Motorlampje

Vandaag is mijn motorlampje aangegaan en heb ik even snel het boekje geraadpleegd wat blijkt dat het iets met de catalysator te maken heeft?
Ik heb laatst wel een lange rit gemaakt naar duitsland wat betekent op de gas trappen. Ook heb ik de ontluchtings nippel gebruikt tijdens het tanken wat ik zelden doe tenzij ik lange afstanden reis. Het gaat om een 1.2 tdi bm.
6ffdb16d03e7250245e7c6247cf07dd7.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
Vandaag is mijn motorlampje aangegaan en heb ik even snel het boekje geraadpleegd wat blijkt dat het iets met de catalysator te maken heeft?
Ik heb laatst wel een lange rit gemaakt naar duitsland wat betekent op de gas trappen. Ook heb ik de ontluchtings nippel gebruikt tijdens het tanken wat ik zelden doe tenzij ik lange afstanden reis. Het gaat om een 1.2 tdi bm.
6ffdb16d03e7250245e7c6247cf07dd7.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb er vergeten bij te melden dat de auto niet anders reageert zoals altijd. Zou je symptomen moeten voelen als het aan de catalysator zou liggen? Kan het ook met het weer te maken hebben. Heb hem namelijk ook door de wasstraat gehaald inclusief bodemreiniging.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
Even uitlezen bij de dealer. Voor je het weet gaat hij in noodloop. Dan heb je bijna geen vermogen. Dit kun je herkennen aan het gloeispiraaltje dat gaat knipperen. Vaak in combinatie met het storingslampje.

Hieronder een lijstje met veel voorkomende problemen;
- EGR komt heel vaak voor. Dit is een prijzig geintje.
- Verschildruksensor is een bekend kwaaltje.
- Gloeibougie wil ook wel eens stuk gaan
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Check engine lampje is echt een Volkswagen kwaal en kan van alles zijn, sowieso uit laten lezen!
Bij mijn 9N was het iets van de uitlaat sensor defect o.i.d.
Had niet echt interesse om te horen wat het was en heb de auto weggedaan voor mijn 6R haha
5b3e51a1bb459.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!