Nieuwe LED koplampen.

Max1996

Bekend lid
575
395
112
Beste forumleden,

Ik heb vandaag mijn nieuwe LED koplampen in de auto geplaatst. ik had eerst halogeen. Nu doet 1 kant het deels niet, namelijk mijn dimlicht en grootlicht. Mijn dynamisch knipperlicht en U-LED wel. Heb ik pech en is er iets in de unit kapot of moet er iets gecodeerd worden?
 

Bijlagen

  • A6CA96B7-38B9-4B78-BD3F-DB4A9E956B0D.jpeg
    A6CA96B7-38B9-4B78-BD3F-DB4A9E956B0D.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 91
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Wissel ze even om op de stekkers om te kijken of het in de koplampen zit. Dit lijkt me wel of je moet een zekering of anders hebben laten springen. Het is en blijft after market
 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Op basis van het schema zou ik zeggen dat ik de zekeringen 34 (linker grootlicht) en 59 (linker dimlicht) moet vervangen. Ik weet alleen niet welke zekering(en) is/zijn voor mijn achterlicht? Kan iemand mij verder helpen? Ik zou graag morgenochtend nieuwe zekeringen bestellen bij de dealer.
 
Laatst bewerkt:
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Ga er maar vanuit dat achterlicht op zelfde zekering zit per kant anders was achterlicht niet uit gegaan. Heb inderdaad verkeerde zekeringnummers doorgegeven. Moet 39 en 59 zijn voor dimlichten. Deze verzwaren naar 15A. Zekering 34 is al 15A en linkerkant werkt grootlicht wel? Als goed is zit bij jouw links en rechts groot licht op zekering 34 omdat 36 leeg is. Ik denk dat die zekering niet kapot is maar uitgeschakeld is door BCM lampcontrole. Geeft instrumentenpaneel aan dat lamp defect is? Waarschijnlijk is de LED lamp voor groot licht defect.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Ga er maar vanuit dat achterlicht op zelfde zekering zit per kant. Heb inderdaad verkeerde zekeringnummers doorgegeven. Moet 39 en 59 zijn. Deze verzwaren naar 15A.
Ik heb ze besteld bij de dealer, waarschijnlijk meer dan nodig maar toch altijd handig om een voorraad te hebben. Morgen om 15:00 kan ik ze ophalen.
  • 4 maal 15A
  • 2 maal 10A
  • 1 maal 7.5A
Ik ga vanmiddag nog even met een spanningszoeker testen welke zekering daadwerkelijk kapot is. Gisteravond had ik hier geen tijd meer voor.

In ieder geval bedankt voor de hulp @ronaldsl, @Antera en @FFA, wordt gewaardeerd. Ik zal een update sturen wanneer ik meer weet of wanneer ik de zekeringen vervangen heb.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Ik heb ze besteld bij de dealer, waarschijnlijk meer dan nodig maar toch altijd handig om een voorraad te hebben. Morgen om 15:00 kan ik ze ophalen.
  • 4 maal 15A
  • 2 maal 10A
  • 1 maal 7.5A
Ik ga vanmiddag nog even met een spanningszoeker testen welke zekering daadwerkelijk kapot is. Gisteravond had ik hier geen tijd meer voor.

In ieder geval bedankt voor de hulp @ronaldsl, @Antera en @FFA, wordt gewaardeerd. Ik zal een update sturen wanneer ik meer weet of wanneer ik de zekeringen vervangen heb.
Zekeringen bij de dealer besteld?
 
Polo  6c  Verkocht 
Jaa nee ieder z'n ding haha maar zou alleen niet in me op komen, die dingen kan je overal kopen vandaar
Kosten waren 6 euro, prima te overzien dus. Wellicht had ik ze ergens anders kunnen bestellen en waren ze sneller beschikbaar. Gelukkig heb ik een andere polo tot mijn beschikking dus is het niet zo heel erg dat mijn andere polo even stil staat.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Kosten waren 6 euro, prima te overzien dus. Wellicht had ik ze ergens anders kunnen bestellen en waren ze sneller beschikbaar. Gelukkig heb ik een andere polo tot mijn beschikking dus is het niet zo heel erg dat mijn andere polo even stil staat.
6 euro voor 7 zekeringen? Op bol.com heb je 80 zekeringen voor een tientje. Denk dat je bij de benzinepomp ook veel minder betaald
 
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!