Mistlampen branden niet/ foutmelding op display

Wicko071

Bekend lid
2,069
468
102
Hallo,
Heb vanochtend mijn bochtenverlichting geactiveerd.. Dat ging goed totdat ik ineens een foutmelding( lampje) op mn dasboard kreeg.. Volgens de scan gaat jet om een open circuit.
Heb toen alles nagekeken en alles doet het behalve de mistlampen voor..
Ze branden alleen als bochtenverlichting..

Ik heb ook de foutmelding geprobeerd te wissen, maar lampje gaat niet uit..

Iemand suggesties, ideën, of iemand die me kan helpen..
 
Heb je toevallig niet perongeluk de functie mistlichten uitgeschakeld in VCDS? Dat verklaard de foutmelding nog niet.
Zou kunnen..
Want toen ik hem had aangevinkt, dacht ik dat ie het niet deed, ik met m stomme kop wist niet dat het alleen werkt als de koplampen aan zijn 0_o..
Dus ik ging verder kijken waar ik iets met mistlampen zag staan..

Hey zou ik bijv jouw longcoding niet kunnen gebruiken?

Btw, nu we toch over vcds hebben:
Waar vind ik de nordic settings? Kan/wil iemand mij vertellen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat heb je precies gedaan? byte 21 bit 2 en 7 aangezet?
Dus eerst 9 ( cent....)
Daarna een byte met bit 7
Weet nu uit mn hood niet welke byte mar er stond duidelijk: mistlampen gebruiken als bochtenverlichting, in het ENG nl..

Zit de nordic standaard op een BM BCM?
Want ik zag wel byte 12 ( zag op internet dat de nordic indd op byte 12 zit), maar er stond gee nordic bij.. Dus ik vroeg me af of dat wel standaard is..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja indd, die terminal 15 zag ik voorbij komen..ik vroeg me ook af wat dat was..

Nu ben ik weer wat wijzer geworden :)
Dankzij jullie [emoji14]

Kga morgen ff kijken en dan hoop ik dat ik het voor elkaar kan krijgen..

Ik hou jullie op de hoogte..

Oke gents, het is gelukt!
Mistlampen branden weer en bochtenverlichting werkt ook..
Ik heb de log gezocht en vanaf daar de oude long code terug gezet en paar dingen afgevinkt, zoals: regen en lichtsensor was aangvinkt..

Enige punt is als ik mijn stuur uiterste draai, bijv bij parkeren, springt het storingslampje wel aan, maar dat was voorheen ook zo.. Na het opnieuw aanzetten van het contact is hij weer uit..


Ben al lang blij dat alles normaal werkt phew phew
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: capszz en krisrock
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!