Nieuwe velgen (ET waarde vraag)

Hi all,

Op zoen naar nieuwe velgen en ik heb ze gevonden! Deze gaan het hoogst waarschijnlijk worden:

http://www.velgenhuis.nl/images/products/35462c9e15581c1236a1d131be38815f1d84329a.png

De ET waarde is alleen 35, terwijl de voorkeur is om 43 te hebben. Is dit een probleem, kan dit worden opgelost met spacers of iets dergelijks? Vindt dit namelijk wel een groot verschil..!
Let me know! Dan ga ik ze wel of niet aanschaffen!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
Dat zal niet een groot probleem zijn. O.a. de GTI velgen (Detroit/Denver) zijn ET46 en R-Line (Mallory) zijn ook ET46.

De Polo Bluemotion velgen (15x6J) zijn bijvoorbeeld ET38.

Als je je erg veel zorgen maakt, kun je spacers (spoorverbreders) installeren. Let erop dat je 5x100, 57.1mm naafgat met centrering neemt.
 
ET43 valt verder naar binnen dan ET35, spacers gaan dit dus alleen maar ERGER maken.
Maar dit is een te verwaarlozen verschil, je praat over 8mm....
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
ET43 valt verder naar binnen dan ET35, spacers gaan dit dus alleen maar ERGER maken.
Maar dit is een te verwaarlozen verschil, je praat over 8mm....
De gewenste ET waarde is 43, en deze velg heeft een waarde van 35. Dat zou toch betekenen dat de velg meer naar binnen gaat...?

En 8 [mm] kan een behoorlijk verschil maken denk ik. Vooral als je denkt aan de momenten die kunnen optreden?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
Oké, dank jullie wel..! Binnenkort de velg bekijken en voor spek en bonen even onder de auto zetten, kijken hoe dat staat. Ik heb hem alleen verlaagd en als de velgen meer naar buiten komen en moet hij alleen iets omhoog gezet worden. Anders raken de banden de wielkasten..
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
Hi All,

ET 32 gaat dat problemen opleveren onder een Polo 6R?
Ga mijn Boavista velgen weg doen.

Maar heb een setje gezien die hebben ET 32.

Ik hoor het graag.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Blue to the Motion 
Opbouw ET-waarde
Een ET-waarde bestaat uit een getal.
Dit getal staat voor het aantal milimeters dat de middellijn van het wiel afwijkt van het montagevlak (de wielnaaf); de offset.
Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan.
Als de ET-waarde van de wielophanging standaard 35 is en je monteert een velg met een ET-waarde van 25,
dan komt het wiel 10mm verder naar buiten te staan.
et-waarde.png
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Standaard ET bij een polo 6R is 43.

Google Knows It All!:mrgreen:

Boavista velg 7 inch breed. et 43

Niuwe velg 7,5 inch breed. et 32

Doe jij het rekenen even?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Standaard ET bij een polo 6R is 43.

Google Knows It All!:mrgreen:

Boavista velg 7 inch breed. et 43

Niuwe velg 7,5 inch breed. et 32

Doe jij het rekenen even?

Niet alles geloven wat Google zegt dan..;)
Een auto heeft geen (standaard) ET waarde. De ET waarde is specifiek van een velg. Veel mensen maken die fout.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!