Polo 6r 1.6 TDI
Polo 6r 1.6 TDI

Nico6rtdi's polo 6r 105 pk tdi

paar foto's van mijn witte 1.6 TDI
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
1.6 TDI highline
Kleur
candy white
Bouwjaar
2012
Nee nee en nee haha, stuur zit er nog niet in en remmen d'r nog niet op. Ontbreekt mij enorm aan tijd :-( denk dat ik de remmen daarom ook maar laat monteren...
Had dezelfde remmen op mijn golf, daar pasten de meeste 16 inch velgen probleemloos op, dus dat zou hier ook moeten kunnen. Op mijn Touran zit ook standaard 310, daar heb ik ook 16 inch staal met winterbanden onder, gaat prima

Monteren was destijds bij mijn golf niet meer dan schijven en brackets wisselen, klauwen en blokken zijn t zelfde
 
  • Leuk
Waarderingen: 3errors
Mooie auto en als ik het zo hoor/lees dan is het ook nog een lekker rap karretje!

Ik werd even getriggerd door de plaats Grootegast. Daar woon ik Stick Out Tongue.
Toen ik je auto zag kwam hij mij al bekend voor, maar nu kan ik het wel plaatsen!

Volgens mij staat hij wel eens bij de Noorderbrug?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
Noorderbrug zegt mij zo niks... Mijn vriendin rijdt overigens vooral in de polo, dus weet niet altijd waar hij uithangt Stick Out Tongue

Had zonet even een minuutje over, dus wilde even het stuur proberen te vervangen... Krijg ik die :mad: airbag er niet uit. Zet een schroevendraaier achter het lipje, maar hij klikt niet los...
Bij een golf 4 had ik het voor elkaar, polo wat minder eenvoudig
 
Met een beetje hulp van Vvt vandaag succes met het stuur! Airbag zat enorm vast, maar het is gelukt, gtd stuur zit dus eindelijk in de polo. Direct even foto gemaakt van het huidige vermogen

Edit: de site zegt dat mijn foto te groot is. T was iig 188pk/368nm
Als je hem mailt naar info@mypolo.nl dan zal ik zorgen dat de foto bij je reactie komt.
 
Weer eens een update(je);
Omdat het mij zelf aan tijd ontbreekt, vanmorgen de Polo weggebracht om de TT-remmen te laten monteren.
Achteraf blij dat ik het heb laten doen, want het ging (uiteraard) weer niet vanzelf.
Ik had netjes een set tt-klauwen, houders, schijven en nieuwe blokken verzameld. Voor zover ik wist kwamen mijn remmen van een 2000-TT.
Bij de automaterialenzaak via hun bestelsysteem de blokken van een 2000 tt en mijn 2012 polo vergeleken. Dit zouden dezelfde blokken moeten zijn.
Wat bleek bij de montage: op de tt-klauwen die ik had meegebracht zaten volledig andere blokken dan ik had meegenomen. De meegenomen blokken waren weer wel hetzelfde als er al op de 288 schijven op de polo zaten.
Mogelijk zijn er dus twee verschillende modellen tt-remmen. Dit leverde wel wat extra werk op, omdat mijn huidige klauwen natuurlijk niet op deze tt-houders pasten, waardoor de klauwen ook gewisseld moesten worden.
Na het geheel overgezet te hebben, pastte het allemaal wel keurig. Staat wel weer stukje mooier met grotere remmen. Ik merk niet direct heel veel verschil, dat zal wel pas komen bij een paar keer steviger doorremmen.
 
Kleine update;
Heb heel erg veel plezier gehad met m'n Polo, maar hij heeft toch het veld moeten ruimen. De opvolger is een BMW 330d touring van 2013 geworden.
Estoril blauw, m pakket en redelijk wat opties. Als er belangstelling voor is zal ik wat meer foto's plaatsen.

De polo is ingeruild en staat bij een handelaar in Hoogeveen te koop. Dus als iemand een leuke snelle TDI zoekt... Polo is in topstaat!
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    295.1 KB · Weergaven: 90
Even een fotootje erbij dan Stick Out Tongue
Ondertussen originele zwarte m-performance grilletjes geplaatst, kentekenplaathouders met reclame verwijderd en de top-view camera gerepareerd (was stuk).
Binnenkort een chipje erin, en dan als 't goed is rond de 325 pk en 650nm. Roetfilter laat ik bij deze lekker zitten, vooral met het oog op de wetgeving die we misschien nog krijgen over het verbod hierop.

360.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Korsser en 3errors
toevallig bij m. koekoek in hoogeveen? na hooren zeggen moest daar een aardig rappe polo tdi staan en toen ik daar nog stage liep had hij zo'n zelfde 3 serie ;)
 
Volkswagen  Polo 6r bluemotion  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!