Mijn 252k km polo weg doen of repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb 2 filmpjes geüpload, 1 voor het gekraak van waarschijnlijk de stabilisatorstang rubbers.
de andere is van de motor bij een koude start wat in mijn oren vrij normaal klinkt maar ik heb nog nooit een motor gehoord met een ketting die aan vervanging toe is.

Het gekraak:
De motor:
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
@Philippe Hierbij een site, maar er zijn er meerdere. Let er op dat de versnellingsbak code overeenkomt met de code van je huidige bak. Die code staat op de witte sticker in je kofferbak, in je serviceboekje of (vanzelfsprekend) op de bak zelf.

ik heb net een leverancier via onderdelenlijn gevonden die bak voor 786 aan biedt en dan voor 150 euro om wisselt samen met een nieuwe koppeling die ik dan aan schaf, verder komt er nog 60 euro olie bij, hij zegt wel dat ook de olie van de bak om de 30k ververst moet worden , ik ben dan voor 1100-1200 helemaal klaar met de bak en de koppeling, dat vind ik wel een nette prijs, en het zou binnen 4-6 uur gewisseld kunnen worden.

als ik een nieuwe koppeling koop is SACHS 3000950019 dan een goede koppeling of zijn er betere prijs/kwaliteit koppelingen?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
@Philippe is dat een versnellingsbak met dezelfde bak code en hoeveel km heeft die gelopen? Krijg je garantie op de versnellingsbak? Genoemde prijs is inclusief BTW en krijg je een factuur? Heb je online gekeken of er reviews van dat bedrijf te zien zijn, niet alle demontage bedrijven staan goed bekend. Sachs is wel een goed merk.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
@Philippe is dat een versnellingsbak met dezelfde bak code en hoeveel km heeft die gelopen? Krijg je garantie op de versnellingsbak? Genoemde prijs is inclusief BTW en krijg je een factuur? Heb je online gekeken of er reviews van dat bedrijf te zien zijn, niet alle demontage bedrijven staan goed bekend. Sachs is wel een goed merk.
Ik heb net nog even gekeken, op de versnellingsbak zelf, deze komt niet overeen met de sticker achterin, de versnellingsbak geeft code GX2 aan terwijl de sticker code MTH aan geeft,
Weet iemand wat op het motorblok de motor code staat? misschien dat dit ook afwijkt van de Stikker..

de revisie bak online heeft ook de code MTH, de prijs is inc btw factuur en 12.maanden garantie, ze hebben goede reviews als ik google maps moet geloven, dit is de site https://www.onderdelenlijn.nl/auto-...derdeel/versnellingsbak/onderdeelid/14425523/
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
Maarja, uiteindelijk verdien je dat geld toch nooit meer terug. Dus op de lange termijn is het beter om toch te investeren in een nieuwere auto. Investeren moet je toch. Om er nog een ton mee door te rijden en kleine dingen te fixen tikt op een gegeven moment ook aan.
Ik had het wel geweten, maar ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken.
De klassieker, nieuw kopen want dat is betrouwbaarder.

Klopt, maar als je een goedkoop adres hebt voor reparaties is doorrijden vrijwel altijd goedkoper (met degelijke techniek) tegen afschrijving kunnen geen reparaties in, zoveel waarde je verliest! ;)

Maar ja wellicht heb ik makkelijk praten, ik laat me nergens door tegenhouden als het om dingen repareren gaat... Al zou ik geen distributieketting willen vervangen overigens
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Ik heb net nog even gekeken, op de versnellingsbak zelf, deze komt niet overeen met de sticker achterin, de versnellingsbak geeft code GX2 aan terwijl de sticker code MTH aan geeft,
Weet iemand wat op het motorblok de motor code staat? misschien dat dit ook afwijkt van de Stikker..

de revisie bak online heeft ook de code MTH, de prijs is inc btw factuur en 12.maanden garantie, ze hebben goede reviews als ik google maps moet geloven, dit is de site https://www.onderdelenlijn.nl/auto-...derdeel/versnellingsbak/onderdeelid/14425523/
Ziet er goed uit allemaal. GX2 lijkt mij geen code, komt ook voor bij andere VW versnellingsbakken. Dat bedrijf zal het wel weten, ze zijn gespecialiseerd in versnellingsbakken. Wil je ons op de hoogte houden?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
De klassieker, nieuw kopen want dat is betrouwbaarder.

