Mijn autootje...

@graafie ja..vanmiddag kreeg ik 'm en hij is idd net zo groot als een normale autozeem...hij voelt ook heel anders aan, het zal mij morgen benieuwen! En ik hoop dat deze veeeeel langer mee zal gaan dan de andere autozemen (ik wring ze altijd naar de gallemiezen... :oops: )
 
Ja, ja, dit zijn weer leuke updates!
Ik kan het natuurlijk opzoeken, maar ... wat is er speciaal aan Zimmermann schijven? En zijn de blokken ook van Zimmermann? (Je hoort, ben een echte noob op dat gebied :oops:)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ja, ja, dit zijn weer leuke updates!
Ik kan het natuurlijk opzoeken, maar ... wat is er speciaal aan Zimmermann schijven? En zijn de blokken ook van Zimmermann? (Je hoort, ben een echte noob op dat gebied :oops:)

Nou....je bent niet de enige hoor. Ik wist ook niet wat Zimmermannschijven waren. Maar ik wilde heel graag gerperforeerde schijven en een vriend van ons die in het autowereldje zit zei: Zimmermannschijven zijn hele goede en niet zo heel erg duur. Ik denk dat ik voor de blokken verhoudingsgewijs meer geld kwijt ben, dan voor de schijven.
Het heeft niet alleen leuke looks, maar de gaatjes in de schijven voeren ook de remstof en de warmte af. Dat doen de geventileerde schijven vóór al, maar de gaatjes helpen daarin nog iets meer mee. De blokken zijn niet van Zimmermann hoor, de voorblokken worden van Ferodo en achter van Textar.

Al met al hebben we in de komende vakantie eind aug. begin sept. nog wel wat te doen. Die schijven en blokken moeten sowieso voor 1 sept. (lees: APK!) vervangen zijn.
 
Ja zo bedoel ik het ook niet hoor maar ik wilde gewoon even aangeven dat je ze niet per se voor de apk hoeft te vervangen ;)

Nee Bas...dat weet ik toch joh..;) maar toen ik zag dat de blokken eraan zaten te komen aan de voorkant, heb ik het besluit gekomen om de hele mikmak te (gaan) vervangen. Ik weet niet hoe lang de huidige schijven en blokken eronder zitten.

Note: vanmorgen melding op het display dat de blokken vóór vervangen moeten worden...dus ik mot er ff wat haast achter gaan zetten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo....grote beurt uitgevoerd: distributieriemset incl.spanrollen én gemodificeerde waterpomp (met metalen schoepjes ipv plastic) multiriem, motorolie (5W30), koelvloeistof, remolie, bougies, lucht-interieur-olie én brandstoffilter vervangen. Plus nieuwe APK voor 2 jaar!

Dus mijn tuutje kan er weer ff lekker tegen. Gelijk ook maar zelf een onderhoudshistorie aangelegd wat er vervangen is bij welke kmstand.

Van de multiriem ben ik behoorlijk geschrokken; wat zág die eruit! :shock: Helemaal uitgedroogd en gescheurd, die had ik cker niet nog langer erop moeten laten zitten.

Het kost ff wat, maar dan heb je er ook weer een poos plezier van!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!