Nooit te oud voor je eerste Polo....

welkom hier van het oudste lid?? haha veel plezier met de AW, de mijne is afgelopen week geproduceerd, dus wordt hij binnenkort feestelijk binnengehaald, The Blue Reef Highline 115 PK DSG:):mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
@ Manne:
Helemaal vergeten te vermelden. De kleur wordt Reflex Silver.

@ Hansstaal:
Ha, toch niet de alleroudste hier, ben één jaar jonger. Big Grin Jij hebt ook een Highline 115 pk DSG gekozen (mooie kleur), maar de jouwe is vast al onderweg naar Nederland.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
@ Manne:
Helemaal vergeten te vermelden. De kleur wordt Reflex Silver.

@ Hansstaal:
Ha, toch niet de alleroudste hier, ben één jaar jonger. Big Grin Jij hebt ook een Highline 115 pk DSG gekozen (mooie kleur), maar de jouwe is vast al onderweg naar Nederland.
Ik hoop het, zal binnenkort wel een telefoontje krijgen, we zullen het zien aan de eerste foto's [emoji848][emoji4]

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Na drie maanden en 20 dagen is het wachten voorbij. Sinds donderdag rijd ik in mijn Polo en heb intussen vastgesteld dat het een heel fijne auto is. Zit lekker, stuurt aangenaam en weet uit een blokje met 3 cilinders verrassend veel fut te persen.

Ik ben nog een beetje in de verkenningsfase, maar de DSG is op het moment mijn grootste bron van vermaak. Ik heb al verschillende stoplicht-runs gewonnen door tijdens het wachten de pook even een klein tikje naar achteren te geven. De bak schiet dan in de sport-stand en met een flinke dot gas rijd ik er vervolgens menige dikke lease-BMW finaal uit.

Ben ook al aardig aan het spelen met de DSG in manual en de flippers achter het stuur. En met de adaptieve cruise-control, waarvan ik niet erg veel had verwacht. Maar die ACC werkt echt, als je de afstand tot je voorganger niet al te ruim afstelt, want de radar kijkt anders wel heel erg ver vooruit.

Nog veel meer om te ontdekken, waaraan ik nog niet echt ben toegekomen: het adaptieve onderstel, de talloze instellingen van het digi-dashboard in samenwerking met het infotainment. Ik heb het er maar druk mee... Stick Out Tongue


 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Na drie maanden en 20 dagen is het wachten voorbij. Sinds donderdag rijd ik in mijn Polo en heb intussen vastgesteld dat het een heel fijne auto is. Zit lekker, stuurt aangenaam en weet uit een blokje met 3 cilinders verrassend veel fut te persen.

Ik ben nog een beetje in de verkenningsfase, maar de DSG is op het moment mijn grootste bron van vermaak. Ik heb al verschillende stoplicht-runs gewonnen door tijdens het wachten de pook even een klein tikje naar achteren te geven. De bak schiet dan in de sport-stand en met een flinke dot gas rijd ik er vervolgens menige dikke lease-BMW finaal uit.

Ben ook al aardig aan het spelen met de DSG in manual en de flippers achter het stuur. En met de adaptieve cruise-control, waarvan ik niet erg veel had verwacht. Maar die ACC werkt echt, als je de afstand tot je voorganger niet al te ruim afstelt, want de radar kijkt anders wel heel erg ver vooruit.

Nog veel meer om te ontdekken, waaraan ik nog niet echt ben toegekomen: het adaptieve onderstel, de talloze instellingen van het digi-dashboard in samenwerking met het infotainment. Ik heb het er maar druk mee... Stick Out Tongue


Oeff hele fraaie car hoor Betulus.
lachen met de dsg dus :mrgreen:
 
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
De optie 'zonder type-aanduiding' leidde vanmiddag op straat tot een vraag.
Jongetje van een jaar of twaalf: "Meneer, wat is dit eigenlijk voor een Volkswagen, er staat niks achterop".
Ik: "Raad eens"?
Hij hield het op een nieuw soort Golf en dat vond ik natuurlijk wel grappig. Heb hem daarna uit de droom geholpen.

 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Manne, VM407 en kawazxr
Het wachten meer dan waard hoor er staat een hele mooie AW voor de deur.
Veel rijplezier natuurlijk, maar dat zit wel goed zo te horen :).
 