Klopt, maar als je een goedkoop adres hebt voor reparaties is doorrijden vrijwel altijd goedkoper (met degelijke techniek) tegen afschrijving kunnen geen reparaties in, zoveel waarde je verliest! ;)

Maar ja wellicht heb ik makkelijk praten, ik laat me nergens door tegenhouden als het om dingen repareren gaat... Al zou ik geen distributieketting willen vervangen overigens
Ik wil deze auto eigenlijk houden tot de elektrische autos wat goedkoper worden en dan overstappen naar een elektrische auto.

Ik heb al 2 keer een testrit in een Tesla model 3 gemaakt maar het heeft toch nog veel issues voor die prijs, zelfs de wegligging is niet veel beter dan de polo, je merkt echt dat het een zware auto is.
de laatste testrit zat er zelfs een trilling in het onderstel bij 80km/h.

Als ik een 2ehandse auto ga kopen moet ik best veel uit geven voor iets dat significant beter is dan mijn polo en dan is het nog maar een gok of er verborgen verbreken aan zitten.

Mijn auto heeft me altijd zonder problemen overal naar toe gebracht dus wat extra onderhoud kosten heeft het nu wel verdiend ;)
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: bartje369
Ziet er goed uit allemaal. GX2 lijkt mij geen code, komt ook voor bij andere VW versnellingsbakken. Dat bedrijf zal het wel weten, ze zijn gespecialiseerd in versnellingsbakken. Wil je ons op de hoogte houden?
De motor is ergens in 2013-2014 vervangen, maar het is wel nog altijd een 1.2 tsi met 105pk, ik weet niet of er verschillen motor type/codes zijn uitgebracht met dezelfde specificaties, vandaar dat ik het op de motor zelf ergens wil zoeken om het echt 100% zeker wil weten.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
@Philippe Als Vlaardingen niet te ver voor je is, met de Polo naar dat bedrijf toe rijden en door hun vooraf laten uitzoeken, welke versnellingsbak je hebt enz. In welke plaats woon je?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
@Philippe Als Vlaardingen niet te ver voor je is, met de Polo naar dat bedrijf toe rijden en door hun vooraf laten uitzoeken, welke versnellingsbak je hebt enz. In welke plaats woon je?
ja dat is idd het probleem het is anderhalf uur rijden voor mij, ik weet ook niet wat ik 4-6 uur lang in Vlaardingen moet doen als ik op de wissel ga wachten.. hopelijk is er wat te doen in Vlaardingen ;)
Ook voor de koppeling die ik zelf ga kopen moet ik de motor code weten ik zal morgen nog eens even goed kijken, ik had wel de code "03F 103 475 P" gevonden op de kleppendeksel
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
Ik wil deze auto eigenlijk houden tot de elektrische autos wat goedkoper worden en dan overstappen naar een elektrische auto.

Ik heb al 2 keer een testrit in een Tesla model 3 gemaakt maar het heeft toch nog veel issues voor die prijs, zelfs de wegligging is niet veel beter dan de polo, je merkt echt dat het een zware auto is.
de laatste testrit zat er zelfs een trilling in het onderstel bij 80km/h.

Als ik een 2ehandse auto ga kopen moet ik best veel uit geven voor iets dat significant beter is dan mijn polo en dan is het nog maar een gok of er verborgen verbreken aan zitten.

Mijn auto heeft me altijd zonder problemen overal naar toe gebracht dus wat extra onderhoud kosten heeft het nu wel verdiend ;)
Snap ik! Zo sta ik er zelf ook in. Mijn Polo zou mijn tweede (en laatste) fossielstoker zijn. Ik wil als volgende stap een EV met V2G. Ik snap idd de Tesla 3, alleen wil Musk liever dat je een huisaccu koopt. (dom!!!) Ik wil mijn auto die 96% van de tijd stil staat gebruiken als huisaccu (ook fantastisch om het stroomnet te ontlasten en pieken/dalen op te vangen) > in mijn geval staat de auto eerder 99% van de tijd stil omdat ik er niet woon-werk mee rijd (Stromer is fantastisch)

