Nieuwe Polo 6C laten chippen?

Kan je nu al zeggen dat de dealer het niet doet, de mijne in ieder geval niet en zei dat dit voor heel vw geldt

Je moet niet alles geloven wat je dealer zegt...
Ga eens naar Van Mossel Valkenswaard, is volgens mij redelijk in de buurt voor jou. Zij bieden O.CT Tuning aan en dan dus ook garantie via de dealer. Je gaat van 90 naar 115 pk en - nog veel belangrijker - naar 200 Nm koppel. Meer koppel betekent een lekkere duw in je rug als je gas geeft.
Deze upgrade kan echt geen kwaad en zal de techniek heel laten. Het allerbelangrijkste is iedere keer goed warmrijden. Pas na ca. 10 minuten is de boel echt goed opgewarmd.
 

Bijlagen

  • upload_2015-5-27_11-36-44.png
    upload_2015-5-27_11-36-44.png
    258 bytes · Weergaven: 23
Is het geen optie om iedereen die aan chippen zit te denken, bij elkaar te krijgen en dan een korting te regelen bij JD?
Het idee is goed, denk alleen dat het in de praktijk niet haalbaar is omdat het bijna onmogelijk is een dag te kiezen die voor iedereen haalbaar is.
Denk hierbij aan afstand, vrije dag of niet, financieel.
 
Het idee is goed, denk alleen dat het in de praktijk niet haalbaar is omdat het bijna onmogelijk is een dag te kiezen die voor iedereen haalbaar is.
Denk hierbij aan afstand, vrije dag of niet, financieel.
Dit is al vaker geregeld. Bij afname van minimaal 10 personen werd er ??% korting gegeven door JD. Daarbij had men een x-aantal dagen de tijd om te chippen. Misschien dat ze dan wachten tot alle afspraken zijn gepland voordat je de korting krijgt, maar het is via MyPolo al twee keer geregeld sinds ik hier rondzwerf Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Ga eens naar Van Mossel Valkenswaard, is volgens mij redelijk in de buurt voor jou. Zij bieden O.CT Tuning aan en dan dus ook garantie via de dealer. Je gaat van 90 naar 115 pk en - nog veel belangrijker - naar 200 Nm koppel. Meer koppel betekent een lekkere duw in je rug als je gas geeft.

Nou, gisteren een reactie gekregen van de dealer.
Bovenstaande kan inderdaad bij Van Mossel Valkenswaard. Dit is dan ook met behoud van de garantie.
Kost helaas alleen wel 'ietsjes' meer dan dat ik verwacht had ........ 1.200,- euro :S voor die 25 PK's meer.
Helaas groeit er geen geldboom in onze tuin :(
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Nou, gisteren een reactie gekregen van de dealer.
Bovenstaande kan inderdaad bij Van Mossel Valkenswaard. Dit is dan ook met behoud van de garantie.
Kost helaas alleen wel 'ietsjes' meer dan dat ik verwacht had ........ 1.200,- euro :S voor die 25 PK's meer.
Helaas groeit er geen geldboom in onze tuin :(
Dat is nogal een prijs ja ... ben je bij JD aanzienlijk minder kwijt en komen er een paar meer paardjes onder de kap vandaan.

En mocht die geldboom ooit gaan groeien, dan wil ik ook wel een stekje er van :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dragonzzz en R-Vera
Er zijn nog steeds dealers die chiptuning aanbieden met behoud van een ander soort garantie. Zij garanderen alleen wanneer de auto bij hen gechipt wordt (lees: duur!!!) en in service blijft.
Even mijzelf quoten. ik schreef al dat het via de dealer met behoud van garantie een dure grap wordt. Ik heb steeds gekozen voor JD. Zij zetten de originele software terug, mocht je auto voor een technisch probleem naar de garage moeten.

Staar je trouwens niet blind op de pk's die de verschillende tuners aanbieden. Om die pk's goed te vergelijken, moet je eerst weten hoe ze meten. Er zit aardig wat verschil tussen gemeten aan de krukas of aan de wielen. JD hanteert ook een omrekenfactor als zij het vermogen opgeven. Misschien dat O.CT het vermogen aan de wielen opgeeft. Dan zou het zomaar kunnen dat je net zoveel pk's krijgt als wanneer je naar JD gaat.

De actie van ZIP Tuning is heel goedkoop. Ik heb alleen inmiddels wel geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is. Hiermee wil ik verder niks negatiefs over ZIP schrijven. Ik heb geen ervaring met hen. Mijn broer wel en die was met zijn gechipte GTI via ZIP wel tevreden. Ik vond dat hij niet mooi lineair het vermogen opbouwde. Je voelde af en toe een dip. Dat had mijn GTI totaal niet.