Volvo  -  - 
Wauw dat zal een flinke bmw zijn die zich laat vernederen door een polo welke in 9.5 sec naar 100 sprint.'

maar goed ik ben blij voor je dat je tevreden bent over je motor icm dsg bak.

Ik begrijp jouw punt, maar ik begrijp ook zijn punt.

Hij heeft nergens verteld dat het een sprint van 0 naar 100 betrof. Hij had het enkel over stoplichtsprintjes en ik geloof best dat een lichte Polo best snel in het optrekken is, vooral met een DSG tegenover een zware handgeschakelde BMW.

De eerste tientallen meters kan een Polo weldegelijk sneller zijn dan die 'flinke' BMW.
 
  • Leuk
Waarderingen: graafie
Ik begrijp jouw punt, maar ik begrijp ook zijn punt.

Hij heeft nergens verteld dat het een sprint van 0 naar 100 betrof. Hij had het enkel over stoplichtsprintjes en ik geloof best dat een lichte Polo best snel in het optrekken is, vooral met een DSG tegenover een zware handgeschakelde BMW.

De eerste tientallen meters kan een Polo weldegelijk sneller zijn dan die 'flinke' BMW.

Het leuke is, dat de bestuurders van die dikke bakken er niet op rekenen dat zo'n kleine Volkswagen heel snel uit stand kan wegschieten. Een 'tegenstander' met beduidend meer pk's haalt me na 100 meter natuurlijk weer in, maar ik heb reuze schik om de kleine voorsprong die ik opbouw. Heeft opa toch even lekker gescheurd. :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Het leuke is, dat de bestuurders van die dikke bakken er niet op rekenen dat zo'n kleine Volkswagen heel snel uit stand kan wegschieten. Een 'tegenstander' met beduidend meer pk's haalt me na 100 meter natuurlijk weer in, maar ik heb reuze schik om de kleine voorsprong die ik opbouw. Heeft opa toch even lekker gescheurd. :mrgreen:
Heerlijk he? Geniet ervan! Erg mooie wagen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Betulus
Het leuke is, dat de bestuurders van die dikke bakken er niet op rekenen dat zo'n kleine Volkswagen heel snel uit stand kan wegschieten. Een 'tegenstander' met beduidend meer pk's haalt me na 100 meter natuurlijk weer in, maar ik heb reuze schik om de kleine voorsprong die ik opbouw. Heeft opa toch even lekker gescheurd. :mrgreen:

Hij trekt inderdaad snel op.

Op het werk rij ik een octavia 1.0 met 115pk en dat ding trekt ook sneller dan veel andere bakken. Maae jouw Polo kan het nog sneller gezien het dezelfde vermogen heeft maar wel beduidend lichter is.

Veel plezier met je nieuwe bak en trek ze eruit opa Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: Betulus en VM407
Hij trekt inderdaad snel op.

Op het werk rij ik een octavia 1.0 met 115pk en dat ding trekt ook sneller dan veel andere bakken. Maae jouw Polo kan het nog sneller gezien het dezelfde vermogen heeft maar wel beduidend lichter is.

Veel plezier met je nieuwe bak en trek ze eruit opa Stick Out Tongue

En dan te bedenken dat ik nog niet eens het volle vermogen van de motor durf aan te spreken. Over een paar weken - als het blokje een beetje is ingedraaid - moet zo'n sprintje dus nog iets rapper gaan.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloBM
met een flinke dot gas rijd ik er vervolgens menige dikke lease-BMW finaal uit.

Wauw dat zal een flinke bmw zijn die zich laat vernederen door een polo welke in 9.5 sec naar 100 sprint.'

maar goed ik ben blij voor je dat je tevreden bent over je motor icm dsg bak.
Ik begrijp jouw punt, maar ik begrijp ook zijn punt.

Hij heeft nergens verteld dat het een sprint van 0 naar 100 betrof. Hij had het enkel over stoplichtsprintjes en ik geloof best dat een lichte Polo best snel in het optrekken is, vooral met een DSG tegenover een zware handgeschakelde BMW.

De eerste tientallen meters kan een Polo weldegelijk sneller zijn dan die 'flinke' BMW.
Ja man zeker nog nooit van bmw icm achterwiel aandrijving gehoord

Juist de eerste meters zijn voor bmw

En tevens een bmw lease met handbak
Die zijn ook zeldzaam..
 
Laatst bewerkt:
-  Sirt  Kowed 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!