VW gaat dat vanaf 2023 wel ondersteunen! Alleen is de ID3 geen auto voor mij, want die mag geen aanhanger trekken bijvoorbeeld. Iets als zo'n Enyaq is VEEEEEEL te groot (plompe SUV achtige wagens moet ik niks van hebben)

Als er iets als een Golf van VW komt, die ook 1200kg kan trekken en 1000km kan rijden in een uur of 9 (liefst met LFP accu, veeel minder degradatie en kan altijd tot 100% laden zonder snellere degradatie) dan ben ik in! (1000km in een uur of 9 a la youtuber Bjorn Nyland test)

Maar goed, vooralsnog zitten we in hetzelfde schuitje. Ik heb eenzelfde soort Polo, al staat de mijne bijna op 310dkm.

Ik zit alleen nog met de armmengsel storing, met injectorreiniger was het even weg, met injectoren ultrasoon reinigen was het even weg. Het is geen vacuumlek (getest door garage, alles is 100% dicht) en de sensoren zijn het ook niet. Waarschijnlijk een injector die achterblijft/ver aan zn eind is. Dus die moet ik maar 4 nieuwe steken!

Heb jij al eens gedoe gehad met injectoren?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Ik heb 2 filmpjes geüpload, 1 voor het gekraak van waarschijnlijk de stabilisatorstang rubbers.
de andere is van de motor bij een koude start wat in mijn oren vrij normaal klinkt maar ik heb nog nooit een motor gehoord met een ketting die aan vervanging toe is.

Het gekraak:
De motor:
je motor klinkt goed hoor, das een normaal geluid. Je hoort de injectoren heel hard knorren/tikken. Wellicht interessant om bij een koude start even 10s te filmen, da's het meest belangrijke bij dit blok.

Verder. die vering, veert je auto zo soepel in? If yes, dan zijn je schokbrekers heeeeeeelemaal gaar. Zijn die ooit vervangen?
Heb ik bij mijn auto voor gedaan, achter waren ze volgens mij al gedaan toen ik hem kocht. Als je daarmee rijdt is het nl. echt een dweil op de weg hahaha
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Snap ik! Zo sta ik er zelf ook in. Mijn Polo zou mijn tweede (en laatste) fossielstoker zijn. Ik wil als volgende stap een EV met V2G. Ik snap idd de Tesla 3, alleen wil Musk liever dat je een huisaccu koopt. (dom!!!) Ik wil mijn auto die 96% van de tijd stil staat gebruiken als huisaccu (ook fantastisch om het stroomnet te ontlasten en pieken/dalen op te vangen) > in mijn geval staat de auto eerder 99% van de tijd stil omdat ik er niet woon-werk mee rijd (Stromer is fantastisch)

VW gaat dat vanaf 2023 wel ondersteunen! Alleen is de ID3 geen auto voor mij, want die mag geen aanhanger trekken bijvoorbeeld. Iets als zo'n Enyaq is VEEEEEEL te groot (plompe SUV achtige wagens moet ik niks van hebben)

Als er iets als een Golf van VW komt, die ook 1200kg kan trekken en 1000km kan rijden in een uur of 9 (liefst met LFP accu, veeel minder degradatie en kan altijd tot 100% laden zonder snellere degradatie) dan ben ik in! (1000km in een uur of 9 a la youtuber Bjorn Nyland test)

Maar goed, vooralsnog zitten we in hetzelfde schuitje. Ik heb eenzelfde soort Polo, al staat de mijne bijna op 310dkm.

Ik zit alleen nog met de armmengsel storing, met injectorreiniger was het even weg, met injectoren ultrasoon reinigen was het even weg. Het is geen vacuumlek (getest door garage, alles is 100% dicht) en de sensoren zijn het ook niet. Waarschijnlijk een injector die achterblijft/ver aan zn eind is. Dus die moet ik maar 4 nieuwe steken!

Heb jij al eens gedoe gehad met injectoren?
Ja ik zit inderdaad ook zo te denken, het is ook een hobby van me geworden om testritten te maken met EV's.
Ik heb ook al 2 keer een testrit in een Tesla gemaakt maar na de testrit zit ik vaker te denken over wat er mankeerde aan de auto dan de positieve dingen.
en ja V2G is ook erg interessant vooral met die nieuwe dynamische energie providers die er tegenwoordig zijn.
Een LFP is ook beter bestemd tegen het ontladen naar de grid kwa degradatie.

