Motor

Mijn distributie Riem is geknapt en nu zoek ik een ruil/ revisiemotor hebben jullie misschien ideen adresjes of suggesties?? Ik ben er al wel achter dat dit niet makkelijk is .....het gaat om een polo uit 2015 1,4 tdi ....

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 20220502_154320.jpg
    20220502_154320.jpg
    981 KB · Weergaven: 35
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 
Bind me er niet op vast maar CUSA en CUSB zijn volgens mij de zelfde motoren, enkel software matig wordt het vermogen verhoogd.

Ben wel ff benieuwd waardoor je distributie is geknapt ? En valt de huidige motor niet te redden als je gewoon een nieuwe distributieset monteert en hem weer op tijd zet ? ervanuitgaande je geen interne motorschade hebt natuurijk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Bind me er niet op vast maar CUSA en CUSB zijn volgens mij de zelfde motoren, enkel software matig wordt het vermogen verhoogd.

Ben wel ff benieuwd waardoor je distributie is geknapt ? En valt de huidige motor niet te redden als je gewoon een nieuwe distributieset monteert en hem weer op tijd zet ? ervanuitgaande je geen interne motorschade hebt natuurijk
Ik heb er zelf weinig verstand van en ga uit van het advies van mijn garage, als het blok eruit is zullen we hem onderzoeken
 
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 
Bind me er niet op vast maar CUSA en CUSB zijn volgens mij de zelfde motoren, enkel software matig wordt het vermogen verhoogd.

Ben wel ff benieuwd waardoor je distributie is geknapt ? En valt de huidige motor niet te redden als je gewoon een nieuwe distributieset monteert en hem weer op tijd zet ? ervanuitgaande je geen interne motorschade hebt natuurijk
Dit hoef je bij een diesel 9 van de 10 keer niet te proberen. die is overleden.

Enkel de kop demonteren en reviseren kan volstaan, maar vaak is een gebruikt blok van de sloop incl inbouw goedkoper dan een koprevisie en de uren die erin gaan zitten...
Een klant van mij had laatst een versprongen distributieketting op een 1.8TFSI: Die doet t niet meer. Gezien de leeftijd en de hoeveelheid onkosten die ze al gehad hebben, afscheid genomen van de auto.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dit hoef je bij een diesel 9 van de 10 keer niet te proberen. die is overleden.

Enkel de kop demonteren en reviseren kan volstaan, maar vaak is een gebruikt blok van de sloop incl inbouw goedkoper dan een koprevisie en de uren die erin gaan zitten...
Een klant van mij had laatst een versprongen distributieketting op een 1.8TFSI: Die doet t niet meer. Gezien de leeftijd en de hoeveelheid onkosten die ze al gehad hebben, afscheid genomen van de auto.
Ik moest ff hier aan denken:
maar een versprongen riem zal dan niet het zelfde zijn als één die geknapt is ?. Wat zal er dan intern gebeuren ? zuigers komen tegen de kop aan waardoor de kop en zuiger beschadigd raakt ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Ik moest ff hier aan denken:
maar een versprongen riem zal dan niet het zelfde zijn als één die geknapt is ?. Wat zal er dan intern gebeuren ? zuigers komen tegen de kop aan waardoor de kop en zuiger beschadigd raakt ?
Als de riem knapt, of verspringt, dan komen de zuigers naar boven terwijl de kleppen nog open staan. Er is boven in de verbrandingskamer helaas niet voldoende ruimte voor EN een zuiger EN een klep die open staat. Gevolg: de zuiger kopt de openstaande klep met kracht dicht. Hier kan een klep doorgaans niet tegen en zal het begeven. De steel van de klep vouwt dubbel en de klep is krom en zal hierdoor niet meer afsluiten met als gevolg dat er geen compressie meer opgebouwd kan worden in de motor. Soms heb je geluk, dan buigt niet de klep krom maar breekt een tuimelaar/kleplifter af waardoor de schade beperkt blijft tot het vervangen van de betreffende tuimelaars. 9 van de 10 keer is het helaas gebeurd met je cilinderkopje en kan het blok uit elkaar...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Polo is weer terug !!!! Na wat omzwervingen bij tsc de betuwe terrecht gekomen. Alles door gesproken en hem Fiat gegeven om te kijken wat er te redden viel....... gelukkig hoefde het blok niet verwisseld worden en is de motor gereviseerd, hij loopt weer als een zonnetje en met een jaar Garantie heb ik toch weer wat zekerheid.
 
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict en kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!