Martijn6R - Update Nieuw stuurtje gekocht :: 2009 Volkswagen Polo 6R

Op de foto is het eigenlijk niet eens goed te zien hoe fel het is.

In werkelijkheid is het echt superfel, ik zou bijna zeggen te fel.
Als het schemert kan ik me best voorstellen dat het wel erg fel is voor tegemoet komend verkeer.

Lekker laten zitten dus want het staat super.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Op Marktplaats goedkoop een lederen stuur gevonden.

Ben ik teminste eindelijk van dat plastic stuurtje af.
Dat is ook zo ontzettend koud in de winter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Oké, je kunt je eigen airbag dus weer gebruiken? Wat ik me zo kan herinneren is dat je de kap om het stuurkolom moet verwijderen en dat je dan vanaf de achterkant van het stuur de airbag los kunt krijgen, die zit volgens mij vastgeklemd. Maar je moet wel zeker van je zaak zijn anders kan het volgens mij met de airbag nog wel een verkeerd gaan. Volgens mij kun je het beste even contact zoeken met Bas, die heeft er wel verstand van. Succes.
 
Ah, ik dacht dat plastiek en leder verschilend was. Maar dat je wel je airbag kon behouden als je vn leder niet mf naar leder wel mf ging.

Als dat zo is, dan ga ik rap opzoek naar een mf stuur! :mrgreen:
Maar anders eens op eBay kijken naar polo 6r stuur airbags?
De niet mf-variant had dacht ik 2 steunpunten in het stuur en de mf-variant 4;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Reden dat ik dit stuur heb gekocht is dat er in dit forum vermeld staat dat de airbags van de 2 sturen zonder mf wel uitwisselbaar zouden zijn maar niet met de sturen van een wel mf stuur.
Nou hoop ik wel dat dit klopt eigenlijk, anders staat er foutieve info op het forum en heb ik hier straks een stuur liggen wat ik niet kan gebruiken met mijn airbag.

het gaat om dit topic :
http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/56...uwen-vraag-m-b-t-de-airbag-en-inbouwen-2.html


Iemand die zeker weet hoe het zit ?

Voor de duidelijkheid. Ik heb nu een standaard plastic stuur zonder mf,
en ik heb gekocht een leder stuur zonder mf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Je hebt inderdaad verschillende airbag aansluitingen. Je hebt de aansluiting die werkt met soort van klemmen;

2010042540_0859400.jpg


En je hebt onderste aansluiting waarin de airbag direct klikt in het stuur;

834_256ca51e6f9dc6715be1bb03f2a280a2.jpg


Als je dan net de airbag hebt met bovenste aansluiting en je hebt onderste stuur gekocht dan heb je een probleem. Bij mij is het helaas andersom gegaan. Ik heb het stuur gekocht met onderste aansluiting maar ik heb een airbag met de bovenste klik systeem.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Het stuur zit erin dus ik had gelukkig wel het goede stuur gekocht.

Voelt toch even wat lekkerder zo'n lederen stuur, zeker als het koud is want dan is zo'n plastic stuur echt ontzettend veel kouder als een lederen stuur.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Een nieuwe set H7 lampen gemonteerd. Een echt veel witter licht als mijn Osram Nightbreakers.
Ook een heel klein tikkeltje blauw zoals xenon maar ook weer niet teveel.
http://shop.xenonlook.com/index.php?page=Article.View&article_id=6

Nou is het allemaal netjes zoals ik wil.
Mooie witte (xenon achtige) koplampen.
Bijpassende stadslichten
Led dagrijverlichting
Led mistlampen
Led kentekenverlichting

Allemaal nagenoeg dezelfde kleurstelling en alles storing vrij.

Nou, dat was het voorlopig wel weer.

Ik was bij aanschaf van de auto van plan er bijna niets aan te doen, maar dat is dus toch allemaal niet helemaal gelukt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!