Er is nog niet echt iets uit wat aan mijn wensen voldoet, met design vind ik de Ioniq 5 wel goed, ook een hatchback net wat groter dan een golf, ik weet niet of het V2G heeft en het is ook nog altijd vrij duur ook 2ehands dus ik blijf wel even wachten :)

Ik heb nooit problemen gehad aan de injectoren, wel heb ik al 8 jaar lang dat de motor een heel klein beetje "bokt" bij stationair lopen daardoor heb ik de bobine en bougies een paar jaar geleden vervangen maar het bokken is er nog altijd heel lichtjes, als ik de motor uit lees zie ik iig geen misfires meer. Ik heb wel eens gehoord dat mensen problemen hebben met de injectoren als ze op gas rijden
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
je motor klinkt goed hoor, das een normaal geluid. Je hoort de injectoren heel hard knorren/tikken. Wellicht interessant om bij een koude start even 10s te filmen, da's het meest belangrijke bij dit blok.

Verder. die vering, veert je auto zo soepel in? If yes, dan zijn je schokbrekers heeeeeeelemaal gaar. Zijn die ooit vervangen?
Heb ik bij mijn auto voor gedaan, achter waren ze volgens mij al gedaan toen ik hem kocht. Als je daarmee rijdt is het nl. echt een dweil op de weg haha
Ik heb heel hard de auto op en neer moeten bewegen om het geluid zo hard mogelijk te krijgen,
De schokbrekerszijn nog nooit vervangen en zien er nog redelijk uit en het na veren zoals je ook op het filmpje ziet is niet erg veel.
De stofhoezen zitten wel al jaren los dus ze zullen het niet meer lang uithouden denk ik.
Hij rijdt wel heel fijn en nog altijd strak andere mensen die met mijn auto rijden zeggen dat ook vaak, dit kan wel zijn omdat ik verleden jaar de onderste draagarmen heb vervangen.
alleen dat gekraak erger ik me vaak aan en ik vind dat de auto achter te hoog staat.
Ik.wil eigenlijk geen comfort missen dus ik ben misschien van plan om er gewone OEM schokdempers op te zetten en dan iets kortere veren achter.
Of is er een betere oplossing voor het verlagen achter?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
je motor klinkt goed hoor, das een normaal geluid. Je hoort de injectoren heel hard knorren/tikken. Wellicht interessant om bij een koude start even 10s te filmen, da's het meest belangrijke bij dit blok.

Verder. die vering, veert je auto zo soepel in? If yes, dan zijn je schokbrekers heeeeeeelemaal gaar. Zijn die ooit vervangen?
Heb ik bij mijn auto voor gedaan, achter waren ze volgens mij al gedaan toen ik hem kocht. Als je daarmee rijdt is het nl. echt een dweil op de weg hahaha
Ik had dit filmpje gemaakt bij de 2e start waarbij ik de eerste start na 20 seconden de motor weer uit had gedaan omdat ik een probleem met de camera had en wilde nog een koude motor hebben voor de opname, de motor was daarvoor zeker 15 uur uit geweest.

Ik zal het nog eens proberen en dan filmen voor dat de motor aan staat

Ik merk soms wel dat de motor bij de start soms even heel hoog in de toeren zit voor 3-5seconden en erna weer terug valt, dit doet die ook al 8 jaar en ook sporadisch, waarschijnlijk is dit gewoon een product eigenschap.

M et een polo van 310k op de tellen kan je eens vragen of je bij klokje rond de auto kan laten na kijken ;)
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: bartje369
Ik heb heel hard de auto op en neer moeten bewegen om het geluid zo hard mogelijk te krijgen,
De schokbrekerszijn nog nooit vervangen en zien er nog redelijk uit en het na veren zoals je ook op het filmpje ziet is niet erg veel.
De stofhoezen zitten wel al jaren los dus ze zullen het niet meer lang uithouden denk ik.
Hij rijdt wel heel fijn en nog altijd strak andere mensen die met mijn auto rijden zeggen dat ook vaak, dit kan wel zijn omdat ik verleden jaar de onderste draagarmen heb vervangen.
alleen dat gekraak erger ik me vaak aan en ik vind dat de auto achter te hoog staat.
Ik.wil eigenlijk geen comfort missen dus ik ben misschien van plan om er gewone OEM schokdempers op te zetten en dan iets kortere veren achter.
Of is er een betere oplossing voor het verlagen achter?
Hmm als de schokbrekers nog nooit vervangen zijn dan zijn ze nu echt wel op kan ik je vertellen. De standaard schokbrekers van de polo zijn na 2 ton over het algemeen wel op. Mijn neefjes hebben een schraapdiesel (1.2 TDI BM) met 160dkm op de teller. Ze zeiden dat ie op drempels klapte. Dus ik ging kijken, jazeker, 2 frikandellen van schokdempers. Neem maar aan dat ze op zijn. Hoe hard je ook duwt, zo hoort je auto niet op en neer te veren :tearsofjoy:

