Motormanagement lampje aan/uit (koelvloeistof sensor defect)

Heren

Ik loop nu al een tijdje tegen het volgende probleem aan, van tijd tot tijd gaat het motormanagement lampje branden in mijn auto, na verloop van een aantal dagen is die dan weer spontaan uit
De eerste keer met uitlezen via de vagcom, was toen erg koud en ik wachten wachten en nog eens wachten tot de auto helemaal gescand was, eindenresultaat was dat er geen foutcode was, dus ik dacht dat ik gek werd, kabel los auto starten geen motormanagement lampje meer, dus ik dacht klaarrrrrr!
Vervolgens ging die naar verloop van tijd weer branden, weer de vagcom er aan en wachten...........het programma kwam niet met een foutcode naar voren, maar deze keer branden het motormanagement lampje nog wel, doe ik soms iets fout ?????
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Heb hetzelfde probleem gehad. Het bleek na uitlezen in de garage een kapotte koelvloeistof sensor te zijn.
Omdat ik er even een tijdje mee door ben gereden kreeg de auto ook startproblemen, alsof ie verzopen was. Nu de koelvloeistof sensor is vervangen zijn alle problemen opgelost. Kosten waren €72,-
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

bij mij gaat de lampje ook soms aan maar na het uitlezen werd aan gegeven de lambasonde kapot de eerst voor de katalisator. zal dat toch kapot zijn dan meestal in de wintertijden gaat het aan zomer tijden bijna nooit
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Sinds gister ook het motormanagent lampje gaan branden. Samen met EPC. Na een rit naar Amsterdam heen en weer.
Op dat moment werkte de CC ook niet, kreeg de snelheid niet vastgezet.

Nu vandaag even beter gekeken en CC getest. Alle meldingen zijn weg en alles lijkt weer naar behoren te werken.
Wel merkte ik op dat mijn uitlaat zwart is en erg vettig, wat volgens mij betekend dat de verbranding niet helemaal top is.

Misschien hebben jullie hier meer ervaring/kennis van?
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

gewoon laten uitlezen bij de dealer en dan kom je er achter wat er aan de hand is. En als de CC al niet soms werkt zal er wat meer aan de hand zijn.

Bij mij gaat de lampje branden maar alles werkt naar behoren.
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Ja, sorry vergeten te vermelden hier.
Het was een storing in de remschakelaar waardoor de CC niet functioneerde en een storingslampje ging branden.

Het was volgens de computer maar 1x voorgekomen, maar doordat hij het onthoud totdat er naar gekeken word bleef het lampje branden.
Melding dus gereset en nergens last meer van gehad.

Heb jij al naar de problemen kunnen (laten) kijken?
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

nee ben er niet geweest maar denk eerder dat het vervuilt sensor is bij de lambasonde volgens de monteur zal ik meer verbruiken maar dat is niet zo volle tank rijd ik ongveer 600 km of soms wel meer als ik zuinig rijd...
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

Mijn lampje was vorige keer weer weg toen ik hem heb gereset, paar dagen later weer aan, nu is die alweer 2 dagen uit, lijkt wel een knipperlicht ;)

Wat verbruik, over het algemeen een kleine 600 kom, nu zei die vandaag dat ik 700 km kan rijden, eerst zien dan geloven!
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

haha jah klopt dat 700 haal ik ook als ik dat knopje indruk dat hij helemaal ontlucht is dan gaat er echt een paar extra liters in.

Maar dat haal ik nooit 700
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

@ Suvtje, Welk knopje??

Ik kom aanrijden bij de pomp, hang dat ding erin en ga dan even mn olie peilen. Pomp slaat vanzelf af en dan krijg ik er ook niks meer bij.
 
Re: Motormanagement lampje aan/uit

@Bas,
Hoe laat je dat ding automatisch diesel geven dan? Ik dacht dat ze die 'haakjes' bij alle stations hadden weggehaald? Ik moet iig blijven knijpen in dat pistool ding...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!