Motormanagement lampje aan/uit (koelvloeistof sensor defect)

Re: Motormanagement lampje aan/uit

ik heb bijna de 1000km gehaald teller op 960 kilometers op 1 volle tank...toen durfde ik echt niet meer door te rijden :mrgreen: maybe had ik het wel gehaald achter een vrachtwagen aanrijden Mwuahaha en een jerrycan ofzo meenemen maar dat is wel erg to the max proberen wat je Polo 6R BM kan rijden hahaa :lol:
Als ik dan mensen zie posten ik kan 500km rijden :shock: damn ik moet er niet aan denken dan moet ik minstens 8 keer per maand tanken :(

@SilencerNL
volgens mij is dat nergens meer zo...althans overal waar ik tank bij de Shell zie ik nergens van die haakjes... :? ik moet ook ingedrukt houden...best ouderwets dat tanken het zou toch allemaal wat mooier kunnen ;)
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Helaas vandaag weer het lampje gaan branden, gelijk mijn remlichten gecontroleerd en die werkten niet meer.
Toen de remlichtschakelaar gecontroleerd en deze werkten niet top. Na veel klooien weer aan de praat alleen raakt de pin het pedaal niet meer waardoor ze constant branden.

Morgen maar even bellen met de garage of vervanging nodig is. Weet iemand de kosten van zo'n schakelaar?
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Bas zei:
@ Suvtje, Welk knopje??

Ik kom aanrijden bij de pomp, hang dat ding erin en ga dan even mn olie peilen. Pomp slaat vanzelf af en dan krijg ik er ook niks meer bij.


@ Bas, nou als je tank dop open doet zie je aan de rechterkant z'n zwarte pen die moet je een proberen heen en weer te bewegen. Als je vol getankt hebt druk daar eens op dan zal je horen sssssssssss
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

verdorie robert, nou bij mij is hij weer uit hoor werkt gewoon zoals het hoor maar zo groot probleem heb ik niet met de remlicht schakelaar..
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Thanks voor de reacties. Ik had de How to ook al gebruikt om hem te verwijderen. Alleen terugplaatsen lukt niet goed ik ga even bij garage kijken keep you posted
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Is dit nou de sensor ?
Ik heb namelijk aan de voorkant zitten kijken, maar dat zal dan wel iets anders zijn geweest denk ik.

FotoMFWEPT7J-1.jpg
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Vanochtend even een bezoekje gebracht bij mijn dealer voor een nieuwe remlichtschakelaar.
Ging er zonder problemen in en gelijk alle problemen weg, gelukkig nu de nieuwe versie dus hopelijk minder snel kapot.
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Heb net de sensor gekocht maar heb eens zitten kijken en bij mijn Polo zit, dit is een 1.4 16v maar zo te zien zit die toch ergens anders (zie foto's)

FotoPXQYWUKM-1.jpg


FotoSKGEJVPG-1.jpg


Uiteindelijk is het me gelukt om de sensor eruit te halen, er kwam wel in een keer een lading koelvloeistof uit en die was toch nog wel een beetje warm :shock: maar ik dacht eerst dat die helemaal leeg zou lopen dus ik haasten, maar dat viel gelukkig mee!
Het erin was niet zo makkelijk je moet namelijk hele smalle polsen hebben en ook helpt het niet als je de oude rubberen ring erin laat zitten!!! Gelukkig heeft mijn vriendin wel smalle polsen en die riep "zeg maar wat ik moet doen" en haar lukte het die kon er makkelijk bij.
Al met al gelukt, hopelijk nu geen vervelende start problemen meer, kreeg trouwen niet eens een fout melding.

Hier onder wat foto's van de oude sensor;

FotoU8OXNH6P-1.jpg


FotoJJQTABO8-1.jpg
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Dank u, word er nog handig in, misschien kan het plaatje v/d 1.4 ook bij de how-to

Trouwens ook de zekering nog vervangen voor de abs, die kreeg ik gratis bij de sensor Big Grin
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit (koelvloeistof sensor def

is het nog goed gekomen ging hij weer branden of niet??? want bij mij deed het ook altijd maar is weer een tijdje geleden na dat ik me accu vervangen heb.. sinds dien brand hij niet meer...
 
dit is al een oud topic, maar ik heb dezelfde problemen met het motormanagement lampje en koelvloeistofsensor, er is een keer koelvloeistof ingegaan die er niet in hoorde (niet de G12 van VW).
Inmiddels brandt het lampje al een week niet meer, maar heb ik soms wel last van startproblemen.

Kan iemand mij aan de how to helpen waarnaar verwezen wordt? Ik kan hem niet vinden op de site.

Of kan iemand mij vertellen of het volgende filmpje juist is voor het vervangen van de koelvloeistofsensor?
Ik heb dan wel een Polo 9n uit 2002

http://www.youtube.com/watch?v=W0OxA11P_vk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!