Mistlampen (DRL) retrofit Polo 6R 2011

Dag allen,

Inmiddels kijk ik al wat jaartjes op dit forum rond voor vragen rond mijn Polo (zonder account). Ook zie ik regelmatig leuke projectjes langskomen en kreeg ik het idee om ook zelf eens een keertje iets te 'sleutelen' aan mijn auto. Komende zomer studeer ik af en heb ik de tijd om een keer iets aan mijn auto te doen.

Nu heb ik het idee om mistlampen (met DRL) te retrofitten in mijn Polo. Ik heb denk ik inmiddels alle vorige topics hierover gelezen en ik ben begonnen met de koop van de benodigde onderdelen. Dit staat er nu op t lijstje:

- Mistlamp Links (DRL) (mistlampen.nl)
- Mistlamp Rechts (DRL) (mistlampen.nl)
- Bumperroosters links en rechts (gebruikt)
- Kufatec kabelboom (artikelnr. 38355)
- Lichtschakelaar met de voor- en achter mistlamp functie (gebruikt)

De lichtschakelaar heb ik vandaag binnen gekregen (zag exemplaar dat matcht met mijn interieur) en mijn Polo heeft ook al DRL in mijn normale voor- en achterlichten (denk ik..?). Qua installatie heb ik het een en ander hier gelezen en hoop dat ik het zelf kan (indien iemand zijn hulp aanbied, regio Schiphol :) uiteraard tegen betaling).

Mis ik wat in de benodigde onderdelen? Ik heb uiteraard ook de lampjes en de fittingen nodig (of komen deze vaak samen?), aangezien de mistlampen 'leeg' zijn. Ook vraag ik mij af of ik een extra kabelboom nodig heb voor de DRL? Of kan ik deze aan een 'bestaand' iets zetten, aangezien ik al DRL heb.

Excuus als ik er volledig naast zit. Ik heb gelukkig niet 'twee linker handen', maar ik heb verder geen ervaring met vergelijkbare projectjes. Dank voor jullie hulp!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 Comfortline 85PK 
Update:
Aangezien ik er DRL bij wil zetten, is de vorige kabelboom niet genoeg (zitten immers geen 4 stekkertjes aan). Ik heb weinig informatie kunnen vinden over het bijvoegen van DRL, enkel half beantwoorde forumvragen die verder niet tot een oplossing leidde. Onze Oosterburen hebben echter wel wat gevonden:
https://www.hz-design.eu/vw-polo-6r...gfahrlicht-tfl-ohne-bordsteuergeraet_341_1275

Lijkt erop dat deze kabelboom dan naast de kabelboom van Kufatec moet worden geplaatst en dat deze ook aan de lichtschakelaar kan worden vastgemaakt. Correct me if I am wrong!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 Comfortline 85PK 
Hoi,

Ik denk dat je nu geen DRL verlichting hebt maar Dauer Fahr Licht (DFL)

Deze zal je dus uit moeten zetten als je verder wilt met de DRL, anders zullen je koplampen mee branden met de DRL.

Het Dauer Fahr Licht (DFL) laat alle lampen, voor en achter, branden als je de auto op contact zet, ook al staat de lichtschakelaar op 0. Om deze optie uit te zetten moet je het volgende doen:

  1. met de lichtschakelaar in stand 0 druk de draaiknop in en draai hem 1 stand naar rechts. Dan kan je de lichtschakelaar uitnemen en weer in stand 0 draaien
  2. verwijder van de connector draad 3 TFL (gedimt groot licht voor) en draad 6 58B (kentekenverlichting achter)
  3. sluit VCDS aan
  4. [09-Boordnet]
  5. [Hercoderen-07] longcoding
  6. [Byte 12] [Bit 0] uitzetten ('Parking Lights ON with Terminal 15 ON')
  7. Save
  8. de verlichting rondom blijft uit met de licht schakelaar op stand 0 en het contact aan

Na mijn idee kan je dat je DRL aansluiten op de TFL pin (en ergens zekeren)

Maar dat zou iemand van het forum misschien even kunnen bevestigen?

LET OP
Bochtenverlichting is niet mogelijk met jou huidige BCM


Ik zie dat je een 1.4 16v hebt zonder xenon en of start/stop. Je zal dus alles inderdaad vanaf de lichtschakelaar moeten aansturen.

Luxere polo's hebben een andere BCM (body control module) en deze stuurt de lampen aan. Deze polo's hebben dan ook bochtenverlichting. Dit is niet mogelijk met jou huidige BCM.

Mocht je dit ook willen zal je dus een andere BCM moeten installeren. Niet echt prijzig maar wel wat ingrijpend.

Je zal dan dus ook stekkers naar de bcm moeten leggen ipv de lichtschakelaar.

Ik denk meld het even bij voordat je er halverwege achter komt en je dan dubbel werk hebt. :)

Als je dan toch bezig bent kan je het wellicht gelijk goed aanpakken.

Persoonlijk vind ik die bochtenverlichting erg chic.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!