MF stuur inbouwen

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 4142
  • Startdatum
heb multifunctioneel stuur en lichtregensensor ingeboud maar wv kan het niet inleren omdat het niet fabriek af is ingebouwd.
wat voor een shit is dit kan vw uberhout wat? weet ieman waar ze dit wel kunnen

als je een polo mf stuur wilt laten inbouwen
en coderen stuur je maar een mail
kom uit limburg

mvgr
hallo kan je ook licht regen sensor en mf stuur inleren voor polo 6c m v g karadas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
polo  polo 6c  1,2 
Hallo allemaal, ik heb vandaag mijn originele stuur uit mijn Polo 6R van 12-2012 vervangen voor een GTI stuur.
Mocht je dit ook willen dan heb je het volgende nodig:

Multi Torx maat M12.
GTI stuur polo 6R of golf 6.
Stuur airbag Golf 6 (met de haakjes op kwart voor en kwart over)
Originele kabelboompje van de oude airbag van de polo 6R.
*kabelschoentje 2 stuks

stappen:
1 Accu kabels demonteren.
2 eerst demonteer je de oude airbag dmv met een platte schroevendraaier de haakjes los te wippen aan de achterzijde van het stuur.
3 oude stuur verwijderen dmv de M12 multi Torx.
4 nieuwe GTI stuurwiel moteren.
5! de kabel van de oude airbag loskoppelen. ( het rode vlakje in de gele connector moet je met een schroevendraaier omhoog wippen.)
6! de kabel op de nieuwe airbag aansluiten let op!
-Je sluit als eerst de connector aan in het middag van de airbag.
-dan schuif je de zwarte connector aan op het rechter haakje dat uitsteek op "kwart over" van de aansluiting claxon.
-! de bruine kabel daar maak je een extra kabel bij en deze maak je aan elkaar dmv een kabelschoentje.
-! vervolgens schuif je deze over de aansluiting van de claxon "kwart voor"
-! op het kabeltje dat je er extra hebt bij gemaakt monteer je ook een kabelschoentje.
-Deze schuif je op het frame van de airbag waar ook de min/aarde van de airbig op aangesloten zit.
7 sluit de airbag aan en plaat deze op het stuur.
8 sluit de accu kabels weer aan.

9 klaar je airbag en claxon werken nu beide en je hebt geen last van storingen.

Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel.
 

Bijlagen

  • 2015-07-05 14.51.57.jpg
    2015-07-05 14.51.57.jpg
    109.4 KB · Weergaven: 206
  • airbag achterzijde golf 6 naar polo 6r.png
    airbag achterzijde golf 6 naar polo 6r.png
    249 KB · Weergaven: 216
  • stuur.jpg
    stuur.jpg
    72.3 KB · Weergaven: 182
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Klopt, dit stuur wordt ook geleverd in de 6C zonder cc op het stuur. Ik weet niet precies waarom maar een 1k8 stuur wil wel in een 6C maar andersom niet. Iets met forward en backward compatibiliteit?

Het stuur gaat via de linbus, sommige linbus onderdelen zijn gedeeld bij de 6R/6C (raam motoren, Panorama dak) en sommige niet (alarm, accu monitoring). Het stuur zit daar een beetje tussenin. Canbus componenten zijn totaal niet uitwisselbaar. Ik denk dat de firmware daar een rol in speelt.
 
Hallo allemaal, ik heb vandaag mijn originele stuur uit mijn Polo 6R van 12-2012 vervangen voor een GTI stuur.
Mocht je dit ook willen dan heb je het volgende nodig:

Multi Torx maat M12.
GTI stuur polo 6R of golf 6.
Stuur airbag Golf 6 (met de haakjes op kwart voor en kwart over)
Originele kabelboompje van de oude airbag van de polo 6R.
*kabelschoentje 2 stuks

stappen:
1 Accu kabels demonteren.
2 eerst demonteer je de oude airbag dmv met een platte schroevendraaier de haakjes los te wippen aan de achterzijde van het stuur.
3 oude stuur verwijderen dmv de M12 multi Torx.
4 nieuwe GTI stuurwiel moteren.
5! de kabel van de oude airbag loskoppelen. ( het rode vlakje in de gele connector moet je met een schroevendraaier omhoog wippen.)
6! de kabel op de nieuwe airbag aansluiten let op!
-Je sluit als eerst de connector aan in het middag van de airbag.
-dan schuif je de zwarte connector aan op het rechter haakje dat uitsteek op "kwart over" van de aansluiting claxon.
-! de bruine kabel daar maak je een extra kabel bij en deze maak je aan elkaar dmv een kabelschoentje.
-! vervolgens schuif je deze over de aansluiting van de claxon "kwart voor"
-! op het kabeltje dat je er extra hebt bij gemaakt monteer je ook een kabelschoentje.
-Deze schuif je op het frame van de airbag waar ook de min/aarde van de airbig op aangesloten zit.
7 sluit de airbag aan en plaat deze op het stuur.
8 sluit de accu kabels weer aan.

9 klaar je airbag en claxon werken nu beide en je hebt geen last van storingen.

Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel.


Yoo Brian,

Ben je nog actief ? zo ja heb ik wat vragen aan jou.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!