En hoe ze er uit zien zegt niet zo veel, die van mij leek ook nog goed, maar het is zo dat mensen met hun auto mee slijten, beter is vragen wat een garagist er van denkt. Zo op een filmpje is het lastig oordelen, maar als ik zou oordelen zou ik zeggen dat ze enorm slap zijn!

En dat mensen op LPG vaak problemen krijgen met benzine injectoren klopt, omdat het nu vooral Prins is die systemen installeert. (met verdamper) Daarbij gaat je benzine injector voor 90% minder werk doen en blijft kleine beetjes benzine injecteren. Daar is die natuurlijk niet voor ontworpen. Als je er een andere brandstof doorheen kegelt blijven ze nog steeds een even groot debiet verzetten (meer zelfs omdat de calorische waarde - kWh/L - van LPG lager is). Vervuiling kan bij elke injector voorkomen, denk ook niet dat 3 ton schandalig kort is met injectoren als ik ze zou moeten vervangen. Hiervoor nooit problemen gehad! Ik heb er zelf 65000km mee gereden en al 4500 euro mee bespaard aan potentiele benzine kosten!
Zo'n systeem met verdamper maakt helemaal geen gebruik van de potentie van een direct ingespoten motor. Ik heb dit zelf ook aangedragen bij Prins, maar die zien liever geld. Gelukkig is er na het faillissement van Vialle nog een duitser die het snapt, met een heel deftig systeem. Direct GasTec GmbH, die willen je maar wat graag helpen mocht iemand hier twijfelen. met een dure GTI zou ik het METEEN doen! :)


PS de bekende kettingratel; dit geluid hebben we het over; doet je auto dat helemaal niet? Ketting en spanner zijn prima. Doet ie het (soms, veel korte ritten) heel kort? dan is er niks aan de hand. Pas als dit geluid een seconde of 2-3 aanhoudt moet je hem echt vervangen, dan is de kans op verspringen (en motorschade) groot!

En klokje rond, I'm in. Maar mijn auto gaat daar niet heen met een motorstoring. hehe! (of ja hij brandt niet, gaat sporadisch aan maar dat wil ik oplossen)
Ik heb nu een adres gevonden waar ik voor minder dan 400 euro 4 nieuwe injectoren heb. Dat zou geweldig zijn!
Verder is mijn auto in elk geval volgens de garage nog perfect. Elk jaar zeggen ze weer van... 't is pas als je het contact aanzet dat je weet dat ie zoveel heeft gelopen! Ze zouden hem eerder ~150dkm geven. Maar wat klokje rond betreft zou ik liever de beste Tim mijn auto laten keuren. Joep is nogal heel sterk in iets afzeiken waar zijn kop niet naar staat. Zo ook met de 1.2 TDI die hier op het forum voorbij is gekomen. Sorry hoor, dat ging alleen over waarom hij de auto niks vond en helemaal niet over de staat van het individuele exemplaar.

Zo heeft ie ook niks met LPG en wordt dat vaak ook benadrukt/afgebrand. Daar zit ik niet op te wachten, het gaat om de feiten, niet of ie het wel of niet wat vindt :)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Hmm als de schokbrekers nog nooit vervangen zijn dan zijn ze nu echt wel op kan ik je vertellen. De standaard schokbrekers van de polo zijn na 2 ton over het algemeen wel op. Mijn neefjes hebben een schraapdiesel (1.2 TDI BM) met 160dkm op de teller. Ze zeiden dat ie op drempels klapte. Dus ik ging kijken, jazeker, 2 frikandellen van schokdempers. Neem maar aan dat ze op zijn. Hoe hard je ook duwt, zo hoort je auto niet op en neer te veren :tearsofjoy:

En hoe ze er uit zien zegt niet zo veel, die van mij leek ook nog goed, maar het is zo dat mensen met hun auto mee slijten, beter is vragen wat een garagist er van denkt. Zo op een filmpje is het lastig oordelen, maar als ik zou oordelen zou ik zeggen dat ze enorm slap zijn!

