Nieuwe Polo kwaliteit Beats geluidssysteem

Sinds een week heb ik een VW T-cross R-Line met Beats Audio. Vanaf dag 1 dacht ik dat er iets mis was met het systeem. Als ik de muziek namelijk alleen op de achterspeakers laat afspelen hoor ik alleen maar hoge tonen. Als ik de muziek op alle speakers zet dan komen de bassen alleen van de voorste boxen. De passagiers achterin klagen steen en been over het geluid achterin. Mijn auto is hiervoor naar de garage geweest, waarbij ik heb aangegeven dat de speakers achterin niet werken, ze laten immers alleen maar hoge tonen horen. Afijn, na een aantal uur wordt ik gebeld met de mededeling dat er niets aan de hand is en dat alles goed werkt. Ik naar de garage, en vraag aan degene die het getest heeft om even mee te lopen, want als ze aangeven dat het goed is dan wil ik er even samen naar luisteren of het wel normaal is dat er alleen hoge tonen uit de achterste speakers komen. In het kort, niemand wou dus meelopen bij A-Point. Er werd gezegd, het is gewoon goed en kreeg de sleutels. Dus beste lezers van deze thread, laat me s.v.p weten of het normaal is dat ik alleen hoge tonen uit de achterste speakers hoor. (dan zijn het waarschijnlijk alleen tweeters....?). Wat een spijt heb ik dan van dat Audio Beats systeem....vreselijk.
 
Volkswagen  T-Cross  1.0 
Voor dat geld mag je ook niet teveel verwachten. Wanneer je de balans achter-voor centreert op een punt ergens achter de voorstoelen, is het best redelijk.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Rosinveld, ik begreep je mening hoor, zeker als je van een standaard audiosysteem afkomt. Alleen, als je nu je fader eens helemaal naar achteren zet... schrik je dan ook niet een beejte? Ik dacht letterlijk dat ze stuk waren o_O
Uiteraard, voorin, klinkt het prima, maar niet te hard zetten... dan gaan ze vrij snel overstuur (maar wederom, spreek ik uit overgang van Seat-sound naar Beats-audio).

Verder natuurlijk Kei trots op mijn auto!!!
Precies, ik schrok me ook dood toen ik mijn faders helemaal naar achteren had gezet. Ik ben zelfs naar de garage geweest om te zeggen dat die speakers niet goed aangesloten waren, ik hoor immers alleen maar hoge tonen op de achterste speakers....
 
Volkswagen  T-Cross  1.0 
Ook sinds bijna een week bezitter van een GTi met beats, maar wat valt dat inderdaad tegen. Met de fader op de achterboxen lijkt het inderdaad of je
geen boxen hebt zitten of dat ze stuk zijn.
Zat er al in maar zoals ik het nu beluister, weet overigens niet hoe een ''standaard audio'' systeem klinkt in de AW, snap ik niet dat ze hier extra geld voor durven te vragen, ik had er toch wat meer van verwacht...
Exact, met de fader helemaal naar achteren ben ik me rot geschrokken. Alleen maar hoge tonen. En bij de garage beweerden ze allemaal dat dit zo hoort. Na die opmerking heb ik echt naar cameras gezocht omdat ik dacht dat ze mij in de maling namen.
 
Volkswagen  T-Cross  1.0 
Het ligt wat anders ook wanneer je je auto nieuw aanschaft met deze optie. Kan me voorstellen dat je je dan bekocht voelt. Bij mij (occasion) zat het er op.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Precies, ik schrok me ook dood toen ik mijn faders helemaal naar achteren had gezet. Ik ben zelfs naar de garage geweest om te zeggen dat die speakers niet goed aangesloten waren, ik hoor immers alleen maar hoge tonen op de achterste speakers....
Klopt alleen achter klinkt het echt ruk. Lijkt alsof iemand zijn koptelefoon hard heeft staan..
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
Nou zit ik (bijna) altijd alleen, dus heb ik geen last van de kwaliteit achterin. Maar het is ‘maar’ een Polo en de Beats audio kost nog geen 500 euro.
In hoeverre is het redelijk dat jullie hoge kwaliteit verwachten?
Toegegeven het is niet het mooiste systeem, maar prijs/kwaliteit vind ik op zich prima. En als je beter wilt zal je aftermarket moeten gaan. Zoals in bijna iedere auto. Of je moet een dikke duitser uit het d segment of hoger rijden waar je wel af fabriek de keus hebt uit goede installaties
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP en Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!