niet goed warm worden, hoger verbruik 6R 1.4 63KW cggb motor

Hallo allemaal,
graag meedenken met het volgende probleem.
Sinds een week lijkt het of dat smorgens de kachel minder snel warm word en het verbruik op de verbruiksmeter minder snel terug loopt zoals voorheen.

Dagelijks naar werk 23km heen en dan zou hij na 15-18km al een gemiddeld verbruik moeten hebben van 5.5-6.2.

Blijft nu lang hangen op de 7-7.2. erbij gezegd dat ik altijd op mn gemakje rij.

Als je van het thermostaathuis naar voren naar de radiateur de slangen volgt blijft de onderste slang lang koud(de slang die vanaf onderste punt van de radiateur bestuurderzijde naar thermostaat huis komt.

Voor zekerheid nieuwe thermostaat gehaald en gemonteerd, blijft hetzelfde.

Heb de nieuwe thermostaat wel in het originele flenshuisje gezet en ik tank euro95.

Hebben jullie nog een idee wat dit kan zijn? De onderste slang wordt maar af en toe bloedheet en dan weer kouder.
Alvast bedankt! Lau
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
lijkt erop dat er toch iets mis is met de thermostaat! deze is namelijk de schuldige als het aankomt op t opwarmen van de motor.
Wat gebeurd er als je de motor enige tijd stationair laat draaien?

Nog een optie mbt het koelsysteem: defecte waterpomp misschien? als de motor warm is en je knijpt een aantal keer in de (warme) radiator slang, word de kachel dan wel warm?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Kachel wordt goed warm na 10km.

Na een flinke rit gisteravond en tijdje stationair draaien werd de onderste slang wel flink heet en ging ook de radiateurventilator draaien.

Kan zijn dat mijn rit van 22 km niet lang genoeg is en de motor te koud bijft om het hele systeem te openen,? De thermostaat is gloednieuw.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Twijfel, is er nog andere mogelijkheid om bij 1.4 van 2010 te ontluchten dan rijden en expansievat af en toe te openen? Ik meende dat dit vanzelf oplost.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Dat is nu het lastige, er zit geen temperatuurmeter in die dingen, als het fout zou gaan gaat er een lampje branden, vanmorgen was de onderste slang zo een 30graden, dus het werkt wel, het was vanmorgen een stuk warmer buiten dus alles is eerder warm
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!