MY2015 1.2 TSI Check Engine lamp

TolgaE

Premium lid
592
184
77
Hoi.

Ik heb een Polo 6C uit 2015 met de volgende twee storingen: P0444 en P0458 wat te maken heeft met de tankontluchting.

Nu merk ik geen verlies in vermogen of verbruik o.i.d. maar merk ik wel dat de start-stop op sommige momenten een storing geeft en dat het lijkt alsof de auto voor 0.5 seconden gas geeft bij een koude start wat misschien te maken heeft met valse lucht?? (bij een warme motor start hij normaal).

Onlangs heeft de auto een grote beurt gehad en was hun diagnose dat het te maken had met de tankontluchting en dat dit een bekend probleem is van de Polo.

Ook heb ik meermaals de storingen gereset maar komt op willekeurige momenten weer terug.

Weet iemand misschien wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,
 
Volkswagen  X  X 
Gewoon naar de dealer gaan. Je hebt immers nog 1jaar garantie
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
Ik zag het verkeerd bij seat(sub merk van volkswagen) bied standaard 4 jaar garantie, VW helaas niet.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!