Nieuwe banden

Hi All, aangezien ik met 2 fors gecupte banden rond rij en eind volgende maand met de auto naar Kroatie ga, ben ik aan het orienteren voor nieuwe banden. Hebben jullie voorkeur of kunnen jullie mij een merk/type banden aanraden?

Momenteel heb ik:
Voor: Continental Premiumcontact 5 (gecupt en aan vervaning toe)
Achter: Continental Premiumcontact 2 (geen problemen nog)

Bandenmaat: 185/60 R15

Ik ben geen sportieve rijder. Vooral zuinigheid/slijtage zijn van belang.

Overigens meer mensen last van gecupte banden met de Premiumcontact 5?
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Tijdens de zomerwissel zijn de banden van achteren naar voren gezet. Afgelopen jaar zaten de gecupte banden dus aan de achterkant.

Ik had nog de hoop dat het cuppen zou verminderen door de gecupte banden naar voren te zetten, maar na zo'n 2500KM nog geen vooruitgang :-(. Gelukkig kost een nieuwe setje banden van deze maat ook niet de hele wereld.

Uitlijning laten checken is idd nog een goede. Overigens heb ik geen last van een wegtrekkende lijn bij het optrekken/remmen of op een rechtstuk op de snelweg.
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Ik had ook gecupte banden en die heb ik naar voren gedaan! Beetje bij beetje gaat het weg vooral als die blokjes wat slijten.
Dit zijn wel 17inch banden dus weet niet of dat nog uitmaakt.

Probeer een band te nemen die zoveel mogelijk 1 loopvlak hebben zoals deze
Dit is trouwens een voorbeeld en misschien dat andere merken dit ook hebben!
 

Bijlagen

  • michelin-pilot-super-sport.jpg
    michelin-pilot-super-sport.jpg
    151.9 KB · Weergaven: 25
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!