Nieuw en opzoek naar een audio upgrade

Hallo Allemaal,

Ik zal mezelf even voorstel. Ik ben Kristel en ben sinds een aantal weken de trotse eigenaar van een vw polo 2011 met allerlei opties behalve 6 speakers... en geen navigatie.... Het laatste probleem is inmiddels verholpen. Ik heb een android 8.0 systeem ingebouwd met een audioversterker van 4x48 watt en subwoofer ingang.
Over de navigatie ben ik echt meer dan tevreden en zeker een aanrader want zelfs met dit ding klinken de 4 standaard speakers die er nu in zitten nog 'oke'.

Nu komen we bij het volgende... de speakers. Ik wil er dus 6 in plaats van 4. Daarbij zoeken naar een algehele performance verbetering. zuiverheid, klank, hoge en lage tonen, Bass.. Gewoon een goed geheel waarmee je alle soorten muziek luisteren kunt. In de auto staat bij mij alles variërend van klassiek tot een goede hardstyle plaat op.

Iets wat ik niet zoek is een subwoofer die ruimte in beslag neemt. iets onder een stoel zou eventueel kunnen maar ik wil niets in de hoedenplank of achterbak hebben. het enige wat ik mezelf voor kan stellen is iets in het vak van reservewiel? of heeft dat geen enkel nut?

Uiteindelijk het belangrijkste... budget ligt op +- 500 euro.
Ik heb vernomen dat GLADEN wel een goed merk is voor de polo... Iemand ervaring ?En zo ja, wat dan?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie geweldige ideeën.. Alles is welkom!!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo6R  1.2 105pk TSI DSG7 
hallo kristel

Allereerst welkom op het forum.
Ik heb laatst mijn muziek vervangen door een set van gladen en rockford fosgate.

Speakers erbij zetten, waarom zou je dat doen.
Waarom plaats je geen compo set en vervang je je achterspeakers, dat alles laat je op een 4 kanaals versterker spelen.

4 kanaals gladen rc70c4 199 euro.
compo gladen alpha 165 110 euro.
coaxiaal gladen rc 165 110 euro.

En dan nog een woofer met versterker en je hebt echt goed geluid.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Thanks voor je reactie,

ziet er inderdaad uit als een fijn setje bij elkaar. Omtrent de 4 kanaals.. Is er een optie die kleiner is? (deze is rond de 30 cm toch? zag geen specs staan) Volgens mij heb ik laatst begrepen dat iemand er 1 achter z'n dashboard had zitten.. is een pakketje van 10 bij 10 cm denk ik? kan dit kloppen en zo ja wat is daar een goede voor?

De woofer met versterker. Heb je enige opties? iets wat geen kofferbak ruimte in beslag neemt. Iets wat onder de plank of in de reservewiel ruimte past zou ik liever zien.
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 105pk TSI DSG7 
http://www.hifimotive.nl/product/391/hertz_dba_200/55/subkisten/3/subwoofers/

Dat is een kleine actieve woofer, ik heb hem er ook in gehad en klinkt aardig.
Je hebt er gewoon goede muziek van zonder dat de auto uit elkaar trilt.

Dat is ook precies wat ik zoek. Dankjewel voor de tips in ieder geval!
Nu komt het wel rond de 700 euro uit... Is er iets in een iets goedkoper segment? Lukt dit niet met ongeveer hetzelfde resultaat dan ga ik sws hier over nadenken want alles bij elkaar heb je echt wel een topsetje denk ik.
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 105pk TSI DSG7 
Heb je een vier deurs? Grote kans omdat je geen speakers in de achterdeur hebt, dat er ook geen bekabeling ligt, hou dit in je achterhoofd!


Ja ik heb een 5 deurs. Het doortrekken van bekabeling is geen enkel probleem, deze ligt er inderdaad nog niet in. Toch bedankt voor de tip!
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 105pk TSI DSG7 
Welkom Kristel en veel succes met het vinden van de juiste audio !
En we zijn dol op foto's van de Polo !

Dankjewel! Wat een warm welkom hier ;)
Ik zal even kijken of ik een goede foto kan maken morgen. Tis een import en een uitvoering met speciale kleur die dus niet in Nederland in gebruik is heb ik mij laten vertellen. Heb er tot nu toe ook geen enkele van gezien!

De velgen moeten ook nog aangepast worden dus kijk daar even doorheen. Zijn gewoon de standaard velgjes.
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 105pk TSI DSG7 
dat is een goed idee, ben er zeer benieuwd naar. heb dit nogniet gedaan en geen idee waar te beginnen daarmee?
Als het goed is heet de kleur Silber mono metallic grey? Heb nu geen papieren etc bij de hand
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 105pk TSI DSG7 
Welkom!

Zeer mooie kleur polo die zie je idd nooit;) keer iets unieks haha.
Succes btw met je zoektocht naar je audio systeem, met de tips hier boven kom je vast een heel eindBig Grin
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!