En dat mensen op LPG vaak problemen krijgen met benzine injectoren klopt, omdat het nu vooral Prins is die systemen installeert. (met verdamper) Daarbij gaat je benzine injector voor 90% minder werk doen en blijft kleine beetjes benzine injecteren. Daar is die natuurlijk niet voor ontworpen. Als je er een andere brandstof doorheen kegelt blijven ze nog steeds een even groot debiet verzetten (meer zelfs omdat de calorische waarde - kWh/L - van LPG lager is). Vervuiling kan bij elke injector voorkomen, denk ook niet dat 3 ton schandalig kort is met injectoren als ik ze zou moeten vervangen. Hiervoor nooit problemen gehad! Ik heb er zelf 65000km mee gereden en al 4500 euro mee bespaard aan potentiele benzine kosten!
Zo'n systeem met verdamper maakt helemaal geen gebruik van de potentie van een direct ingespoten motor. Ik heb dit zelf ook aangedragen bij Prins, maar die zien liever geld. Gelukkig is er na het faillissement van Vialle nog een duitser die het snapt, met een heel deftig systeem. Direct GasTec GmbH, die willen je maar wat graag helpen mocht iemand hier twijfelen. met een dure GTI zou ik het METEEN doen! :)


PS de bekende kettingratel; dit geluid hebben we het over; doet je auto dat helemaal niet? Ketting en spanner zijn prima. Doet ie het (soms, veel korte ritten) heel kort? dan is er niks aan de hand. Pas als dit geluid een seconde of 2-3 aanhoudt moet je hem echt vervangen, dan is de kans op verspringen (en motorschade) groot!

En klokje rond, I'm in. Maar mijn auto gaat daar niet heen met een motorstoring. hehe! (of ja hij brandt niet, gaat sporadisch aan maar dat wil ik oplossen)
Ik heb nu een adres gevonden waar ik voor minder dan 400 euro 4 nieuwe injectoren heb. Dat zou geweldig zijn!
Verder is mijn auto in elk geval volgens de garage nog perfect. Elk jaar zeggen ze weer van... 't is pas als je het contact aanzet dat je weet dat ie zoveel heeft gelopen! Ze zouden hem eerder ~150dkm geven. Maar wat klokje rond betreft zou ik liever de beste Tim mijn auto laten keuren. Joep is nogal heel sterk in iets afzeiken waar zijn kop niet naar staat. Zo ook met de 1.2 TDI die hier op het forum voorbij is gekomen. Sorry hoor, dat ging alleen over waarom hij de auto niks vond en helemaal niet over de staat van het individuele exemplaar.

Zo heeft ie ook niks met LPG en wordt dat vaak ook benadrukt/afgebrand. Daar zit ik niet op te wachten, het gaat om de feiten, niet of ie het wel of niet wat vindt :)
Ah is dat de reden dat ik zo achterlijk langzaam over drempels moet.. Zitten 2 frikandellen dus onder.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Haha
Waarderingen: Robin
De klassieker, nieuw kopen want dat is betrouwbaarder.

Klopt, maar als je een goedkoop adres hebt voor reparaties is doorrijden vrijwel altijd goedkoper (met degelijke techniek) tegen afschrijving kunnen geen reparaties in, zoveel waarde je verliest! ;)

Maar ja wellicht heb ik makkelijk praten, ik laat me nergens door tegenhouden als het om dingen repareren gaat... Al zou ik geen distributieketting willen vervangen overigens
Daar ga je al, goedkoop adres. Bart de Beunhaas zeker. Garantie tot aan de voordeur.
Liever investeren in iets nieuws dan dat het allemaal net aan kan en binnen de kortste keren toch kapot gaat.
Daarbij heb ik geen technische vingers dus ik ga zelf niet klussen, dan maak ik meer kapot dan dat er al kapot is.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Haha
Waarderingen: MHPolo
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!