Misfire meerdere cilinders

PoloDJ

Actief lid
112
66
36
Ik had steeds meer last van het stotteren van mijn auto onder de 2k toeren (geen storing). Daarom afgelopen week naast mijn remmen ook de bougies vervangen. Vandaag kreeg ik een melding “Start Stop Error”. Net de auto uitgelezen en krijg misfires op cilinders 2, 3 en 4. Kunnen de bobines zo snel achter elkaar stuk gaan of is dit gewoon toeval? Hoe schadelijk is het om hiermee door te rijden?
 

Bijlagen

  • IMG_1446.jpeg
    IMG_1446.jpeg
    5.8 MB · Weergaven: 19
  • IMG_1445.jpeg
    IMG_1445.jpeg
    7.2 MB · Weergaven: 19
  • IMG_1444.jpeg
    IMG_1444.jpeg
    4.7 MB · Weergaven: 19
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
Afhankelijk van je kilometerstand is het ook mogelijk dat je kleppen inmiddels vervuild zijn, aangezien je zegt dat je auto steeds meer stotterd onder de 2k toeren. Paar maand terug ook storing start stop gehad en bij uitlezen kwam toen overslag op cyl 3 naar voren. Door deze storing en het feit dat mijn auto al 190 duizend had gelopen toch besloten om de kleppen te reinigen. Hiermee was het probleem verholpen en liep weer als een zonnetje. ;) Maar het is de vraag of dit in jou geval ook zo zal zijn.. Kan ook wat anders zijn natuurlijk.
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C 2014 3dr  1.4 TSI 190pk CZEA 
Zitten de bobines wel goed op de bougies.
Ja, maar dat zou het stotteren vóór de bougiewissel ook niet verklaren toch?
Afhankelijk van je kilometerstand is het ook mogelijk dat je kleppen inmiddels vervuild zijn, aangezien je zegt dat je auto steeds meer stotterd onder de 2k toeren. Paar maand terug ook storing start stop gehad en bij uitlezen kwam toen overslag op cyl 3 naar voren. Door deze storing en het feit dat mijn auto al 190 duizend had gelopen toch besloten om de kleppen te reinigen. Hiermee was het probleem verholpen en liep weer als een zonnetje. ;) Maar het is de vraag of dit in jou geval ook zo zal zijn.. Kan ook wat anders zijn natuurlijk.
Ga ik even naar laten kijken dan, thnx! Mijn auto heeft alleen 90k gelopen, kan dat ook al zo zijn?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!