Martijn6R - Update Nieuw stuurtje gekocht :: 2009 Volkswagen Polo 6R

Ik ben nieuw hier op het forum na het aanschaffen van een Polo 6R van 2009.
Het betreft een zwarte 5 deurs 1,4 16v.

Foto's heb ik nog niet, hij moet eerst eens goed gewassen worden.

Ik ben benieuwd of ik hier het een en ander te weten kan komen over dit mooie modelletje van de 6R.

Ik ben eigenlijk een echte BMW liefhebber en heb puur voor de hobby een BMW E46 M3.
Deze staat in de winter altijd mooi in de winterstalling.

De polo is mijn dagelijkse woon-werk auto.
Naast de polo rijdt mijn vrouw en ik in het weekend met een Audi A6 Avant.
Dus ja, ik ben best autogek!

Martijn
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: Nieuw hier Polo 6R

Ik heb de polo inmiddels alweer 3 weken en ben toch van plan het een en ander te gaan veranderen. Er komt sowieso een Highline ondergril op.
Verder zou ik puur optisch een paar mistlampen willen monteren, maar ik weet niet wat daarvoor nodig is. Aansluiten hoeft voor mij niet eens perse, want ik heb ze toch nooit aan. Of het moet heel makkelijk aan te sluiten zijn.

Er ligt nu origineel 15" staal op met winterbanden, maar van het voorjaar moet er een set MAK Iguan opkomen, ik twijfel alleen sterk of het 16" of 17" moet worden in verband met comfort. Het is een familie auto voor erbij en die moet op de 1e plaats functioneel zijn.

Iemand tips wat betreft 16" of 17" en ook wat betreft het plaatsen van mistlampen ?
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: Nieuw hier Polo 6R

voor de mistlampen moet je Bas effe vragen heeft het all een keer gedaan bij citroene
en 16 of 17 zijn veel meningen over de een vind 17 te stug de andere vind het wel mee vallen

groeten ger
 
Re: Nieuw hier Polo 6R + toekomstige update's

Ik las hier veel over de H4 en H7 lampen.
Net eens gekeken wat er bij mij in zit en dit blijkt gewoon H7 te zijn.
Is het in sommige modellen wel standaard zo geleverd met H7 ofzo ?

Vond zowieso dat ik best goed licht heb.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: Nieuw hier Polo 6R + toekomstige update's

Martijn6R zei:
Ik las hier veel over de H4 en H7 lampen.
Net eens gekeken wat er bij mij in zit en dit blijkt gewoon H7 te zijn.
Is het in sommige modellen wel standaard zo geleverd met H7 ofzo ?

Vond zowieso dat ik best goed licht heb.
In de Polo Bluemotion en volgens mij in de Trendline uitvoeringen zitten H4 koplampen, de rest heeft H7 koplampen. ;) Ik heb trouwens de 17" Mak Iguan Silver velgen onder mijn BlueMotion, ik vind het persoonlijk mooier lijken dan 16" en de stugheid vind ik best wel meevallen hoor. De komende maanden heb ik weer de originele BM 15" velgen met wintersloffen er onder zitten.
 
Re: Nieuw hier Polo 6R + toekomstige update's

Binnenkort komt er een Eibach setje onder en dan eens kijken hoe dat loopt met de 15" staal. Dan besluit ik of het 16" of 17" zal worden.

Nu nog de mistlampen zien te regelen en een Highline ondergril.
Dan ziet hij er straks heel anders uit.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: Nieuw hier Polo 6R + toekomstige update's

Martijn6R zei:
Ik ben nieuw hier op het forum na het aanschaffen van een Polo 6R van 2009.
Het betreft een zwarte 5 deurs 1,4 16v.

Foto's heb ik nog niet, hij moet eerst eens goed gewassen worden.

Ik ben benieuwd of ik hier het een en ander te weten kan komen over dit mooie modelletje van de 6R.

Martijn


en is hij all gewassen ;)

groeten ger
 
Re: Nieuw hier Polo 6R + toekomstige update's

Heb hem wel een keer gewassen, maar nog geen foto's gemaakt.
Eerst moeten even die mistlampen, silvervisions en Highline gril erop.
Hij is nu gewoon super standaard nog. :(
Hoop voor het weekend de onderdelen binnen te hebben.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: Nieuw hier Polo 6R + toekomstige update's

De Nightbreakers en silvervisions zitten er vast in.
Helaas vandaag geen tijd gehad om naar Bas te gaan voor inbouw van de gril en mistlampen.
Hopelijk lukt dat van de week 's avonds een keer.

Ben benieuwd of ik duidelijk beter ligt het met de Osram Nightbreakers.
Het licht is in ieder geval veel witter. Heb eerder deze lampen in mijn ex Golf V gehad en daar was ik er heel tevreden mee.

Alleen de kleur al, die is nu niet meer zo kaarslicht geel.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: Nieuw hier Polo 6R + toekomstige update's

Ik heb zelf ook de H4 Osram Nightbreakers in mijn Polo BM gehad. Ze zijn inderdaad wel beter dan de standaard kaarsverlichting. Toch was ik niet tevreden met de lichtopbrengst, vooral met slecht weer was het nog niet best. Ik ben dus overgegaan op H7 koplampunits en Philips Nightguide lampen en dat was al stukken beter. Inmiddels heb ik er een Pilot xenonsetje in gezet en dat is echt een wereld van verschil.

Misschien zijn de Philips Xtreme Power lampen nog een optie? Die moeten volgens de berichten ook erg goed zijn, zowel H4 als H7.
 
Re: Nieuw hier Polo 6R + toekomstige update's

Zal het eens zien in het donker. Het zijn wel H7 koplampen met de Nightbreakers erin. Was al niet slecht, maar wat witter en beter licht kon geen kwaad.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: Martijn6R Polo 6R 1.4 Comfortline

Ligt is nu eigenlijk prima.

Mistlampen zitten er ook vast in. Misschien in de toekomst nog eens aansluiten maar voor het oog is het nu al 100x beter.
Zo'n polo zonder mistlampen is net een plastic fabriek aan de voorkant.

Nu alleen nog een keer de Higline gril monteren.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: Martijn6R Polo 6R 1.4 Comfortline

Highline ondergril zit er nu ook in met dank aan Ger.
Gezellig een bakkie koffie gedronken en even over de hobby gekletst uiteraard.

Langzaam begint het erop te lijken met de polo, nu van het voorjaar nog een paar 17" velgen zodat het allemaal wat minder standaard is.
Als dat niet overdreven stug is nog een setje eibach Pro veren.

Ger, bedankt !! En je vrouw uiteraard ook voor de koffie !

Leuk dat iedereen hier op het forum enthousiast is en elkaar wil helpen met dit soort dingen.
Gelijk al van Bas en Ger reactie dat ze me wilden helpen met de gril en lampen, super !!
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: Martijn6R Polo 6R 1.4 Comfortline

Zo, vanmiddag een set 17" Mak Iguan Silver besteld.
Liggen die vast klaar voor het voorjaar, al zou het kwa weer ook nu al kunnen, maar dat doe ik maar niet. Mooi nog even de winterbanden eronder laten.

Ik ben benieuwd hoe de polo eruit ziet straks met de 17" inclusief de mistlampen en Higline ondergril. Is nu al een compleet andere auto.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!