Dag allemaal,
Ik heb 2 weken geleden bij 199.000km voor het eerst mijn koppeling laten vervangen bij een specialist die vanuit thuis werkt.
Het aangrijppunt zat namelijk heel hoog; hij was duidelijk toe aan vervanging
De koppeling en de drukveer is hierbij vervangen (LuK koppeling, volgens mijn vader de beste op de markt).
Zelf heb ik nog geen 1000km met de nieuwe koppeling gereden.
Nou heb ik vandaag mijn vriend voor het eerst laten oefenen met rijden (zonder enige voorkennis). Zoals je kan verwachten is dit nogal stroef gegaan, auto is zeker 9 a 10 keer afgeslagen, veel gas bij wegkomen, te snel koppeling op laten komen, etc..
Toen we terugreden merkte ik dat mijn pedalen stroever gingen en het leek zelfs of het aangrijppunt hoger zat dan vóór de "rijles". Ook merkte ik dat de auto wat zwaarder stuurde.
Nou is mijn vraag: heeft de auto nu gwn een flinke optater gehad en verdwijnt dit weer na een aantal keren rijden of is dit daadwerkelijk permanente schade?
Ik heb erna namelijk nog 25km gereden (stad) maar dit het gevoel bleef hetzelfde.
Verder is mijn Polo kerngezond en de auto heeft geen problemen op een een kleine zweter bij de krukaskering na.
Ik heb de olie niet gepeild, het kan zijn dat deze aan de lage kant is, maar dit heeft volgensmij niks hiermee te maken lijkt mij.
Ik hoop dat jullie mij wat bij kunnen brengen.
Ik heb 2 weken geleden bij 199.000km voor het eerst mijn koppeling laten vervangen bij een specialist die vanuit thuis werkt.
Het aangrijppunt zat namelijk heel hoog; hij was duidelijk toe aan vervanging
De koppeling en de drukveer is hierbij vervangen (LuK koppeling, volgens mijn vader de beste op de markt).
Zelf heb ik nog geen 1000km met de nieuwe koppeling gereden.
Nou heb ik vandaag mijn vriend voor het eerst laten oefenen met rijden (zonder enige voorkennis). Zoals je kan verwachten is dit nogal stroef gegaan, auto is zeker 9 a 10 keer afgeslagen, veel gas bij wegkomen, te snel koppeling op laten komen, etc..
Toen we terugreden merkte ik dat mijn pedalen stroever gingen en het leek zelfs of het aangrijppunt hoger zat dan vóór de "rijles". Ook merkte ik dat de auto wat zwaarder stuurde.
Nou is mijn vraag: heeft de auto nu gwn een flinke optater gehad en verdwijnt dit weer na een aantal keren rijden of is dit daadwerkelijk permanente schade?
Ik heb erna namelijk nog 25km gereden (stad) maar dit het gevoel bleef hetzelfde.
Verder is mijn Polo kerngezond en de auto heeft geen problemen op een een kleine zweter bij de krukaskering na.
Ik heb de olie niet gepeild, het kan zijn dat deze aan de lage kant is, maar dit heeft volgensmij niks hiermee te maken lijkt mij.
Ik hoop dat jullie mij wat bij kunnen brengen.
Volkswagen
Polo 9N