Nieuwe Polo kopen

Mijn dealer heeft niets gezegd over de kilometers. Levertijd nog steeds onbekend overigens..
Auto wordt ook gewoon doorverkocht de handel in, maar dat doen volgens mij alle merkdealers met vreemde merken of oude auto's (3.5 jaar oude Yaris diesel in mijn geval)

Polo kopen...

Ik ga straks mijn Polo bestellen, de offerte prijs die de verkoper mij heeft gedaan kan daar nog veel vanaf of zit er geen marge in de verkoopprijs?

Re: Polo kopen...

Zoals ik al eerder een keer postte zit er inderdaad een marge van ca 10% op de prijs minus BPM voor zover ik het ooit heb begrepen. Als je een inruiler hebt en daar een inruilkorting op krijgt (wat je dus meer voor je oude auto krijgt t.o.v. officiele inruilwaarde) gaat dat ten koste van die 10%.

Dus stel je koopt een auto voor 20.000 euro waarvan ca 5.000 euro BPM kan je ongeveer 1.500 euro korting bedingen. Op kleinere auto's zoals de Polo zit echter sowieso al weinig marge voor de dealer, die 10% is daardoor in de praktijk haast niet te bedingen.

Op mijn nieuwe Polo van ca 21.000 euro heb ik inclusief inruilkorting en wat kleine diensten (gratis inbouw eigen radio, verwijdering logo) iets van 800 euro korting gekregen. Maar ik ben dan ook bijzonder slecht in het onderhandelen van dit soort dingen (veel te netjes ;-))

mijn auto had ongeveer een korting van 950 euro en idd ook de kleinere diensten zoals velgen monteren met slotbouten, beschadiging op de grill tijdens bluemotion tag verwijdering, type aanduiding verwijderen, gratis ipod kabel) wel een beetje over onderhandeld natuurlijk dat ik toch echt meer korting wou...dus uiteindelijk nog 50 euro extra korting gekregen. (was eerst 900)

maar dat er weinig marge in zit dat word iedereen maar wijs gemaakt...wij als consumenten weten niet beter :evil: en zullen gewoon ja knikken als hun dat zeggen...maar volgens mij is dat gewoon een marketing truc. je mag best brutaal zijn en wat meer vragen...maar de meeste mensen halen niet eens de 1000 euro korting bij bestelling van een BM...een 1.2 TSI kan je denk wel 7-8% halen? bij de BM is 3-4% reeeler.

starsky, Ja dat dacht ik ook al, maar het probleem is dat het een highline is en ik alle opties al heb. Behalve lere bekleding.
De korting van de in te ruilen auto is der ook al vanaf en dan zijn het nu ook nog eens saloncondities(de wagen wordt in Belgie gekocht, zonder bpm dus ook)

Omdat het nu autosalon is in België geven alle dealers ook extra kortingen! Maar ik veronderstel dat deze kortingen allemaal van bovenaf komen. maar dat de dealer zelf ook ng een marge heeft.

denk dat je gewoon goed moet onderhandelen, mijn polo koste 20.600 euro, en heb effectief maar 11.500 euro betaald, natuurlijk wel met overname van de 9n voor 5700 euro(6500 betaald bij zelfde dealer) en nog wat kortingen erbij

Dan heb je in totaal 17.5% korting gekregen citroene. :D
15% van de staat omdat het een bluemotion tech auto is (105g/co2) en nog eens 2.5% korting van de garage zelf.
(eigelijk heeft je garage niet veel korting gegeven, de overname premie doet het dan wel weer goed uitzien :roll: )

Ik heb 8% korting gekregen in totaal.
3% van de staat omdat hij minder dan 115g/co2 uitstoot en 5% van de grage zelf. :D

Ik vermoed dat je waarschijnlijk rond de 5% wel makkelijk zal krijgen, hoger zal het wat moeilijker worden.
Maar vragen achter een gratis onderhoud voor x-aantal keer is ook een goede deal !

KYC zei:
maar dat er weinig marge in zit dat word iedereen maar wijs gemaakt...wij als consumenten weten niet beter :evil: en zullen gewoon ja knikken als hun dat zeggen...maar volgens mij is dat gewoon een marketing truc. je mag best brutaal zijn en wat meer vragen...
Kwam daarover zojuist een artikel tegen dat daar toch een ander beeld over schept:

Voortbordurend op de eerdere vraagstelling: op dit soort wagens wordt nauwelijks marge gemaakt, je winst pak je als fabrikant op dure luxewagens. Dus hoewel de kwantiteit toegenomen is, hoeft dit met de winstmarges niet per definitie het geval te zijn. Ook bij de premiumfabrikanten geldt dat hun goedkopere modellen gretiger aftrek vinden dan de high-end wagens. Per slot van rekening verkoopt Mercedes veel meer C180?s dan C63 AMG’s, om maar een voorbeeld te noemen.

Hele artikel hier: Autoverkopen stijgen flink, maar spoeling wordt dun?

hmm, ik denk dat die kortingen overal hetzelfde zijn hoor.. ze laten je denken dat je werkelijk korting krijgt, maar dit is niet zo hoor.. (buiten de overheidskorting dan)

Mijne kost in totaal 20.158,89 euro
en moet maar 14.318,27 euro betalen (met overheidskorting inbegrepen en 1500 recyclagepremie voor ingave van mijn oude golf 3 cabbie)

Groetjes

Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik dit topic gestart ben, maar ik wilde toch ook hier even laten weten hoe het uiteindelijk verlopen is!

