpeg
    C84208A7-524D-4758-9172-8325F89EC9B9.jpeg
    941.7 KB · Weergaven: 68
  • 268596F9-2465-41AC-A68A-EF6CEC9F1225.jpeg
    268596F9-2465-41AC-A68A-EF6CEC9F1225.jpeg
    619 KB · Weergaven: 61
  • DF5E2058-D575-4EC4-807D-8FD3BED8FB0B.jpeg
    DF5E2058-D575-4EC4-807D-8FD3BED8FB0B.jpeg
    812.7 KB · Weergaven: 59
  • 667C4CF8-5842-4AB1-8188-A84E9610F13B.jpeg
    667C4CF8-5842-4AB1-8188-A84E9610F13B.jpeg
    598.8 KB · Weergaven: 62
  • AFAF031A-5465-4FF7-BBD0-A2E9E973CC73.jpeg
    AFAF031A-5465-4FF7-BBD0-A2E9E973CC73.jpeg
    685.4 KB · Weergaven: 45
Volkswagen  Polo  1.2 
Dat zijn allemaal codes die te maken hebben met je nieuwe radio.
Deze staat waarschijnlijk niet helemaal goed gecodeerd.
Als je geen problemen heb met de radio lekker alles wissen.
Ik heb zelf standaard een foutcode van me achteruitrijlicht dit komt omdat er led in zin.
Als jou knipperlichten ook zonder problemen werken lekker alles wissen:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ser84
Alles werkt idd prima. Het enige wat ik soms wel heb is dat het gele lamp/licht symbool in de dashboard unit oplicht als ik mijn gevarenlicht aan doe. Als ik de auto uit en aanzet is het weg en de knipperlichten werken correct.
Ik denk idd dat ik de foutcodes morgen ga wissen. Thanks!
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Radio even aanmelden in de gateway want daar zal die dan vermoedelijk niet goed gecodeerd zijn. Omtrent je knipperlichten is wel erg apart of heb je er leds in gestopt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ser84
Radio even aanmelden in de gateway want daar zal die dan vermoedelijk niet goed gecodeerd zijn. Omtrent je knipperlichten is wel erg apart of heb je er leds in gestopt?

Thanks, zal eff kijken of ik het aanmelden via de obdeleven app in orde kan maken. Nee ik heb normale halogeen lampen erin, denk dat ik de knipperlichten toch ff ga laten nakijken of de bedrading in orde is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 
hallo

Vandaag van de buurman de obdeleven adapter geleend ,. FF lijken wat er kan met deze obd2 software programma.
het is voor de polo 6R niet veel , Maar heb toch de deuren car hacking geactiveerd . en voor de rest lukte het niet , Bij mijn zoon auto ( polo 1.2 tdi ) ook de car hacking , en de bochten mistlampen gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
  • Leuk
Waarderingen: Ser84
hallo

Vandaag van de buurman de obdeleven adapter geleend ,. FF lijken wat er kan met deze obd2 software programma.
het is voor de polo 6R niet veel , Maar heb toch de deuren car hacking geactieveerd . en voor de rest lukte het niet , Bij mijn zoon auto ( polo 1.2 tdi ) ook de car hacking , en de bochten mistlampen gedaan.

Obdeleven (standaard versie) is wel een leuk apparaatje om je auto uit te lezen voor een leek zoals ik.
Via de Apps die minimaal 10 credits kosten kun je idd wat dingen aanpassen. Volgens mij kun je nog veel meer doen als je de pro versie koopt, maar ik heb helaas geen verstand van longcoding [emoji28].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Waarschijnlijk heb je de voorgeprogrammeerde apps gedaan, die van 10 credits.

Je kan ook long coding doen, gewoon googlen op polo 6r vcds en dan proberen. Schrijf wel op wat je waar veranderd hebt zodat je het terug kan zetten.

De eerste Google hit zal wel Gerrit Speek zijn. Die kan je mooi proberen.


Kan een foutieve longcoding schade aanrichten of kun je dit altijd nog wel herstellen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Als je iets los haalt of vervangt voor een upgrade, dan registreert de auto dit.

Verbind obdeleven, doe een scan en wis alle fouten, daarna nog een scan, kijk dan wat er terug komt.

Heb de foutcodes gewist en opnieuw een scan gedaan. Alle foutcodes zijn verdwenen, behalve de foutcode “onderbreking hoge tonen” van me speakers. Maar dat stoort me niet zo, daar ik niks geks hoor als ik muziek afspeel. Thanks! [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Long coding kan alleen met de PRO versie niet met de standaard versie

Klopt, heb nu de standaard versie om het sannen enzo eff uit te testen. Binnenkort ff de pro versie halen (24 of 29 euro) voor de live data en om te checken of wat er in het verleden is gewijzigd.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!