Nieuwe autosleutel werkt niet

Goedemiddag allemaal,

Bij mijn autosleutel was een onderdeel afgebroken dat de sleutelbaard vast houd. Nu heb ik een nieuwe sleutel gekocht om alles over te zetten. (https://www.auto-sleutel.nl/volkswagen-3-knops-klapsleutel?filter_name=volkswagen polo).
Ik heb een nieuwe sleutelbaard laten frezen omdat het uiteinde van de oude net iets dikker was dan de nieuwe. Nu heb ik dus weer een autosleutel waar de sleutelbaard aan vast zit.

Alleen is het probleem dat ik met de nieuwe sleutel de auto niet kan starten. Ik kan de sleutel in het contact stoppen, hem omdraaien, ik hoor dat de motor probeert aan te gaan, maar het blijft bij geluid en hij slaat niet aan. Af en toe zie ik dan ook een geel lampje: een auto met een contactsleutel. Het ligt niet aan de chip van de sleutel: Ik heb 2 sleutels, en die werken beide met het oude gedeelte, en beide niet met het nieuwe gedeelte er aan vast. Op basis daarvan zou ik zeggen dat de sleutelbaard bijvoorbeeld niet goed gevreesd is, al ziet hij er wel hetzelfde uit. Alleen zou ik dan weer verwachten dat ik het contact helemaal niet zou kunnen omdraaien.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen, kan dit inderdaad aan de sleutelbaard liggen die niet goed is gevreesd of is er een ander probleem?

Groeten,
Bart
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Dat kleine buisje (van glas in de vorm van een rijstkorrel) is de transponder, die moet ook overgezet worden. Meestal zit die gelijmd en krijg je die moeilijk los, ik deed er een beetje nagellak remover, wasbenzine o.i.d. over heen, even laten intrekken en proberen. Als je transponder beschadigd raakt, heb je er niets meer aan. Wees voorzichtig.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!