weem
Lid
Gisteren na het poetsen kwam ik ineens dit tegen :evil: :
Snap er geen bal van waar deze krassen (rechterzijde van de achterklep ter hoogte van de achterruit) vandaan kwamen of wanneer dit gebeurd moet zijn.
Uiteraard zwaar geïrriteerd hierdoor en vandaag langs de Halfords gegaan om iets te kopen om te proberen het zo goed mogelijk weg te poetsen.
Toen één van de jongere verkopers me Commandant wilde verkopen vroeg ie nog even aan zijn (marginaal) oudere collega welk soort poetsdoek ik het beste kon gebruiken. Z'n collega schoot spontaan in de stress toen ie doorhad dat de Polo voor de deur van mij was. Hij rukte de Commandant praktisch uit m'n handen.
Z'n verhaal was dat de lak op zo'n nieuwe auto nog niet was uitgehard en dat je met een aggressief middel als Commandant dan enorme schade kan aanrichten, absoluut nooit doen dus en het beste gewoon langs de dealer die de schade weg zouden kunnen polijsten.
Wat ie zei over het uitharden verklaart misschien ook waarom de lak op de 6R als zo zacht wordt ervaren, hij had het over een termijn van 4 jaar waarna je pas middelen als Commandant kon gebruiken.
Was dus zeer aangenaam verrast door de oprechtheid van die verkoper, stond in de eerste instantie met voor meer dan 30 euro aan producten in m'n handen en vertrok uiteindelijk met niets.
Wellicht dat iemand hier me ook kan geruststellen dat deze schade inderdaad door de dealer met de juiste middelen te herstellen is?

Snap er geen bal van waar deze krassen (rechterzijde van de achterklep ter hoogte van de achterruit) vandaan kwamen of wanneer dit gebeurd moet zijn.
Uiteraard zwaar geïrriteerd hierdoor en vandaag langs de Halfords gegaan om iets te kopen om te proberen het zo goed mogelijk weg te poetsen.
Toen één van de jongere verkopers me Commandant wilde verkopen vroeg ie nog even aan zijn (marginaal) oudere collega welk soort poetsdoek ik het beste kon gebruiken. Z'n collega schoot spontaan in de stress toen ie doorhad dat de Polo voor de deur van mij was. Hij rukte de Commandant praktisch uit m'n handen.
Z'n verhaal was dat de lak op zo'n nieuwe auto nog niet was uitgehard en dat je met een aggressief middel als Commandant dan enorme schade kan aanrichten, absoluut nooit doen dus en het beste gewoon langs de dealer die de schade weg zouden kunnen polijsten.
Wat ie zei over het uitharden verklaart misschien ook waarom de lak op de 6R als zo zacht wordt ervaren, hij had het over een termijn van 4 jaar waarna je pas middelen als Commandant kon gebruiken.
Was dus zeer aangenaam verrast door de oprechtheid van die verkoper, stond in de eerste instantie met voor meer dan 30 euro aan producten in m'n handen en vertrok uiteindelijk met niets.
Wellicht dat iemand hier me ook kan geruststellen dat deze schade inderdaad door de dealer met de juiste middelen te herstellen is?