Milieusticker

VWAlexander

Bekend lid
895
470
95
Sinds februari dit jaar is het in Aachen, Duitsland verplicht om deze lelijke milieusticker op de vooruit te hebben. Echter kom ik niet zo vaak in Duitsland, maar als ik er kom, wil ik geen boete aan mn kont hebben plakken.

Nu vraag ik me af. Kan ik deze sticker niet gewoon ergens anders opplakken en dit dan voor de ruit leggen als ik daadwerkelijk in Duitsland rij/parkeer? Vind hem echt lelijk namelijk.

Heeft hier iemand misschien zo een zelfde sticker en er een oplossing voor gevonden? Ik weet namelijk ook niet wat toegestaan is en wat niet. Aangezien de sticker bij de instructie precies op die plek geplakt moest worden. Van de andere kant staat wel mijn kenteken erop, dus ze kunnen zien dat deze sticker bij mijn auto hoort.

Thnx.

722a053f92e6a3d0b4acf70886d29df7.jpg


d6ea2121754688cd0fa0faa241e4b6b0.jpg
 
Ik kan wel zo een stukje plexiglas wat Chris zei gebruiken, daar de sticker op plakken en die dan in de gleuf van de ruit en het dashboard zetten. Dan zit die precies op dezelfde plek als ik de sticker nu heb, ook tegen de vooruit aan, alleen kan ik hem dan wel wegpakken.. Als ze daar toch moeilijk over gaan doen..

Ik kom gemiddeld echt maar 1x in de 2 maanden in Duitsland ofso, vind het best zonde dat ik dan vrijwel altijd onnodig tegen die lelijke sticker aan kijk Stick Out Tongue
 
Hier in Nederland is het kenteken aan de auto verbonden, maar dit is niet in alle landen het geval, ook niet in Duitsland. Daar is dus ook meteen de reden dat hij op de ruit geplakt moet zitten: de sticker wordt voor een bepaalde auto afgegeven, niet voor het kenteken. Als je nu een Polo rijdt en morgen een VW T1 busje koopt, maar het kenteken houdt, dan zou de sticker dus overgezet kunnen worden, wat niet terecht is. En nee, de politie boeit het dus echt niet dat je uit Nederland komt waar de kentekens niet overgedragen kunnen worden.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
Je hebt ook van dat raamfolie die je telkens los kan halen en weer op je raam kan plakken.
De raam folie net zo groot als de sticker knippen, vervolgens het doorzichtig randje van de sticker eraf knippen en op de raamfolie plakken.
Weet niet of dat randje dan nog voldoende kleefkracht heeft maar wellicht is het een oplossing.
Hopelijk is mijn idee duidelijk hahaha

edit: Zoiets KLIK
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
^ De sticker plakt op de groene kant met het cijfer 4, dus dat gaat dan niet werken.. Zie geen transparant folie op de site staan, dan zou het misschien nog kunnen.

Ik heb inmiddels de sticker verwijderd met pijn en moeite. Ziet er stuk beter uit :mrgreen: Ik heb plexiglas gezaagd en dat ziet er ook goed uit, kan hem makkelijk klemmen in de A stijl. Ik dacht als ik de sticker hier dan op de achterkant plak, en het stukje plexiglas dan in DE altijd daar klem, dan zit hij in ieder geval op de goede plek. Maar wat @hwoltering zegt is dan wel een puntje inderdaad. Als de sticker auto gebonden en niet kenteken gebonden is, dan heeft het eigenlijk niet zoveel zin wat ik allemaal aan het doen ben Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!