Na het hele gebeuren met de 'zoektocht' naar een Polo uit voorraad toch uiteindelijk voor een andere auto en merk gegaan helaas (voor VW zelf)....
De manier waarop ik werd behandeld vond ik erg jammer en ik ben hier ook op teruggekomen bij de desbetreffende dealer. Excuses werd aangeboden, maar ook niet meer dan dat helaas... Anders was het daadwerkelijk een Polo geworden, maar uiteindelijk toch wat anders gekocht... Het is dan wel geen VW, toch wel leuk om te vermelden denk ik en ook wel zo netjes na dit hele verhaal!

Ik heb begin Februari dan ook een nieuwe Suzuki Swift Exclusive 5-deurs gekocht! Dealer en proefrit zijn uitstekend bevallen! De 1.2 motor (94pk) is geen strepentrekker, maar kan wel prima meekomen met het overige verkeer. Als je het vergelijkt met de 3 cilinder van de C1, die de Swift vervangt, is het toch weer een hele stap vooruit moet ik zeggen.

De Swift beviel dus goed. Rijdt lekker, heeft een zeer goede uitrusting en de veiligheid is ook goed (5 sterren Euro NCAP, 7 airbags). Natuurlijk is het materiaalgebruik van het dashboard in een Polo veel beter, maar op veel andere vlakken legt de Polo het echt af tegen de Swift (uitrusting, prijs, rijeigenschappen etc.). In de Swift zijn dus wat mindere materialen gebruikt, maar qua afwerking is het dan wel weer helemaal goed. Als je een Swift vergelijkt met een C1 is het sowieso een wereld van verschil. Het blijft natuurlijk bestaan dat ik de Polo nog steeds een super gave kar vind!

Dit is ‘m geworden: Een Suzuki Swift 1.2 Exclusive 5-deurs in de kleur Cool White Pearl (metallic wit). De Exclusive is de meest luxe uitvoering met o.a.:

- Metallic lak dus
- ESP, ABS, BAS etc. etc. (ik weet ook niet waar het allemaal voor staat, maar het klinkt in ieder geval veilig)
- 7 Airbags (ik wist ook niet dat er zoveel in een relatief kleine auto passen)
- Lederen multifunctioneel stuur
- Elektrisch verstelbare en verwarmbare spiegels
- Affabriek radio/CD met Bluetooth telefoonfunctie (incl. bedieningstoetsen op het stuur)
- Stoelverwarming
- Keyless entry/lock
- Keyless start (startknop dus. Die hoef je trouwens maar een keer even in te drukken en de motor start zelf. Je hoeft de knop dus niet ingedrukt te houden tot de motor is gestart)
- Cruisecontrol
- Climate control (volautomatische airconditioning)
- Uitgebreide boordcomputer (temp. weergave, verbruik etc.)
- USB- aansluiting (voor IPod o.i.d.)
- In hoogte en diepte verstelbaar stuur
- Lichtmetalen velgen 16 inch (met 17 inch proefgereden. Dat staat optisch heel leuk, maar werd mij toch te ‘bonkerig’)
- Elektrische ramen voor én achter
- Privacy glass achter (ook achterruit)
- Mistlampen voor

Al met al dus zéér compleet, ik heb hier nog een paar kleinigheidjes aan toegevoegd:

- Luxe Velours mattenset met rode stiksels (staat wel leuk in combinatie met zwart interieur)
- RVS instaplijsten (mooi en tevens functioneel)
- Waxoyl behandeling exterieur (toch maar wel gedaan vanwege de witte kleur. Tevens 3 jaar garantie op de behandeling)
- ‘Ingebouwde’ Lifehammers (2) in het interieur (dat vond mijn vrouw belangrijk)

De levertijd vind ik zelf vrij lang. Half/eind april, nog even wachten dus….

Voor de liefhebbers: Ik blijf VAG natuurlijk gewoon trouw! :) Ik ben inmiddels weer aan het rondkijken naar een nieuwe leaseauto die mijn huidige VW Passat Sportline Business uit 2006 moet vervangen. Dit keer wordt het een Audi. Woensdag een afspraak staan voor een proefrit in een Audi A4 Avant 1.8TFSI Proline S... Kortom: ik vermaak me wel! :)

Ik kan je één ding vertellen over de Waxoyl behandeling NIET DOEN!! das echt 150 euro weggegooid geld...ik ben er zelf ook ingetrapt en ik vond het echt bedroevend...na 3-4 weken...ofzo merk je amper iets van die sealant Waxoyl :S
en ik zie super veel krasjes op de lak etc (swirls die door de dealer zijn gemaakt)

Hou die 150 euro dus in je zak en koop Meguiar's of Poorboys spullen via www.carclean.nl dan kun je het altijd zelf onderhouden :D

maar je leasebak Audi A4 :shock: ?!?! NICE!! mag aardig wat kosten lijkt mij ;)

Wees niet bang, ik ben ook absoluut geen fan van Waxoyl... Ik kreeg het erbij voor helemaal niks (vriendendienstje), omdat ik de verkoper persoonlijk ken. Ik had al gezegd dat ik het niet nodig vond, maar dan haalt hij een bepaald target ook weer, dus ik vind het best... :D

Ik ben trouwens ook al carclean verslaafde :mrgreen:, alles al in huis voor de huidige en nieuwe auto's zometeen! Poorboys EXP werkt ook veel beter dan Waxoyl, dus dat breng ik zelf wel aan na een aantal weken. Heerlijke bezigheid, dat poetsen! :mrgreen:

Een nieuwe leaseauto uit mogen kiezen is natuurlijk altijd erg leuk, maar ik had ook niet verwacht dat ik er weer wat op vooruit zou gaan. Is dus wel zo, dus een A4 ligt zelfs nog ruim onder de grens. Lekker opties uitkiezen enzo, heerlijk...:D Alleen die levertijd is schrikken: 5 tot 6 maanden! :shock:

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!