Menaz :: 2012 Volkswagen Polo 6R GTI

Moet je je stoel even naar beneden stellen totdat het niet verder kan.. Had met mijn highline stoelen precies hetzelfde wanneer ik mijn stoel een klein beetje omhoog krikte. Nadat ik mijn stoel weer naar beneden had afgesteld, hoorde ik niks meer :)


Na een paar weken en ongeveer 1.400 km kan ik niet anders zeggen dan dat de GTI me echt goed bevalt. Smoelt goed, rijdt lekker en alles werkt zoals het moet. En met het weer van nu is dat glazen schuifdak echt super! DSG bevalt me ook erg goed.

Paar dingen die nog wel storen:
- de rugleuning van de bestuurdersstoel kraakt.
- het stuur staat uit het lood (typisch VAG)
- bij een koude start "schommelt" de auto. Weet niet of dit exemplarisch is of dat meer mensen met een GTI dit fenomeen herkennen.

Kleurtje heb ik geen seconde spijt van gehad. Echt een blikvanger.

oqyoxvogxw.jpg
 
Denk dat ie bedoelt dat zijn stuur scheef staat..

Ziet er goed uit! Valt ook lekker op met t kleurtje! Big Grin

Maar dat kraken herken ik niet, misschien eens kijken of de garage hier wat aan kan doen?
Kan me heel goed voorstellen dat dat kraken vervelend is.

Her stuur van lood? :lol:
Als in zwaar sturen? Of bedoel je dat niet?
probeer t nog maar eens op een warme zomerdag als je auto in de zon heeft stil gestaan, is die echt ineens 10.000keer zo licht en soepel maar dat verdwijnt dan wel weer naarmate je langer met de auto rijdt.. Iig bij mij.

En geen gti hier dus je laatste puntje kan ik even niks op zeggen ;)
 
Inderdaad staat hij iets scheef naar links. En omdat hij rond de middenstand best direct reageert en het stuur geprofileerd is, is dat irritant. Maar ik mag ermee terug als ik 1.500km op de teller heb staan.

Kraken van de stoel is echt de rugleuning. Heb al geprobeerd de boel te verstellen, maar dat maakt geen verschil. Zal net een onwillige veer zijn ergens. Stoel staat al op de laagste stand normaal gesproken. Zou eigenlijk nog wel wat lager mogen.
 
Schommelen als in het soort van trillen van de auto? Dat je hem een soort van voelt bewegen?

Ja, heb ik ook bij koude start. Had ik overigens ook bij mijn vorige auto, draait gewoon erg laag in toerental stationair. Is eventueel wel te verhelpen door hem iets hoger stationair af te laten stellen bij koude start.
 
Zodra mijn GTI is gearriveerd, zal ik eens letten of ik iets herken van je punten, Menaz.

Valt inderdaad goed op, dat kleurtje! Is dat trouwens de parkeerplaats aan de Waal in Tiel?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Nou, het gekraak van de bestuurdersstoel leek te worden veroorzaakt door de onderzijde van de zitting die over het laatje onder de stoel schuurde. Dat heb ik zelf verholpen. Stoel hoger zetten isgeen optie. Ik vind de zit in de Polo sowieso al wat te hoog, dus dan wil ik wel op de laagste stand zitten.

Heb er nu 2.000 km opzitten en de auto bevalt me prima. Ook leuk dat er tussen al die duizenden Polo's op de weg maar een handevol rode rijden. Blijf je toch nog een beetje speciaal in een eenheidsworst. :+
 
Ik zal trouwens eens opletten of mijn stoel ook kraakt. Die staat namelijk ook op z'n "laagst". Mocht die ook kraken, weet ik wat te doen! :)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Neem ik net de gegevens van de banden op om winterbanden te kunnen bestellen, zie ik gewoon dat mijn vrienden van Martin Schilder de auto hebben geleverd met de rechter voorband verkeerd om gemonteerd... Blij dat ze hem alleen geleverd hebben en ik voor onderhoud naar Maas ga.

Wellicht een verklaring voor dat typische zweverige gevoel in de bochten.

oojry8gif1.jpg
 
Idd maar even gauw om laten draaien;)
Hoop voor je dat het zweverige gevoel daarmee ook verdwijnt, anders kun je evt ook nog kiezen voor de eibach set die momenteel nog te koop staat?:mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!