Als ik voor jou zou moeten kiezen, dan zou ik voor de dealer gaan. Helaas weten we nog niet goed hoe betrouwbaar de 1.2 TSI is. En als je problemen krijgt, ook al is dit een bekend probleem wat bij de 1.2 TSI hoort, dan kunnen ze zich altijd verschuilen achter het feit dat jij hem hebt laten chippen. Even doorsparen dus. Of verkopen en zelf een Blue GT uit Duitsland importeren. Daarmee hou je veel geld in je zak en heb je 140 of 150 pk, al naar gelang het bouwjaar. Vanaf€ 18.000 haal je een mooie, jonge auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maik en GertJan
om het niet nog ingewikkelder te maken maar wel ter aanvulling:

wat VroemTFSI zegt is zeker correct en dat gaat nog verder.
pks is wat een auto verkoopt maar koppel is wat je vooruit krijgt.

dat is afhankelijk van het aantal toeren, zowel de pks als de Nms.

grofweg kun je zeggen, pks = Nm x rpm x constante

Wat erg praktisch is, is veel Nm bij relatief lage toeren.
500pk bij 9000 rpm is erg leuk maar als dat betekent dat je constant boven de 6000 toeren moet zitten om een beetje pks te hebben... niet zo grappig.

kijkt u even mee

vermogenscurve-diesel.jpg


bij 1800 toeren heb je al je maximale koppel
daarna neemt dat weer af
je vermogen stijgt nog wel
(hint: als je zo'n grafiekje bekijkt: koppel piekt altijd relatief vroeg en vermogen blijft stijgen tot bijna de redline. makkelijk uit elkaar te houden).
(hint: vaak is het zo dat je motor het efficientst draait op maximum koppel)

het liefst wil je dat je koppel curve hoog is in een toerenbereik waar je vaak zit
dit is de wellicht bekende 'power band'.
het vermogen in pks is dan uiteindelijk slechts een uitkomst van rpm en koppel

ik heb liever een auto met een goed vertegenwoordigde koppel curve dan een ergens in de verte bij 7000 rpm een piekje in het vermogen :)

met de komst van turbos is de koppel curve aanzienlijk naar voren gestegen.
zodra de turbo op druk is (bij een diesel vanaf ca 1800 rpm en een benzine hoger) stijgt je koppel.
dit voel je vaak wel.

zeker in een diesel is het veel spannender om naar koppel te kijken ipv pks

moraal van het verhaal:
staar je niet blind op alleen maar pks maar kijk hoe ze verdeeld zijn over de curve
en
staar je niet blind op alleen maar pks maar kijk ook wat er met je koppel gebeurt
 
  • Leuk
Waarderingen: Dragonzzz en R-Vera
Even mijzelf quoten. ik schreef al dat het via de dealer met behoud van garantie een dure grap wordt. Ik heb steeds gekozen voor JD. Zij zetten de originele software terug, mocht je auto voor een technisch probleem naar de garage moeten.

Staar je trouwens niet blind op de pk's die de verschillende tuners aanbieden. Om die pk's goed te vergelijken, moet je eerst weten hoe ze meten. Er zit aardig wat verschil tussen gemeten aan de krukas of aan de wielen. JD hanteert ook een omrekenfactor als zij het vermogen opgeven. Misschien dat O.CT het vermogen aan de wielen opgeeft. Dan zou het zomaar kunnen dat je net zoveel pk's krijgt als wanneer je naar JD gaat.

De actie van ZIP Tuning is heel goedkoop. Ik heb alleen inmiddels wel geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is. Hiermee wil ik verder niks negatiefs over ZIP schrijven. Ik heb geen ervaring met hen. Mijn broer wel en die was met zijn gechipte GTI via ZIP wel tevreden. Ik vond dat hij niet mooi lineair het vermogen opbouwde. Je voelde af en toe een dip. Dat had mijn GTI totaal niet.

Als ik voor jou zou moeten kiezen, dan zou ik voor de dealer gaan. Helaas weten we nog niet goed hoe betrouwbaar de 1.2 TSI is. En als je problemen krijgt, ook al is dit een bekend probleem wat bij de 1.2 TSI hoort, dan kunnen ze zich altijd verschuilen achter het feit dat jij hem hebt laten chippen. Even doorsparen dus. Of verkopen en zelf een Blue GT uit Duitsland importeren. Daarmee hou je veel geld in je zak en heb je 140 of 150 pk, al naar gelang het bouwjaar. Vanaf€ 18.000 haal je een mooie, jonge auto.
Ik ben op mijn 1.2 TSi qua tuning begonnen met een externe box, van JD maar dat terzijde, puur omdat er op dat moment nog geen ODB tuning mogelijk was.
Of ik moest een vermogen neertellen en via de dealer laten tunen bij ABT. Dat ging me te ver en dus begonnen met een externe box.
Hiermee werd wel een aanzienlijke vermogenswinst behaald maar had ik ook het probleem dat de vermogensopbouw niet mooi linear liep en de auto erg zenuwachtig reageerde op het gas.

Met Mark van JD toen gelijk de deal gemaakt dat zodra ODB tuning mogelijk was hij me zou informeren en ik m'n 6C zou laten tunen via ODB met inruil van de externe box. Daar vooraf goede afspraken over kunnen maken, ook financieel.

En zo is het dus ook gegaan, nu met de ODB tuning rijd m'n Polo een stuk fijner, en ook nog weer een paar extra PK's (maar die paar extra verneem je echt niet).

Of en waar iemand z'n auto laat tunen ... blijft een persoonlijke keuze. Ik kan alleen melden dat ik erg prettige ervaringen met JD heb en geen ervaringen met andere tuners heb.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!