micro krasjes in Uni-lak zwart

Gisteren na het poetsen kwam ik ineens dit tegen :evil: :

krassen.jpg


Snap er geen bal van waar deze krassen (rechterzijde van de achterklep ter hoogte van de achterruit) vandaan kwamen of wanneer dit gebeurd moet zijn.

Uiteraard zwaar geïrriteerd hierdoor en vandaag langs de Halfords gegaan om iets te kopen om te proberen het zo goed mogelijk weg te poetsen.
Toen één van de jongere verkopers me Commandant wilde verkopen vroeg ie nog even aan zijn (marginaal) oudere collega welk soort poetsdoek ik het beste kon gebruiken. Z'n collega schoot spontaan in de stress toen ie doorhad dat de Polo voor de deur van mij was. Hij rukte de Commandant praktisch uit m'n handen.

Z'n verhaal was dat de lak op zo'n nieuwe auto nog niet was uitgehard en dat je met een aggressief middel als Commandant dan enorme schade kan aanrichten, absoluut nooit doen dus en het beste gewoon langs de dealer die de schade weg zouden kunnen polijsten.

Wat ie zei over het uitharden verklaart misschien ook waarom de lak op de 6R als zo zacht wordt ervaren, hij had het over een termijn van 4 jaar waarna je pas middelen als Commandant kon gebruiken.

Was dus zeer aangenaam verrast door de oprechtheid van die verkoper, stond in de eerste instantie met voor meer dan 30 euro aan producten in m'n handen en vertrok uiteindelijk met niets.

Wellicht dat iemand hier me ook kan geruststellen dat deze schade inderdaad door de dealer met de juiste middelen te herstellen is?
 
Weem voel je de krasjes met je nagel zitten? Vaak zijn de krassen dan aardig fors!

Was de auto eerst goed om vervolgens de schade te beoordelen. Vaak lijk het erger door het losliggende (blanke)lak om de krassen heen. Wat betreft het uitharden is gewoon onzin, zeker als je bedenkt dat schadeherstellers / in de fabriek de lak na het spuiten afgebakken wordt om vervolgens de laatste defecten er uit te POLIJSTEN.

Commandant is gewoon troep, vraag me af of je daar resultaat mee zult behalen. Tis even pech dat je niet in de randstad woont anders zou ik er wel naar willen kijken of ik je kan helpen!
 
Commandant kun je niet eens gebruiken op metalliclakken...je "poetst" er dan immers de blanke laklaag weg. Commandant mag alleen op verweerde (oude) unilakken gebruikt worden en dan moet je alsnog goede wax er overheen doen. Zie Commandant maar als een schuurmiddel...niets meer niets minder..

Heb je soms de benzineslang over je wagen heen gehad met het tanken aan de "verkeerde" kant?
 
SkyBuMp zei:
Weem voel je de krasjes met je nagel zitten? ... Tis even pech dat je niet in de randstad woont anders zou ik er wel naar willen kijken of ik je kan helpen!
Sympathiek van je! Maar is inderdaad een beetje ver uit de richting. Op een twee-/ drietal plekken zijn de krassen inderdaad behoorlijk diep helaas, volgende week ga ik toch maar eens bij de dealer langs. Ze zullen wellicht niet alles kunnen verwijderen maar als ze de oppervlaktekrassen weggepolijst krijgen ben ik al blij.

Polootje zei:
Heb je soms de benzineslang over je wagen heen gehad met het tanken aan de "verkeerde" kant?
Bedacht me dat dat inderdaad een oorzaak kon zijn gezien de aard van de schade maar toen ik vandaag nog eens keek leek dat een onmogelijke bocht voor een benzineslang.

polo6r2010 zei:
Ben je met een hogedruk reiniger in de weer geweest? Dit soort krassen worden vaak veroorzaakt doordat de slang trilt tegen de lak.
Niet met een hogedrukreiniger in de weer geweest nee, dus dat kon het ook niet zijn.

KYC zei:
of met de knoopjes van je jas tegen aan de lak tijdens het wassen van de bovenkant van je auto...
Leek me in de eerste instantie de meest logische oorzaak maar zo smerig was m'n auto en m'n jas nou ook weer niet dat dat zoveel en zulke diepe krassen kon veroorzaken.

ChrisPoloParts zei:
Of een slang van het tanken of een stofzuiger in de wasstraat..........
En toen bedacht ik het me ineens. Heb inderdaad bij de wasstraat op de Grote Wade in Nieuwegein mijn auto uitgezogen met die enorme hangende zuigerslangen. Vreemde is dat dat alweer een paar weken geleden is en ik de krassen eergisteren dus pas opmerkte. Maar moet inderdaad de verklaring zijn...

Toen de auto vanochtend nat was leek de schade ineens mee te vallen, dacht dat de witte krassen misschien toch niet op grondlak zaten maar dat het gewoon stof in de groeven was. Bij thuiskomst vandaag bleek dus dat er wel degelijk 3 krassen tot op de grondlak zitten.

Ik begrijp niet zo goed waarom er voor een zwarte lak geen zwarte grondlak wordt gebruikt, zou het wat minder opvallend maken in ieder geval.
 
had die dikke crash van je gezien van die oude Polo :shock: toch best schrikken...wat ging er door je heen toen die auto tegen je aan knalde

maar goed ik denk dat je dat stukje schade wel beetje kan camoufleren idd door het grondig te laten behandelen...het zal nooit helemaal weggaan, maar als je de auto verkoopt in deze staat gaan mensen er weer over bitchen...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!